Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-25@01:24:27 GMT

سنددار کردن بزرگترین قدم برای حفظ موقوفات است

تاریخ انتشار: ۲ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۳۳۲۵۱

سنددار کردن بزرگترین قدم برای حفظ موقوفات است

جهاندار امجدی با اشاره به سنددار بودن ۹۰ درصد موقوفات سقز گفت: سنددار کردن بزرگترین قدم برای حفظ موقوفات است.

به گزارش خبرگزاری شبستان کردستان، جهاندار امجدی رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان سقز در مراسم افتتاح یک ساختمان موقوفه در این شهرستان اظهار کرد: شهرستان سقز دارای ۳۸۶ موقوفه، یک‌هزار و ۷۴۱ رقبه و ۱۹ مورد بقاع متبرکه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با بیان اینکه در یکسال اخیر ۹ وقف جدید در این شهرستان به ثبت رسیده است، افزود: مسجد ملا ابراهیم با زیربنای ۵۵۰ متر از محل درآمد موقوفه با ۸۰۰ میلیون تومان هزینه احداث شده است.

 

وی خاطر نشان کرد: در یک سال گذشته یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان از محل اجرای نیت واقفان در بخش‌های مختلف هزینه شده است.

 

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان سقز عنوان کرد: تعمیرات و هزینه‌های ضروری مساجد، حق‌الزحمه امام جماعت و خادمان مساجد، توزیع بن نقدی و سبد غذایی بین امام جماعات و خادمان، کمک به طلال علوم دینی، توزیع بسته مواد غذایی بین مددجویان و موسسات خیریه از مواردی است که از محل اعتبار نیت واقفان انجام شده است.

 

امجدی برگزاری مسابقه قرآنی، برگزاری دوره تربیت حافظان قرآن، اجرای طرح دست‌های مهربانی، اجرای پروژه سرمایه‌گذاری و بازسازی مسجد روستای چی‌چی‌خوار و ملا ابراهیم را از دیگر اقدامات انجام شده از محل موقوفات برشمرد.

پایان پیام/713

منبع: شبستان

کلیدواژه: افتتاح ساختمان موقوفه شهرستان سقز وقف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۳۳۲۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اظهارنامه پیش فرض ثمره اجرای سامانه مودیان

 

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، محمد نوری دستیار و مشاور رئیس کل سازمان امور مالیاتی در حوزه هوشمندسازی نظام مالیاتی در نشست مسئولان مالیاتی با نخبگان افزود: سال‌های گذشته یکی از آرزو‌های پیشکسوتان حوزه مالیات فراهم شدن ساختاری برای محاسبه  پیش فرض مالیات مودی بود که با تحقق این آرزو، برای نخستین بار از فروردین اظهارنامه‌های پیش فرض مالیات بر ارزش افزوده زمستان ۱۴۰۲ بصورت سیستمی محاسبه می‌شود.

نوری با اشاره به اینکه در حوزه هوشمندسازی قوانین و نرخ‌های متفاوتی در حوزه مالیات وجود دارد و برای تسهیل این موضوع، سامانه مودیان را با نرخ‌های متعدد پوشش دادیم، گفت: برای تسهیل و عادلانه شدن محاسبات در سامانه مودیان برای کالا‌ها و خدمات، شناسه عمومی و تخصصی قرار دادیم.

وی همچنین به سه پایه اصلی مالیات یعنی درآمد، مصرف و ثروت اشاره کرد و افزود: در مالیات بر درآمد اشخاص حقوقی (مالیات بر شرکت‌ها) عقب ماندگی خاصی در مقایسه با سایر کشور‌های پیشرفته نداریم، اما در بحث مالیات بر درآمد اشخاص حقیقی عقب ماندگی وجود دارد که برای جبران آن، توسعه ظرفیت محاسبه مالیات  با تکیه بر داده‌هاست.

دستیار و مشاور رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور گفت : طبق «قانون تسهیل تکالیف مودیان» تمام هزینه‌های مربوط به صدور صورتحساب الکترونیک را دولت متقبل شده و لازم نیست مودی هزینه ای بپردازد  و چنانچه مودی بخواهد خدمات تکمیلی یا مشاوره‌ای از شرکت‌های معتمد در یافت کند، باید هزینه‌ پرداخت کند.

دیگر خبرها

  • راه اندازی بزرگترین میدان عرضه دام‌ زنده در شرق خراسان رضوی
  • پیش‌بینی ما از منافع وقف در سال جاری ۲۰ همت است/ هزینه چهار هزار میلیارد تومان برای نیات واقفان
  • کمک فوری/ حال این دو مادر بیمار خوب نیست
  • تبلور موقوفات منفعتی در نمایشگاه دستاورد‌های سازمان اوقاف و امور خیریه
  • ثبت۲ وقف جدید در کردستان
  • سالانه ۵۰ موقوفه جدید به موقوفات استان سمنان اضافه می‌شود
  • تحویل اسناد مالکیت حدنگاری ۵ تالاب و بزرگترین موقوفه کشور
  • پروژه فیبر‌نوری منازل و کسب‌وکارها؛ بزرگترین پروژه تاریخ ارتباطات آذربایجان غربی
  • اظهارنامه پیش فرض ثمره اجرای سامانه مودیان
  • افتتاحیه نمایشگاه دستاوردهای سازمان اوقاف برگزار می شود