Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-19@21:00:10 GMT

آیا صید ترال ممنوع شده است؟

تاریخ انتشار: ۲ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۳۳۸۰۵

آفتاب‌‌نیوز :

رئیس فراکسیون محیط زیست در صفحه رسمی توییترش اعلام کرد که «پس از پیگیری‌های بی‌وقفه‌ی فراکسیون محیط زیست و حمایت‌های بی‌دریغ رئیس مجلس، به لطف خداوند متعال ⁧‫صید ترال⁩ که ضررهای شدیدی به محیط زیست دریا و اقتصاد بومیان زده بود، از اول آذرماه به مدت ۲ سال ⁧‫ممنوع⁩ شد. عرض خدا قوت جانانه به همه‌ی همکاران متخصصم در این امر.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

پس از آن نیز محمد باق قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت که «در نظارت میدانی ⁧سیستان و بلوچستان⁩ به صیادان زحمتکش و عزیز قول دادیم که موضوع ⁧صید ترال⁩ را پیگیری خواهیم کرد. ‌خدا ‌را شکر با پیگیری فراکسیون محیط زیست وکمک قوه قضائیه و نیروی دریایی در راستای وظیفه شرعی حفاظت از محیط زیست و برای صیانت ازمعیشت کارگر ایرانی، ممنوعیت صید ترال قطعی شد.»

این اظهارات در حالی مطرح شد که نبی الله خون میرزایی_ رئیس سازمان شیلات کشور از توقف ترالر های فانوس ماهیان خبر داد و اعلام کرد که این توقف به منظور به روز رسانی مطالعات و ارزیابی ذخایر آبزیان و اتخاذ تصمیم براساس مطالعات جدید است و ممنوعیت صید ترال فانوس ماهیان تا پایان زمان تحقیقات که حداکثر ۲ سال است، ادامه خواهد داشت.

وی که در یک برنامه تلویزیونی صحبت می کرد با بیان اینکه ناوگان صید ترال شامل ۵ دسته ناوگان است، اظهار کرد: ناوگان فردوس در چابهار فعالیت می کند که فعالیت صید آن پایان شهریور به اتمام رسید و تا پایان سال نیز در استراحت هستند. بخشی از فعالیت ناوگان کیش و طبس در هرمزگان و بوشهر هنوز باقی مانده است که ادامه می یابد. فعالیت ناوگان صید میگوی خوزستان و بوشهر به اتمام رسیده و فعالیت صیادان میگوی هرمزگان نیز آغاز شده است.

خون میرزایی ادامه داد: با سخت گیری هایی که امسال نسبت به صید فانوس ماهیان داشتیم دریاروی این ناوگان ها کمتر شده است و در حال حاضر ۱۵ فروند از ناوگان صید فانوس ماهیان در دریا هستند.

رئیسسازمان شیلات ایران اضافه کرد: پیرو پیگیری ها، مطالبات، انتظارات جامعه و فعالان محیط زیستی با همراهی موسسه تحقیقات علوم شیلاتی جلساتی را با فراکسیون محیط زیست مجلس برگزار کردیم و کارگروه مشترکی میان وزارت جهادکشاورزی و فراکسیون محیط زیست مجلس به وجود آمد و توافق شد تا در رابطه با صید فانوس ماهیان یک برنامه پایش و آیش همزمانی را به منظور به روز رسانی مطالعات ارزیابی ذخایر آبزیان و اتخاذ تصمیم بر اساس مطالعات جدید در دستور کار قرار دهیم.

خون میرزایی تصریح کرد: همزمان با آغاز کار تحقیقاتی موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور، از ابتدای آذر ماه، فعالیت صید تجاری ناوگان فانوس ماهی تا پایان تحقیقات متوقف می‌شود، تا براساس مطالعات جدید بتوانیم با چشم باز و رفع دغدغه ها صید را برنامه ریزی کنیم. مدت زمان کار تحقیقاتی نیز حداکثر دو سال خواهد بود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: صید ترال فراکسیون محیط زیست سازمان شیلات فراکسیون محیط زیست فانوس ماهیان صید ترال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۳۳۸۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام فراخوان برای جذب سرمایه‌گذار منطقه چالابه

احد جلیلیان مدیرکل محیط زیست استان کرمانشاه با اشاره به در دستور کار بودن برنامه‌هایی برای ساماندهی چالابه به عنوان یکی از مناطق تحت مدیریت محیط زیست که مورد توجه گردشگران است، گفت : در گذشته هیچ زیرساخت و امکاناتی در ورودی این منطقه وجود نداشت و شاهد بی‌نظمی‌ها و مشکلاتی در ارائه خدمت به مردم بودیم.

