Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-03-28@14:07:59 GMT

اویغورها علت اصلی حذف اوزیل از آرسنال؟

تاریخ انتشار: ۲ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۳۳۹۳۸

اویغورها علت اصلی حذف اوزیل از آرسنال؟

بخش بزرگی از هواداران مسوت اوزیل می گویند علت اصلی کنار گذاشته شدن او از فهرست آرسنال حمایت او از مسلمانان اویغور چین بوده است.

به گزارش "ورزش سه"، بسیاری از هواداران مسوت اوزیل معتقدند علت اصلی کنار گذاشته شدن او از فهرست آرسنال برای حضور در لیگ برتر و لیگ اروپا، نه دلایل فنی و انضباطی بلکه حمایت او از مسلمانان اویغور در چین و انتقاد از باشگاه آرسنال به دلیل بی توجهی به این مساله بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

وقتی آرسنال این هفته روز سه شنبه فهرست 25نفره خود برای فصل جدید لیگ برتر را اعلام کرد نام مسوت اوزیل در آن به چشم نمی‌خورد. این مساله واکنش‌های زیادی برانگیخت و بخش زیادی از هواداران اوزیل در شبکه‌های اجتماعی تنها دلیل را سیاسی و موضع گیر‌ی او درباره اقلیت اویغور در چین دانستند.

 

بیانیه اوزیل در واکنش به حذف شدن از فهرست آرسنال

 

مسوت اوزیل یک روز بعد در توییتر خود واکنش نشان داد و گفت برای بدست آوردن جایگاهش در تیم خواهد جنگید. اوزیل نوشت: " نوشتن این پیام برای هواداران آرسنال، تیمی که چندین سال است برای آن بازی می‌کنم دشوار است. از اینکه اسم من در فهرست تیم برای لیگ برتر وجود ندارد عمیقاً ناراحت شدم. من زمانی که در سال 2018 قراردادی جدید با باشگاه امضا کردم نسبت به باشگاهی که دوستش دارم‌، آرسنال، سوگند وفاداری خوردم و حالا که می بینم این احساس دوطرفه نیست برایم غم‌انگیز است. به این نتیجه رسیده ام که این روزها وفاداری کمیاب است. همیشه سعی کردم مثبت بماند تا شاید شانسی برای بازگشت به ترکیب وجود داشته باشد. برای همین تا اینجا سکوت کردم. قبل از اپیدمی کرونا از وضعیت تیم با هدایت مربی جدیدمان میکل آرتتا کاملاً راضی بودم و عملکرد خوبی هم داشتم. اما دوباره همه چیز تغییر کرد و دیگر به من اجازه فوتبال بازی کردن برای آرسنال داده نشد. دیگر چه می‌توانم بگویم؟ لندن هنوز برای من حس خانه را دارد و هنوز دوستهای زیادی در این تیم دارم و با هواداران احساس ارتباطی نزدیک و مستحکم می‌کنم. به هر حال من برای بازی کردن برای آرسنال همچنان مبارزه خواهم کرد و قول می‌دهم این تصمیم در ذهن من تغییر نخواهد کرد. من به تمرین و تلاش ادامه می‌دهم و صدایم را برای انسانیت و عدالت بلند خواهم کرد".

 

بعد از این بیانیه اوزیل هواداران او به شکلی گسترده واکنش نشان داده و با ستاره آلمانی ترک تبار ابراز همدردی کردند.

 

اشاره تلویحی اوزیل به مساله اویغورها که در جمله آخر بیانیه او دیده می شد باعث شد بخش بزرگی از هواداران به این نتیجه برسند که تنها دلیل حذف او صحبت کردنش درباره مسلمانان اویغور بوده است.

 

 

یک هوادار اوزیل نوشت: " با جمله آخر یعنی ادامه دادن به حمایت از انسانیت و عدالت همه می‌دانیم که دلیل اصلی بازی نکردنت چیست. از اینکه با تو اینطور رفتار شده واقعاً ناراحتم".

 

 

هواداری دیگر در شبکه های اجتماعی نوشت: " جالب اینجا است که دلیل حذف اوزیل دقیقاً همین صحبت کردن از عدالت و انتقاد از بی عدالتی ها است. فقط و فقط به خاطر حمایت او از مسلمانان اویغور".

 

یک کاربر دیگر با حمایت از اوزیل نوشت: " شکی نیست که دلیل حذف تو فوتبالی نیست. مشخص است هیات مدیره باشگاه جرات این را نداشته که در مقابل چین بایستد و از حرفهای تو حمایت کند".

 

البته برخی دیگر از هواداران هم دلایل دیگری برای حذف اوزیل ذکر کرده اند. یک هوادار معتقد است دلیل اصلی خشم باشگاه علیه او این بوده که در ماه آوریل با کاهش دستمزدش در میانه بحران کرونا موافقت نکرده است.

 

اوزیل در دسامبر گذشته در یک پست اینستاگرامی از مسلمانان به دلیل سکوت در مقابل رفتار دولت چین با مسلمانان اویغور در این کشور انتقاد کرد و از آنها خواست صدایشان را علیه این اقدامات بلند کنند. آرسنال به سرعت واکنش نشان داده و گفت نظرات اوزیل شخصی است و به باشگاه ارتباطی ندارد.

