Web Analytics Made Easy - Statcounter

مراسم بزرگداشت روز آمار و برنامه ریزی با حضور نماینده بویراحمد تحت تاثیر شرایط ناشی از همه گیری ویروس کرونا به صورت محدود و با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان کهگیلویه و بویراحمد؛ مراسم روز  آمار و برنامه‌ریزی سال ١٣٩٩ ، روز پنجشنبه تحت تاثیر شرایط ناشی از همه گیری ویروس کرونا به صورت محدود  با حضور دکتر حسین زاده، رئیس مرکز آمار ایران، دکتر  پور محمدی معاون امور اقتصادی و هماهنگی برنامه و بودجه سازمان برنامه و بودجه کشور، دکتر روشن فکر ،  نماینده یاسوج در مجلس و نایب رئیس فراکسیون عشایر مجلس شورای  اسلامی،  دکتر امید علی پارسا ، رئیس سازمان امور مالیاتی کشور دکتر علائی مقدم  قائم مقام سازمان امور عشایرکشور و جمع محدودی از معاونان و مدیران مرکز آمار ایران، سازمان برنامه و بودجه، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران  و نظام آماری کشور برگزار شد .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ابتدای این مراسم پیام آقای دکتر نوبخت معاون رئیس جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه  کشور به مناسبت روز آمار و برنامه‌ریزی، قرائت شد.

در ٤ سال  گذشته، بر اساس گزارش دست اندکاران  امور عشایر، محرومیت ها  و کمبودهای عشایر  تا حدود زیادی بر طرف شده است.

نماینده بویراحمد، دنا و مارگون  در مجلس  و نایب رئیس فراکسیون عشایر مجلس شورای  اسلامی که از حاضرین در این مراسم بود،  با بیان این که عشایر مورد تفاخر کشور بوده و در عین حال  از  محروم ترین و مظلوم ترین  اقشار جامعه هستند، گفت: از این که اولین سرشماری ثبتی مبنای کشور برای جامعه عشایری برنامه ریزی شده است، بسیار خوشحالم  و از طرف فراکسیون عشایر از  برنامه‌ ریزان و دست اندکاران این امر تشکر می نمایم.

دکتر روشن فکر در ادامه افزود: در دنیای مدیریت و برنامه ریزی، آمار صحیح جزو عناصری است که کارآیی و اثر بخشی سازمان را بهتر می کند  و هر چقدر که سازمانی آمار های صحیح و دقیق داشته باشد، برنامه ریزی صحیح تری در آن سازمان وجود خواهد داشت و در مورد عشایر نیز هرچه آمار دقیق‌ تری در اختیار قوه مقننه قرار گیرد، مسلما رسالت و اهداف فراکسیون عشایر بیشتر محقق خواهد شد.

وی افزود: ما این توقع را داریم  که همچنان که سرشماری ثبتی مبنا  از جامعه عشایری شروع شده است،  از نظر بودجه  و اعتبار نیز،  این قشر از جامعه که به تعبیر امام (ره) ذخایرانقلاب هستند، بیشتر در نظر گرفته شوند، چرا که مسئولین نظام باید قدردان آن ها  بوده و به دنبال آن باشند که هر چه بیشتر محرومیت عشایر کاهش یابد.

دکتر روشن فکر ادامه داد:  خوشبخانه در ٤ سال  گذشته، بر اساس گزارش دست اندرکاران  امور عشایر، محرومیت‌ها  و کمبود های عشایر تا حدود زیادی بر طرف شده است.

قائم مقام سازمان امور عشایرکشور در ادامه این مراسم، با تاکید بر  این که جامعه عشایر کشور،  نقش بسیار مهمی  در  امنیت غذایی  و خود کفایی  کشور ایفا می‌کنند، افزود:  ٢٥ درصد از گوشت قرمز کشور، توسط عشایر تولید می‌شود.  به عبارت دیگر  نیاز کشور به طور سالانه، حدود ٩٠٠ هزار تن است  که ٢٥  درصد آن  که  حدود ٢٠٠ هزار تن می باشد، توسط عشایر و با استراتژی  کوچ تولید می شود. یعنی  یک نفر از عشایر، گوشت مورد نیاز ١٦ نفر از جمعیت کشور را تولید می کند.

