Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تین نیوز»
2024-04-16@12:48:06 GMT

آخرین وضعیت زاینده رود و دریاچه ارومیه

تاریخ انتشار: ۲ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۳۳۹۱۹

آخرین وضعیت زاینده رود و دریاچه ارومیه

تین نیوز

معاون آب و آبفای وزیر نیرو آخرین وضعیت دریاچه ارومیه و زاینده رود را تشریح کرد و گفت: وضعیت دریاچه ارومیه نرمال است اما در زاینده رود بارندگی مناسبی را شاهد نیستیم.

به گزارش تین نیوز، قاسم تقی زاده خامسی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به آخرین وضعیت دریاچه ارومیه اظهار کرد: امیدواریم که پروژه دریاچه احیای دریاچه ارومیه تا پایان سال جاری به نتیجه برسد و آبرسانی از سد کانی سیب از طریق یک تونل ۳۶ کیلومتری به دریاچه ارومیه اجرایی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه ۲۵۰۰ میلیارد تومان برای این طرح هزینه شده است و امسال به نتیجه می رسد، تصریح کرد: انتظار می رود که نتایج این پروژه مثبت باشد.

معاون آب و آبفای وزیر نیرو در خصوص آخرین وضعیت زاینده رود نیز گفت: متاسفانه وضعیت بارندگی در آن منطقه خوب نیست و شرایط مناسبی را مشاهده نمی کنیم اما با این وجود شرب منطقه شرایط مساعدی دارد.

خامسی با تاکید بر اینکه ذخیره مناسبی برای شرب منطقه در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: اگر بارندگی بیشتری را شاهد باشیم می توانیم برای بخش کشاورزی نیز ذخیره کنیم اما اکنون وضعیت مناسبی در منطقه زاینده رود وجود ندارد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: دریاچه ارومیه و زاینده رود دریاچه ارومیه آخرین وضعیت زاینده رود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۳۳۹۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولد اولین گوساله گوزن زرد ایرانی در سال ۱۴۰۳ در پارک ملی دریاچه ارومیه

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از آذربایجان‌غربی، سعید شهند افزود: در راستای اجرای برنامه عمل ملی حفاظت از این گونه در معرض خطر انقراض، ۶ راس گوزن زرد ایرانی در سال ۱۴۰۱ از پناهگاه حیات وحش دشت ناز ساری به پارک ملی دریاچه ارومیه و مرکز تکثیر و احیاء این گونه در رشکان با ترکیب جنسی ۴ ماده و ۲ نر منتقل شده است.

وی درادامه افزود: با تولد ۳ راس گوزن زرد ایرانی در سال ۱۴۰۲ و تولد اولین گوساله گوزن در سال جاری تعداد این گونه ارزشمند حیات وحش در این سایت تا به امروز به ۱۲ راس افزایش پیدا کرده است که پیش بینی می‌شود تولدهای بیشتری در روزهای آتی نیز اتفاق بیفتد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌غربی با بیان اینکه وضعیت مطلوبی برای زیست و زادآوری این گونه در پارک ملی دریاچه ارومیه وجود دارد، گفت:دامپزشکان و کارشناسان حیات وحش اداره کل و پارک ملی دریاچه ارومیه بصورت شبانه روزی وضعیت این گونه در معرض خطرانقراض، به خصوص گوساله‌های تازه متولد شده را مورد پایش و کنترل قرار می‌دهند و امیدها برای نجات این گونه ارزشمند در پارک ملی دریاچه ارومیه روز به روز بیشتر می‌شود.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1894981

دیگر خبرها

  • تكمیل زیرساخت‌های گردشگری ساحل دریاچه ارومیه
  • خروش زرینه رود به سمت دریاچه ارومیه + فیلم | آب تنه درختان اطراف رودخانه را هم گرفت
  • تداوم فرونشست در اصفهان / احیای زاینده رود مانند دریاچه ارومیه مد نظر قرار گیرد
  • تولد اولین گوساله گوزن زرد ایرانی در سال ۱۴۰۳ در پارک ملی دریاچه ارومیه
  • تولد نخستین گوساله گوزن زرد ایرانی در سال جدید در پارک ملی دریاچه ارومیه
  • تولد اولین گوساله گوزن زرد ایرانی در سال جدید در پارک ملی دریاچه ارومیه
  • پربازدیدهای خبرگزاری صداوسیمای آذربایجان غربی
  • عکس/ جشنواره فرهنگی، ورزشی دریاچه ارومیه
  • تصاویر| جشنواره دریاچه ارومیه
  • (عکس) تفریح سخنگوی دولت در دریاچه ارومیه