Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز جمعه روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی حجت‌الاسلام نصرالله پژمانفر در بازدید از بوستان طبیعت پردیسان در مشهد افزود:حفظ محیط زیست خط قرمز است و نباید از مواضع آن کوتاه آمد.

وی ادامه داد: جایگاه حساس حاکمیتی و نظارتی محیط زیست می‌تواند در قالب ماموریت‌های ایجابی و سلبی سازمانی، خطرات مسیر توسعه را کاهش و مدیریت کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه با هرگونه تصرفات و تعرضات به طبیعت به صورت جدی مقابله خواهیم کرد گفت: اکوسیستم‌های طبیعی و حیات جاری در طبیعت به عنوان سرمایه های ارزشمند کشور نیازمند توجه و نگهداری برای نسل آتی است و این موضوع اهمیت حفاظت را دوچندان می‌کند. 

وی با گلایه از برخی طرح های توسعه ای مغایر با اصول حفاظت محیط زیست، برای حمایت همه جانبه از طبیعت و محیط زیست استان اعلام آمادگی کرد. 

مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی نیز با مروری بر تاریخچه ایجاد و توسعه کمربند سبز مشهد و معرفی اقدامات زیرساختی در بوستان طبیعت پردیسان به تشریح چالش‌های محیط زیستی در خصوص حفظ و نگهداری این تنفسگاه پرداخت. 

تورج همتی گفت: سازمان حفاظت محیط زیست بر اساس بند ظ ماده ۳۸ قانون برنامه ششم توسعه، پروژه توسعه زون تفرجگاهی بوستان طبیعت پردیسان را به بخش خصوصی دارای صلاحیت، واگذار خواهد کرد. 

وی حمایت کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی را از تخصیص عوارض آلایندگی به محیط زیست خواستار شد و تعریف طرحهایی برای تقویت تنفسگاه‌های مشهد را به عنوان بزرگترین کلانشهر زائر پذیر ضروری دانست.

مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی افزود: به عنوان دستگاه ناظر برای حفظ منابع ارزشمند طبیعی، اجازه هیچ گونه تغییر کاربری در عرصه بوستان پردیسان و دیگر عرصه‌های طبیعی تحت مدیریت محیط زیست را نخواهیم داد. 

وی به مواردی همچون معافیت از هزینه های دادرسی برای دادخواستهای محیط زیستی، تخصیص اعتبارات ملی برای ادامه روند مدیریت و نگهداری از فضای سبز بوستان طبیعت، تسهیل در اجرای پروژه انتقال پساب از شهرک صنعتی طوس به این بوستان با هدف آبیاری فضای سبز و همسو سازی سایر دستگاه‌های اجرایی استان برای انتقال نمایندگی مالکیت این عرصه به حفاظت محیط زیست استان اشاره کرد و خواستار طرح این مباحث در کمیسیون اصل نود و پیگیری در مجلس شورای اسلامی شد. 

مرتضی مرجانی مدیر اداره کمربند فضای سبز شهرداری مشهد نیز با بیان اینکه اختصاص وسعت ۳۲۰۰ هکتاری در حومه شهر مشهد به فضای سبز، به معرفی طرح تفصیلی توسعه این کمربند و معضلات و موانع اجرای این طرح پرداخت.

بوستان طبیعت پردیسان به مساحت ۴۵۲ هکتار  در جاده شاندیز بعد از روستای  نور آباد (ویرانی) واقع است. 

این بوستان که در ادامه طرح کمربند سبز مشهد با هدف توسعه فضای سبز کلانشهر مشهد و جلوگیری از  توسعه بی رویه شهری و زمین خواری از سال ۱۳۷۶ با مشارکت اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی و شهرداری مشهد در اجرای طرح جامع کاهش آلودگی هوای مشهد و نیز به منظور ایجاد کاربری تفرجگاهی، گردشگری و آبخیزداری  احداث شد میزبان بسیاری از گردشگران به خصوص در ایام تعطیل است.

برچسب‌ها سازمان حفاظت محیط زیست مشهد پارک پردیسان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان حفاظت محیط زیست مشهد پارک پردیسان سازمان حفاظت محیط زیست مشهد پارک پردیسان اخبار کنکور کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی بوستان طبیعت پردیسان مجلس شورای اسلامی فضای سبز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۳۴۰۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیگیری قضایی محیط زیست مازندران از قاچاقچی حیات وحش در فضای مجازی

اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران اعلام کرد:فردی که در روز‌های اخیر تصاویر حیوانات کمیاب و نادر از جمله شیر و ببر را در فضای مجازی با هدف فروش انواع گونه‌های جانوری که بر اساس قانون شکار و صید، جرم محسوب می‌شود، به نمایش می‌گذاشت با شکایت رسمی اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران، به دستگاه قضایی معرفی شد.

نامبرده در حوزه شکار و صید سابقه دار بوده که در سنوات گذشته از باب خرید و فروش و نگهداری حیوانات وحشی، محکومیت کیفری داشته است.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • چرا نماینده طالبان برای مذاکره درباره حقابه هیرمند به ایران نیامد؟ + جزئیات
  • پاکسازی حاشیه سد مهاباد به مناسبت روز جهانی زمین پاک
  • ضرورت آموزش حفاظت و نگهداری از طبیعت به دانش آموزان
  • فرهنگ زیست محیطی در جامعه ترویج شود / هیچ اقدامی بدون پیوست زیست محیطی معنا ندارد
  • طرح‌های صنعتی باید پیوست زیست محیطی داشته باشد
  • پاکسازی محیط زیست از زباله در سربیشه
  • بازگشایی پاسگاه محیط بانی دریاچه تار/ ورود گردشگران و طبیعت‌گردان به منطقه ممنوع است
  • پرنده نادر غواص گلوسیاه به طبیعت برگشت
  • پیگیری قضایی محیط زیست مازندران از قاچاقچی حیات وحش در فضای مجازی
  • ضرورت رعایت حریم محیط زیست در فصل طبیعت‌گردی توسط تورهای گردشگری