Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-18@04:38:51 GMT

شناسایی 218 بیمار جدید مبتلا به کرونا در کردستان

تاریخ انتشار: ۲ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۳۴۴۲۵

شناسایی 218 بیمار جدید مبتلا به کرونا در کردستان

 فرزین رضاعی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: در حال حاضر 597 بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری هستند.

وی با اشاره به آمار بستری‌شدگان در کردستان به تفکیک شهرستان‌های استان افزود: طی ۲۴ ساعت گذشته در سنندج 278 نفر، سقز 56 نفر،مریوان 98 نفر، قروه: 24 نفر، بیجار  32 نفر، کامیاران 19 نفر، دیواندره 7 نفر، بانه 77 نفر و در دهگلان 6 نفر شناسایی شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان تصریح کرد: اکنون 77 نفر بیمار مبتلا به کرونا در بخش ویژه (آی سی یو) بستری هستند.

رضاعی همچنین از مرگ 11 بیمار در 24 ساعت گذشته خبر داد و آمار فوت شدگان بر اثر بیماری کرونا در کردستان از ابتدا تا کنون را 595 نفر عنوان کرد و گفت: از این تعداد، 210 نفر در سنندج، 120 نفر در سقز، 50 نفر در قروه، 43 نفر در کامیاران، 49 نفر در بانه، 38 نفر در دیواندره، 34 نفر در بیجار، 39 نفر در مریوان و 12نفر در دهگلان جان ‌باخته‌اند که همه موارد به صورت بهداشتی و با رعایت دستورالعمل‌های مرتبط دفن شده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان خطاب به شهروندان اظهار کرد: همچنان روند فاصله‌گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک، شست‌وشوی مرتب دست‌ها با آب و صابون، اجرای اصول بهداشتی و قرنطینگی را تا قطع زنجیره این ویروس مهلک رعایت کنید در غیر این صورت افزایش تعداد زیاد مبتلایان و مرگ بر اثر کرونا در استان را شاهد خواهیم بود.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۱

منبع: فارس

کلیدواژه: کردستان دانشگاه علوم پزشکی شناسایی سنندج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۳۴۴۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوش مصنوعی نارسایی قلبی را از حجم پا تشخیص می‌دهد

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از اینترستینگ اینجینرینگ، استارت‌آپ فناوری‌های قلبی (Heartfelt Technologies) از دانشگاه کمبریج یک مانیتور هوش مصنوعی را معرفی کرده است که بیماران قلبی مرخص شده را از نظر علائم نارسایی قلبی تحت نظر دارد.

راه حل مانیتورینگ از یک دوربین سه بعدی مادون قرمز برای اسکن خودکار پای برهنه در راستای علائم اِدِم یا ورم محیطی استفاده می‌کند که یک علامت بالقوه نارسایی قلبی است که حدود دو هفته قبل از بستری مجدد در بیمارستان قابل تشخیص است.

پس از یک دوره نارسایی قلبی، بیماران اغلب از بیمارستان مرخص می‌شوند و به آنها دستور داده می‌شود تا علائم، به ویژه وزن را هر روز پس از بازگشت به خانه کنترل کنند. با این حال، بسیاری برای پایبندی به این رژیم تلاش می‌کنند که منجر به پذیرش مجدد می‌شود که می‌توان با نظارت مداوم از آن جلوگیری شود.

جلوگیری از بستری مجدد ۷۵ درصد بیماران

به گفته این استارت‌آپ، رویکرد آنها کاهش بستری شدن در بیمارستان است که به طور بالقوه از پذیرش مجدد ۷۵ درصد از بیماران جلوگیری می‌کند.

این دستگاه را می‌توان به راحتی در خانه بیمار نصب کرد و هر زمان که بیمار به سادگی از کنار مانیتور رد شود، حجم پای بیمار را در طول زمان ردیابی می‌کند. از آنجایی که ورم پا یکی از علائم اصلی مرتبط با شروع نارسایی قلبی است که یکی از شاخص‌های کلیدی سلامت قلب محسوب می‌شود.

این استارت‌آپ می‌افزاید: سپس این دستگاه داده‌ها را برای تجزیه و تحلیل به فضای ذخیره‌سازی ابری منتقل می‌کند که تغییرات قابل توجهی را در حجم پا مشخص می‌کند و بنابراین مراقبان و متخصصان پزشکی را ترغیب می‌کند تا مداخله کنند. بیشتر اوقات، این مداخله شامل اطمینان از تجویز و مصرف دارو‌های صحیح است.

به گفته مدیرعامل شموس هوشیر، این دستگاه به نسل سوم خود تکامل یافته است و نسخه‌های اولیه از دوربین‌های «Raspberry Pi» بر روی میله آلومینیومی استفاده می‌کنند.

هوشیر بر اهمیت حفظ حریم خصوصی در اجرای فناوری، تضمین حفظ محرمانه بودن بیمار در حین ارائه بینش‌های مرتبط بالینی هم تاکید کرد. در حالی که تمرکز اصلی بر نظارت بر نارسایی قلبی است، این فناوری ظرفیت آن را دارد که برای کاربرد‌های گسترده تر، از جمله رسیدگی به بارداری‌های پرخطر مورد استفاده قرار گیرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • شناسایی ۹۱۸ بیمار مبتلا به هموفیلی در فارس
  • شناسایی ۱۳۰۰۰ بیمار مبتلا به هموفیلی در ایران
  • ‌شناسایی ۹۱۸ بیمار مبتلا به هموفیلی در فارس
  • شناسایی حدود۱۲ هزار بیمار مبتلا به دیابت و فشار خون درنیشابور
  • شناسایی ۱۲ مورد بیماری «کیست هیداتید» در کهگیلویه و بویراحمد
  • برگزاری نشست فصلی ترجمان دانش در دانشگاه علوم پزشکی اهواز
  • عمل جراحی ترمیم دنده‌های شکسته در زنجان انجام شد
  • هوش مصنوعی نارسایی قلبی را از حجم پا تشخیص می‌دهد
  • رصد پا با هوش مصنوعی برای جلوگیری از نارسایی قلبی
  • شناسایی بیماران مبتلا به تب‌مالت در این استان