وی ادامه داد: اکنون با همکاری سازمان محیط زیست، تصمیم گرفته شده که با جلب مشارکت بخش خصوصی به صورت بهره‌بردار و بدون اینکه واگذاری صورت گیرد و در عین رعایت جدی ملاحظات زیست محیطی، زون تفرجگاهی در ورودی این منطقه ایجاد شود.

مدیرکل محیط زیست استان کرمانشاه با بیان اینکه قرار است وسعت حدود صد هکتاری از ورودی چالابه به صورت بهره‌برداری در اختیار سرمایه‌گذار قرار گیرد، خاطرنشان کرد: سرمایه‌گذار می‌تواند در عین ایجاد امکانات گردشگری در این منطقه، به حفاظت و احیاء چالابه نیز کمک کند.

جلیلیان، پروژه‌های پیشنهادی برای اجرا در این زون تفرجگاهی را شامل ایجاد آلاچیق، سرویس‌های بهداشتی، پارکینگ با ظرفیت محدود، پرنده‌نگری، دوچرخه سواری، سوارکاری، کمپینگ روزانه، غرفه ارائه محصولات بومی و محلی و... اعلام کرد و افزود: اجرای هریک از این طرح‌ها باید بدون هرگونه دخل و تصرف در منطقه بوده و تعارضی با ملاحظات زیست محیطی نداشته باشد.

وی اظهار کرد: به علاوه سرمایه‌گذار هیچ حق مالکیتی نخواهد داشت و تنها می‌تواند در صورت تایید دوره‌ای، حداکثر تا مدت ۱۵ سال بهره‌بردار باشد.

مدیرکل محیط زیست استان کرمانشاه با بیان اینکه فراخوان جذب سرمایه‌گذار برای این منطقه به صورت مناقصه اعلام شده، گفت: در گذشته سرمایه‌گذارانی که بومی استان بودند برای این منظور اعلام آمادگی کردند و در مناقصه نیز متقاضیان بومی در اولویت خواهند بود.

جلیلیان با بیان اینکه زمان آغاز این پروژه امسال و ظرف مدت دو سال پیش‌بینی شده، حجم سرمایه‌گذاری در نظر گرفته شده را نیز دو هزار میلیارد ریال اعلام کرد.

وی از چالابه به عنوان یک منطقه مهم با پوشش گیاهی و جانوری غنی یاد کرد که سالانه نزدیک به ۳۰۰ هزار بازدیدکننده دارد و ارائه خدمات به این بازدیدکنندگان در عین حفاظت از منطقه اهمیت بسزایی دارد .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • جمع کردن زباله ها توسط فیل دوستدار محیط زیست (فیلم)
  • روزانه ۷۷۴ تن زباله در استان ایلام تولید می‌شود
  • روزانه در استان ایلام ۷۷۴ تن زباله تولید می‌شود
  • اعلام فراخوان برای جذب سرمایه‌گذار منطقه چالابه
  • رئیسی: فعالیت بنگاه‌داری توسط بانک‌ها ممنوع است (فیلم)
  • دریافت وجه نقد از سوی رانندگان ناوگان اتوبوس‌رانی ارومیه ممنوع است
  • انتقاد استاندار گلستان از صدور مجوز برای تاسیس یا توسعه کارخانه ید
  • انتقاد استاندار گلستان از صدور مجوز برای تاسیس یا توسعه کارخانه ید در گلستان
  • ساختمان‌های تهران سبز می‌شوند
  • تلف شدن تعداد انبوهی ماهی قرمز در دریاچه شورابیل اردبیل