Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-24@13:25:23 GMT

هشدار سردار شکارچی به ارمنستان و جمهوری آذربایجان

تاریخ انتشار: ۲ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۳۴۳۳۳

هشدار سردار شکارچی به ارمنستان و جمهوری آذربایجان

خبرگزاری مهر: سردار ابوالفضل شکارچی سخنگوی ارشد نیرو‌های مسلح با اشاره به بحران قره باغ و تجاوزات چندباره دو طرف درگیر به خاک کشورمان، اظهار کرد: به دنبال درگیری‌های نظامی دو کشور آذربایجان و ارمنستان و عدم رعایت قواعد بین‌المللی حسن همجواری و مصالح جنگی در مرز‌های کشور ثالث که در منازعات دو کشور، منجر به شلیک و اصابت تعدادی خمپاره به داخل مناطق سرزمینی جمهوری اسلامی ایران گردیده است، نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران ضمن تقویت دفاعی خطوط مرزی ایران، اعلام می‌کند امنیت مناطق مرزی و مردم ایران، خط قرمز ماست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سردار شکارچی گفت: در این رابطه به هر دو کشور درگیر یادآور می‌شویم که اولاً مراقب آتش افروزی و شیطنت‌های بیگانگان باشند، ثانیاً مشکلات فیمابین را از طریق مسالمت‌آمیز و گفتگو حل و فصل کنند و ثالثاً با بی‌دقتی در عملیات نظامی خود، مرز‌های سرزمینی جمهوری اسلامی ایران و امنیت و آسایش هموطنان ما را که خط قرمز نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران است، به مخاطره نیندازند و با جدیت و دقت در این خصوص مراقبت کنند.

وی افزود: رعایت حسن همجواری و صبوری ایران اسلامی با دو کشور، نباید مورد سوءاستفاده قرار گیرد، لذا هشدار می‌دهیم با هرگونه تعرض و تهدید برخوردی سخت خواهیم کرد.

سخنگوی ارشد نیرو‌های مسلح تاکید کرد؛ در پی درگیری‌های اخیر نظامیان دو کشور در منطقه قره باغ، نخجوان و ارمنستان به دلیل شیطنت برخی بازیگران منطقه‌ای و حملات راکتی و توپخانه‌ای طرف‌های درگیر، برخی مناطق مرزی جمهوری اسلامی ایران تحت تاثیر قرار گرفته و خساراتی به هموطنان مرزنشین وارد کرده است.

سردار شکارچی تصریح کرد: تاکید می‌کنیم دو کشور مشکلات خود را از طریق گفتگو حل کرده و به خطوط قرمز ایران ورود نکنند که در غیر این صورت قطعاً پشیمانی به دنبال خواهد داشت.

منبع: فردا

کلیدواژه: جمهوری آذربایجان ارمنستان سردار شکارچی جمهوری اسلامی ایران نیرو های مسلح دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۳۴۳۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

به توافقات بین آذربایجان و ارمنستان احترام می‌گذاریم

سخنگوی وزارت امورخارجه گفت که تلاش‌های جمهوری آذربایجان و ارمنستان برای حل‌وفصل مسائل مرزی لازمه صلح و ثبات در قفقاز جنوبی است.

به گزارش مشرق، ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امورخارجه در پاسخ به پرسش خبرنگاران در مورد توافق اخیر جمهوری آذربایجان و ارمنستان درباره برخی مسائل مورد اختلاف مرزی اظهار داشت: ما به توافقات انجام شده بین جمهوری آذربایجان و ارمنستان در نشست کمیسیون تحدید حدود بین دو کشور احترام می‌گذاریم.

کنعانی اضافه کرد: استمرار تلاش‌های دو کشور برای حل‌وفصل مسائل مرزی با توسل به روش‌های مسالمت‌آمیز در چارچوب احترام متقابل دو کشور به حاکمیت و تمامیت ارضی یکدیگر لازمه استقرار صلح و ثبات پایدار در قفقاز جنوبی است.

دیگر خبرها

  • باکو: ارمنستان تعیین مرز با آذربایجان را آغاز کرد
  • ارمنستان: عملیات تعیین مرز با آذربایجان را آغاز کردیم
  • به توافقات انجام شده بین آذربایجان و ارمنستان احترام می‌گذاریم
  • کنعانی: به توافقات انجام شده بین آذربایجان و ارمنستان احترام می‌گذاریم
  • استقبال ایران از توافق مرزی آذربایجان و ارمنستان
  • کنعانی: به توافقات انجام شده میان آذربایجان و ارمنستان احترام می‌گذاریم
  • ایران به توافقات انجام شده بین آذربایجان و جمهوری ارمنستان احترام می‌گذارد
  • به توافقات بین آذربایجان و ارمنستان احترام می‌گذاریم
  • به توافقات انجام شده میان آذربایجان و ارمنستان احترام می‌گذاریم
  • کنعانی: به توافقات بین آذربایجان و ارمنستان احترام می‌گذاریم