Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین از تسنیم، فریدون عباسی گفت: طرح سهمیه بندی تمامی حامل‌های انرژی با عنوان طرح وان مخفف واحد انرژی، را مجموعه‌ای از صاحبنظران در بخش انرژی ارائه کردند و در دستور کار کمیسیون قرار گرفت.

وی افزود: برای رسیدن به مصرف بهینه به جای آنکه صرفا بنزین سهمیه‌بندی شود باید اقدام به سهمیه بندی همه حامل‌های انرژی شامل برق، آب، گاز، بنزین، گازوئیل، نفت سفید کرد؛ لذا برای تحقق این ایده، طرحی جامع با عنوان طرح وان آماده شده، اما هنوز به مرحله اعلام وصول نرسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عباسی با بیان اینکه براساس این طرح به هر فرد، مقداری وان داده می‌شود، تصریح کرد: در واقع یارانه‌ای که دولت می‌خواهد به هر فرد دهد به شکل وان خواهد بود.

وی ادامه داد: اشکالات طرح اولیه مشخص شده و پس از بررسی در کمیسیون به شکل لایحه یا مستقیم اعلام وصول می‌شود و یا مجلس به دولت آن را ارائه می کند تا از دولت به مجلس ارسال و در دستور کار قرار بگیرد.

رئیس کمیسیون انرژی در پاسخ به این سوال که آیا خبر اختصاص ماهانه 50 وان به هر فرد صحت دارد، افزود: این طرح در صورت اجرا و تصویب اجرا می شود و مراحل آزمایشی تا تکمیل فرایند طرح نباید خدشه ایی به جامعه ایجاد کند و هنوز سهمیه هر فرد برای هر حامل انرژی مشخص نیست و عدد 50 وان بعنوان مثال فرضی بوده نه اینکه به شخصی این میزان تعلق خواهد گرفت.

عباسی در پایان گفت: اینکه چه میزان به هرفرد تعلق می گیرد باید بررسی شود چرا که بطور نمونه میزان سوخت یک خودروی شخصی و جمعی متفاوت است و باید تعریف درستی مطرح شود.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: بنزین گازوئیل سوخت سهمیه بندی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۳۳۸۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قطار هیدروژنی چینی با سرعت ۱۶۰ کیلومتر برساعت آزمایش شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از گیزموچاینا، چین با انجام آزمایشی روی نخستین قطار هیدروژنی که ساخته، گامی مهم در زمینه حمل و نقل پاک برداشته است. این آزمایش در چانگچون واقع در ایالت جیلین انجام شده است. شرکت CRRC Changchun Railway Vehicles این قطار را توسعه داده که به سرعت ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت حرکت کرده است. این آزمایش موفقیت آمیز یک دستاورد مهم در زمینه استفاده از انرژی هیدروژن برای حمل و نقل ریلی است.

قطار نوآورانه جدید برخلاف نمونه های سنتی که با سوخت فسیلی کار می کنند دارای سیستم پیشرانش با انرژی هیدروژنی است. این سیستم یک منبع قدرتمند و طولانی مدت انرژی فراهم می کند. اطلاعات آزمایش انجام شده نیز حاکی ازآن است که متوسط مصرف انرژی فقط ۵ کیلووات ساعت به ازای هر کیلومتر است. چنین آماری مطابق تمام الزامات کارآمدی انرژی در قطار در مقیاس جهانی است.

این وسیله نقلیه با هر بار تامین سوخت می تواند مسافت هزار کیلومتر را طی کند و به این ترتیب نیاز به ایستگاه های تامین دوباره سوخت کاهش می یابد. قبل از انجام تست سیستم برق هیدروژنی قطار تحت آزمایش های شدید برای عملکرد در دماهای شدید( از ۲۵- تا ۳۵ درجه سانتیگراد)، مقاومت در برابر ارتعاش، ایمنی در مقابل آتش سوزی و موارد دیگر قرار گرفت. این تست های وسیع ایمنی در عملیات قطار را تضمین می کند.

آزمایش موفقیت آمیز قطار نشان دهنده نقطه عطفی در صنعت حمل و نقل چین است و مسیر را برای به کارگیری وسیع تر فناوری انرژی هیدروژنی هموار می کند.

کد خبر 6061963 شیوا سعیدی قوی اندام

دیگر خبرها

  • توقیف خودرو‌های شوتی حامل سوخت قاچاق در سیریک
  • کامیون های حامل سوخت قاچاق در کرمان توقیف شدند
  • سهمیه سوخت مناطق گازکشی شده جیرفت قطع می شود
  • قطع سهمیه سوخت مناطق گازکشی شده در جیرفت
  • یارانه سوخت هواپیما‌ها فقط به دهک‌های بالا تعلق گرفته است
  • خداحافظی طولانی کثیف‌ترین سوخت فسیلی جهان
  • تخصیص سوخت یارانه ای به شناورهای مسافری براساس پیمایش/ گزارشی مبنی بر قطع سهمیه نداریم
  • در سال ۱۴۰۲ رانندگان حامل سوخت قاچاق ۸۴ نفر کشته و مجروح برجای گذاشتند
  • اعلام سهمیه نفت سفید فصل بهار در زنجان
  • قطار هیدروژنی چینی با سرعت ۱۶۰ کیلومتر برساعت آزمایش شد