Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خوزستان آزمون استخدامی کشوری تامین اجتماعی با حضور نزدیک به ۵ هزار داوطلب به میزبانی جهاددانشگاهی خوزستان برگزار شد.

رمضان شیرعلی داورپناه، معاون آموزشی سازمان جهاد دانشگاهی خوزستان در گفت‌وگو با ایسنا، اظهارکرد: این آزمون صبح امروز (دوم آبان‌ماه) به میزبانی جهاد دانشگاهی خوزستان، در چهار شهرستان به شکل خوب و مناسب و بدون مشکل خاصی برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 ضمن این‌که پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی نیز به خوبی رعایت شد.

وی در ادامه با اشاره به حضور ۴ هزار و ۷۱۰ داوطلب آقا و خانم در آزمون استخدامی سازمان تامین اجتماعی در استان خوزستان، گفت: استان خوزستان بیشترین آمار داوطلب در بین استان‌های دیگر را داشت.

معاون آموزشی سازمان جهاددانشگاهی خوزستان افزود: این آزمون کشوری در شهرستان‌های اهواز، بهبهان، دزفول و خرمشهر برگزار شد که تعداد داوطلبان آقا و خانم به نسبت برابر بود.

وی در پایان عنوان کرد: از تعداد ۴ هزار و ۷۱۰ داوطلب شرکت‌کننده در استان، ۲۳۴ نفر در خوزستان استخدام خواهند شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی و آموزشی علمی و آموزشی خوزستان سازمان تامین اجتماعی جهاددانشگاهی خوزستان جهاد دانشگاهی برگزار شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۳۳۹۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرکت یک میلیون و ۱۵۲ هزار و ۵۱۸ داوطلب در نوبت اول آزمون سراسری

عبدالرسول پور عباس رئیس سازمان سنجش در برنامه تلویزیونی صف اول گفت: در نوبت اول آزمون سراسری در مجموع یک میلیون و ۱۵۲ هزار و ۵۱۸ داوطلب ثبت نام کرده‌اند که ۶۳ درصد آنها زن و ۳۷ درصد مرد هستند. در آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو- معلم نیز ۶۶۰ هزار و ۳۹۳ نفر ثبت نام کرده‌اند که از این تعداد ۶۶ درصد زن و ۳۴ درصد مرد هستند. تعداد ثبت نام کنندگان عادی ۴۹۲ هزار و ۱۲۵ نفر و تعداد ثبت نام کنندگان فرهنگیان ۶۶۰ هزار و ۳۹۳ نفر است.

وی ادامه داد: در گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی، ۱۲۸ هزار و ۳۶۲ داوطلب، در گروه آزمایشی علوم انسانی ۳۸۴ هزار و ۹۶۰، در گروه آزمایشی هنر ۵۲ هزار و ۸۱۹، در گروه آزمایشی زبان های خارجی ۸۴ هزار و ۵۶۷ داوطلب، در گروه آزمایشی علوم تجربی ۵۰۱ هزار و ۸۱۰ داوطلب شرکت کرده اند.

پور عباس ادامه داد: سال اول و دوم ۲۰ درصد به ظرفیت پزشکی اضافه شده است و این افزایش ظرفیت بر طبق قانون در دفترچه های کنکور اعمال شده است. تا سقف ۲۰ درصد را در سال گذشته انجام داده ایم.

وی افزود: میزان تاثیر سوابق تحصیلی در آزمون های امسال ۵۰ درصد است. در سال ۱۴۰۴  میزان ۶۰ درصد سوابق تحصیل سال های ۱۱ و ۱۲ و در سال ۱۴۰۵ دروس سال دهم نیز برای سوابق تحصیلی در نظر گرفته می شود. 

رئیس سازمان سنجش گفت: طرح بورس صنعت شروع شده و به دو طریق استعداد درخشان و رتبه های خوب کنکور انجام می شود. چهار نوبت آزمون سراسری سال گذشته و امسال معتبر بوده و داوطلبان می توانند یکی از این آزمون ها را برای ورود به دانشگاه انتخاب کند. 

پورعباس ادامه داد: ایران کشوری است که فضا را برای تحصیل زنان به خوبی فراهم کرده است.  در رشته ریاضی تعداد مردان بیشتر از زنان بوده اما در سایر گروه های آزمایشی داوطلبان شرکت کننده خانم بیشتر از مردان است. 

 رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: اینترنت در هیچ کدام از حوزه‌های امتحانی نوبت اول کنکور قطع نمی‌شود. یکسری افراد سودجو در شبکه های مجازی سعی کرده از مردم سوء استفاده و کلاهبرداری کنند. به داوطلبان توصیه می کنیم فکر تقلب نباشند و از آوردن وسایل خودداری کنند. 

