Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-16@18:54:02 GMT

جمعه‌بازار تمبر ایران افتتاح شد

تاریخ انتشار: ۲ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۳۳۲۸۹

جمعه‌بازار تمبر ایران افتتاح شد

«رمضانعلی سبحانی‌فر» مدیرعامل شرکت ملی پست ایران، صبح امروز (جمعه) پس از بازدید از نمایشگاه تمبری که در موزها ارتباطات در مراسم افتتاح شد، در آئین افتتاحیه این جمعه‌بازار گفت: پس از بازگشایی درب اصلی موزه ملی پست و ارتباطات، محلی را در داخل ساختمان به انجمن تمبر ایران اختصاص دادیم. افراد فعال در این انجمن جمعه‌ها خارج از موزه فعالیت می‌کردند که فضای نامناسبی بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به همین دلیل با مناسب‌سازی فضایی در داخل موزه سعی کردیم به این افراد و بیش از آن به میراث فرهنگی کمک کنیم تا به واسطه کار آن‌ها فرهنگ غنی پست یکبار دیگر احیا شود و در تاریخ ماندگار باشد.

معاون وزیر ارتباطات افزود: این کار باعث می‌شود اسناد و مدارک فرهنگی ما در دید جهانیان قرار بگیرد. تمبر سفیر فرهنگی بوده که در گذشته بین انسان‌ها ارتباط برقرار می‌کرد و امروز با بازگشایی این جمعه‌بازار می‌خواهیم به این رویه عمق ببخشیم و آن‌را به آیندگان انتقال بدهیم.

مدیرعامل شرکت پست افزود: این محل برای اولین بار در کشور افتتاح و ساماندهی شده است. این در صورتی می‌تواند تداوم پیدا کند که نظم موزه را برهم نریزد زیرا در این صورت دوباره برگزاری جمعه‌بازار لغو خواهد شد. در این محل نباید اوراق و اسناد تقلبی به مردم فروخته نشود. این دو نکته بسیار مهمی است که روی آن تاکید داریم.

در این مراسم پرده‌خوانی تمبر از زمان هخامنشیان تا دوران معاصر نیز انجام شد.

برچسب‌ها شرکت ملی پست ایران ارتباطات رمضانعلی سبحانی ‌فر موزه ارتباطات

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شرکت ملی پست ایران ارتباطات موزه ارتباطات شرکت ملی پست ایران ارتباطات موزه ارتباطات اخبار کنکور جمعه بازار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۳۳۲۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۹۴ هزار نسخه نشریه ادواری طی یک سال جذب آرشیو مطبوعات رضوی شد

حجت الاسلام سیدجلال حسینی، رئیس سازمان کتابخانه ها، موزه ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی، این آمار را حاکی از اعتماد مراکز، گروه ها و شخصیت های فرهنگی به این سازمان عنوان کرد که در حفظ میراث فرهنگی رسانه ها تلاش مستمر دارد. 
وی با بیان این آمار گفت: از این تعداد ۶۷ هزار و ۸۰۰ نسخه آن اهدایی است که نسبت به سال گذشته آن ۲۰ درصد رشد داشته است. 
رئیس سازمان کتابخانه ها، موزه ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی ، بخش عمده مطبوعات اهدایی را از سوی کتابخانه ملی ایران، ادارات کل ارشاد استان ها و دکتر فتاحی معصوم نماینده اسبق مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد. 
شایان ذکر است، مرکز آرشیو مطبوعات سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی آمادگی دارد با جذب منابع مطبوعاتی (روزنامه، مجله، سالنامه) به صورت چاپی و الکترونیکی در قالب اهدا مبادله و خرید برای حفظ منابع فرهنگی کشور اقدام نماید. 
علاقه مندان به وقف های فرهنگی و پژوهشگران می توانند از طریق تلفن ۰۵۱۳۲۲۳۲۵۱۹ اطلاعات مورد نیاز خود را دریافت کنند.

منبع: آستان نیوز

دیگر خبرها

  • بازگشایی کارخانه ریسباف همزمان با هفته فرهنگی اصفهان
  • بازدید افزون بر ۳۰ هزار گردشگر از موزه‌های خراسان شمالی
  • ۹۴ هزار نسخه نشریه ادواری طی یک سال جذب آرشیو مطبوعات رضوی شد
  • موزه‌های قلعه چالشتر پررونق‌ترین موزه در چهارمحال و بختیاری
  • کارخانه ریسباف در هفته فرهنگی اصفهان بازگشایی می‌شود
  • بازگشایی کارخانه ریسباف در هفته فرهنگی اصفهان
  • بهترین همه چیز باید در حرم امام رضا(ع) باشد
  • خبر خوش برای علاقمندان به تهرانگردی |‌ سردر باغ ملی بازگشایی می‌ شود
  • ثبت ۲۵ اثر استان اردبیل در فهرست آثار ملی کشور و یک اثر در فهرست آثار جهانی
  • چیدمان «ده هزار جهان» در باغ مجسمه موزه هنرهای معاصر افتتاح شد