 آقای علائی مقدم ادامه داد :  از سال ١٣٩٦ ، جلسات متعددی  در رابطه با سرشماری ثبتی مبنا  برای جامعه  عشایر با مسوولین ذی ربط برگزار شده و در نهایت به انعقاد تفاهم نامه با مرکز آمار ایران برای اجرای آن، منتج شده است و امروز شاهد آن هستیم که  یکی از کم بضاعت ترین  اقشار کشور، در یکی  مهمترین پروژه های  علمی و فناوری کشور همکاری کرده اند.

 وی ضمن ابراز خوشحالی از به روز شدن اطلاعات عشایر با اجرای سرشماری ثبتی مبنا، افزود: آخرین اطلاعات عشایر مربوط به سال ١٣٨٨ بود و امروز خوشحالیم  که با اجرای سرشماری ثبتی مبنا ، این آمارها به روز می شود  و خوشحال خواهیم شد  که در راستی آزمایی و پایش  این آمار ها نیز با  با مرکز آمار ایران همکاری داشته باشیم.

وی  افزود:  نتایج ثبت جمعیتی عشایر نشان دهد که تعداد خانوار ها در عشایر افزایش داشته است که این امر نشان دهنده  افرایش شاخص های برخورداری عشایر و همچنین تحولات اداری و ارائه تسهیلات کم بهره  به عشایر بوده است.

گفتنی است  در پایان  جلسه  با حضور مدعوین، از ثبت پایه جمعیت عشایر کشور  که از روش ثبتی مبنا با استفاده از پایگاه های اطلاعاتی سایر دستگاه ها  و با مشارکت مرکز آمار  ایران و سازمان امور عشایر انجام شد رو نمایی گردید  و نیز   نسخه جدید درگاه ملی آمار  رو نمایی شد. همچنین برترین  های حوزه آمار در این مراسم معرفی شدند.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: عشایر سرشماری ثبتی مبنا مرکز آمار ایران فراکسیون عشایر برنامه و بودجه برنامه ریزی سازمان امور جامعه عشایر امور عشایر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۳۴۰۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روایت رئیس سازمان برنامه و بودجه از بودجه ۱۴۰۲/ درآمدهای دولت چه تغییری کرد؟

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، داود منظور در صفحه خود در فضای مجازی آماری نوشت: سال ۱۴۰۲ به لحاظ بودجه‌ای و تأمین مالی دستگاه‌های اجرایی به خوبی پشت سر گذاشته شد، به طوری که در مجموع ۲۱۰۰ هزار میلیارد تومان تجهیز منابع انجام شد که نسبت به سال ۱۴۰۱ رشدی نزدیک به ۳۸ درصد را تجربه کرده است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه افزود: تخصیص اعتبارات هزینه‌ای به میزان ۱۶۲۰ هزار میلیارد تومان انجام شد که نسبت به سال ۱۴۰۱ رشد ۴۳ درصدی داشته است. تخصیص اعتبارات طرح‌های تملک دارایی‌های ثابت با ۲۰ درصد رشد به ۳۰۳ هزار میلیارد تومان رسید.

وی تصریح کرد: درآمدهای پایدار دولت شامل درآمدهای مالیاتی، گمرکی و سود سهام شرکت های دولتی ۵۷ درصد رشد داشت و واگذاری دارایی‌های سرمایه‌ای شامل صادرات نفت و گاز با رشد ۱۷ درصدی همراه بود.

۲۲۳۲۲۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1889164

دیگر خبرها

  • روایت رئیس سازمان برنامه و بودجه از بودجه ۱۴۰۲؛ درآمد‌های دولت چه تغییری کرد؟
  • روایت رئیس سازمان برنامه و بودجه از بودجه ۱۴۰۲/ درآمدهای دولت چه تغییری کرد؟
  • برگزاری ۲۴ نوروزگاه عشایری در ایلام
  • وارد شدن خسارت به۶۰ درصد جاده‌های عشایری گچساران
  • خسارت سیلاب به جاده‌های عشایری گچساران
  • برگزاری جشنواره روستا و عشایر جنوب کرمان در آینده نزدیک 
  • سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان باید اهداف دولت سیزدهم را محقق کند  
  • امسال نیازی به واردات گوشت قرمز نداریم
  • ایرانیان چقدر گوشت مصرف می‌کنند؟
  • سرانه مصرف گوشت قرمز به ۷.۱ کیلو رسید