پور عباس بیان کرد: متخلفان محرومیت از کنکور خواهند شد؛ امروز عصر دوکانال با ۵۰ هزار عضو را تعطیل کردیم و ادمین ها تحت حفظ هستند. داوطلبان تجهیزات خریداری شده را در جلسات کنکور نیاوردند زیرا سیگنال یاب این وسائل را کشف کرده و پلیس و قاضی کشیک درجلسات آزمون حاضر هستند.   

وی افزود: در آزمون سراسری سال گذشته چند نفر از سوالات عکس گرفته و دستگیر شدند و تمام تخلفات و تصویر برداری سال گذشته کشف شده است. این امکان وجود دارد که عکس سوالات به بیرون از جلسه آزمون برود اما مطلقا جواب سوالات به داوطلبان در داخل جلسه ارسال نمی تواند شود. 

پورعباس افزود: افراد تشکیل دهنده کانال های تقلب مجرم بوده و تا پنج سال زندان برای این افراد در نظر گرفته می شود. 

وی افزود: سازمان سنجش سالیانه ۱۸۰ آزمون را برگزار می کند. اکنون سازمان سنجش در حال انجام امور مربوط به آزمون دکترا و استخدام آموزگاری است. 

رئیس سازمان سنجش ادامه داد: در نوبت دوم بر خلاف نوبت اول دیگر آزمون ویژه دانشگاه فرهنگیان را برگزار نمی کنیم. در نوبت دوم به دلیل اینکه در فصل تابستان بوده دو چندان باید تلاش کرده تا محیط جلسه آزمون خنک باشد. تا به این لحظه بیش از ۹۲۰ هزار نفر کارت خود را دریافت کرده اند. 

وی افزود: امسال در ۴۱۲ شهرستان، ۶۲۴ حوزه اصلی و ۱۹۹۳ حوزه فرعی نوبت اول آزمون سراسری برگزار می شود. آزمون نوبت اول در خارج از کشور برگزار نشده اما نوبت دوم آزمون سراسری در حدود ۲۵ کشور خارجی برگزار خواهد شد.

او گفت: رشته تجربی به ظاهر جذاب تر است و به قصد تحصیل در پزشکی افراد زیادی در این رشته شرکت می کنند اما به طور کلی حدود ۱۵ هزار نفر ظرفیت در کشور دارد.برخی از داوطلبان در رشته پزشکی قبول شده اما به دلیل شرایط خاص متقاضی انتقال به رشته های مهندسی می شوند.  خوابگاه های دانشجویی شرایط خاص خودش را دارد.

پورعباس ادامه داد: اکنون ۸۵ درصد از ظرفیت دانشگاه ها بدون کنکور بوده است. آزمون کاغذی هوشمند و آزمون های دیگر آفلاین است. برای آزمون هوشمند تجهیزات و دستگاه های مدنظر خریداری شده است و از سال آینده سوالات شخصی سازی می شود و سوال برای هر فرد است؛ آزمون های کوچک به صورت هوشمند و کاغذی را برگزار می کنیم. 

وی افزود: دستگاه‌های اجرایی، انتظامی، امنیتی و قضایی به صورت فعال برای برگزاری آزمون سراسری در امنیت و سلامت کامل در حال فعالیت هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی دانشگاه و كنكور

دیگر خبرها

  • شرکت یک میلیون و ۱۵۲ هزار و ۵۱۸ داوطلب در نوبت اول آزمون سراسری
  • میزبانی دانشگاه آزاد بجنورد از داوطلبان کنکور سراسری در سه گروه آزمایشی اصلی
  • کمبود بیش از ۱۰۰ هزار پرستار در کشور/ سهم ۸ هزار نفری پرستاران در استخدام‌های جدید
  • کمبود بیش از ۱۰۰ هزار پرستار در کشور
  • میزبانی دانشگاه آزاد بجنورد از داوطلبان آزمون سراسری در سه گروه آزمایشی اصلی
  • گلایه رئیس سازمان نظام پرستاری از سهم اندک نیروی انسانی در آزمون استخدامی / ۱۰۰ هزار پرستار کم داریم
  • اسامی چند برابر ظرفیت آزمون استخدامی آموزش و پرورش اعلام شد
  • اسامی چند برابر ظرفیت آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش اعلام شد
  • نتایج آزمون استخدامی معلمان منتشر شد | جزئیات مراحل چهارگانه بررسی مدارک، معاینه پزشکی، ارزیابی تکمیلی و گزینش | اعلام مدارک مورد نیاز
  • اطلاعیه اعلام اسامی چند برابر ظرفیت آزمون استخدامی ویژه رشته شغلی آموزگار ۱۴۰۳