 

دو روز بعد تلویزیون دولتی چین پخش مسابقه آرسنال و منچسترسیتی را از کنداکتور خود حذف کرد و بسیاری بر این گمان بودند که این اقدام واکنشی به اوزیل و آرسنال بوده است.

 

با اینحال اوزیل تا زمان توقف مسابقات فوتبال بعد از بحران کرونا همچنان در ترکیب توپچی ها حضور داشت و بازی می کرد. واقعیت این است که اوزیل از زمان پیام معروفش درباره مسلمانان اویغور تا 7 مارس یعنی توقف لیگ برتر به دلیل اپیدمی کرونا در همه بازی های آرسنال در لیگ به جز یک بازی حضور داشت.

 

حاشیه نشین شدن اوزیل از شروع دوباره فوتبال در دوران پساکرونا

 

در ماه آوریل بازیکنان و باشگاه آرسنال بر سر کاهش 12.5 درصدی دستمزدها به توافق رسیدند و همان زمان اوزیل که هفته ای 350هزار پوند دستمزد می گیرد به دلیل نپیوستن به هم تیمی هایش در این توافق با انتقادهای زیادی روبرو شد.

 

تنش رد رابطه باشگاه و اوزیل چند هفته پیش دوباره بالا گرفت و علت این تنش موضع گیر‌ی او در رابطه با اخراج مسکات باشگاه موسوم به گانروزوروس بود. بعد از آنکه اعلام شد آرسنال به دلیل وضعیت بد اقتصادی ناشی از کرونا قادر به پرداخت دستمزد این مسکات نبوده و او را اخراج کرده اوزیل اعلام کرد حاضر است دستمزد گانروزوروس را شخصاً پرداخت کند.

 

تنش دوباره در روابط اوزیل- آرسنال به خاطر گانروزوروس

 

با توجه به حذف نام اوزیل از فهرست آرسنال در لیگ برتر و لیگ اروپا اولین بازی ای که او روی کاغذ می تواند در آن به میدان برود دیدار آرسنال با منچسترسیتی در یک چهارم نهایی جام اتحادیه خواهد بود که روز 22 دسامبر یعنی در اولین روزهای دی ماه برگزار می شود.

 

آرسنال مسوت اوزیل

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: آرسنال مسوت اوزیل مسلمانان اویغور فهرست آرسنال مسوت اوزیل لیگ برتر حذف او

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۳۳۹۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقاد دشان از ستاره آرسنال: کارهایش را دوست ندارم!

به گزارش "ورزش سه"، دیدیه دشان از ویلیام سالیبا انتقاد کرده و اعلام کرد که چرا مدافع آرسنال بازیکن ثابت تیم ملی فرانسه نیست.

سالیبا علیرغم بازی در آرسنال در لیگ برتر زیر نظر میکل آرتتا، برای بازی با فرانسه با مشکل مواجه شده است. دشان برای دقایقی در مورد عملکرد سالیبا در فرانسه صحبت کرده و فاش شد که چرا او در حال حاضر در تیم ملی دچار مشکل شده است.

دشان به خبرنگاران گفت:"او فصل خوبی را پشت سر می‌گذارد اما کارهایی را هم انجام می‌دهد که من خیلی دوست ندارم. در تیم ملی او زمان بازی محدودی دارد اما وقتی بازی می‌کند، لزوماً خوب پیش نمی‌رود. سیستم در حال حاضر از او حمایت نمی‌کند، اما او اینجاست. دایو اوپامکانو زمان بازی داشته و شاید ویلیام کمتر.

روی وضعیت بازیکنان خاصی، مطمئنم که استقامت می‌کنم چون می‌تواند اعتماد به نفس اشتباه یا مشکلات کوچک باشد که تغییر کند. برخی نگرانی ندارند، برخی به زمان بازی نیاز دارند. ویلیام زمان بازی کمتری داشته و همین به او اجازه نمی‌دهد خیلی آرام باشد."

سالیبا تنها 12 بازی ملی برای فرانسه دارد و امیدوار است در بازی دوستانه امشب مقابل شیلی که به میزبانی مارسی برگزار می‌شود، حضور داشته باشد. ستاره آرسنال در شکست 2-0 فرانسه مقابل آلمان بازی نکرده بود.

دیگر خبرها

  • بدن متفاوت و کاملاً ورزیده مسوت اوزیل در ۳۵ سالگی / عکس
  • نیم‌نگاه بارسلونا و دکو به وضعیت جورجینیو
  • پلی به گذشته - برتری 2-0 آرسنال مقابل یوونتوس در لیگ قهرمانان اروپا (2006/3/28) / فیلم
  • لحظات برتر اشلی کول در لیگ برتر انگلیس با پیراهن تیم‌های آرسنال و چلسی / فیلم
  • بایرن خطاب به هواداران: بلیت بازی آرسنال را نخرید!
  • پس از 19 سال؛ یک بازیکن از آرسنال کاپیتان تیم ملی انگلیس شد
  • انتقاد دشان از ستاره آرسنال: کارهایش را دوست ندارم!
  • خبر خوش برای منچسترسیتی: کایل واکر به بازی با آرسنال می‌رسد
  • چالش شوت زنی باشگاه آرسنال با حضور ژسوس، جورجینیو و رایس / فیلم
  • بدن ورزیده مسوت اوزیل و فرناندو تورس و درو شدن تمامی جوایز توسط لیونل مسی، سوژه جدید عمر مومنی / فیلم