Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، این‌بار به‌جای «جو بایدن» نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، «کامالا هریس» معاون انتخاباتی او شمار قربانیان ویروس کرونا در این کشور را بیش از ۲۲۰ میلیون نفر اعلام کرد.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، هریس در سخنرانی انتخاباتی خود در یکی از شهرهای ایالت کارولینای شمالی از اقدامات ناکافی دولت در قبال کنترل ویروس کرونا در آمریکا انتقاد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با این حال این سناتور آمریکایی به اشتباه شمار قربانیان ویروس کرونا در این کشور را ۲۲۰ میلیون نفر اعلام کرد که چیزی معادل دو سوم جمعیت کل آمریکا است.

این در حالی است که شمار واقعی جان‌باختگان در اثر ابتلا به این بیماری در آمریکا چیزی حدود ۲۲۰ هزار نفر است.

از زمان حضور بایدن در کارزار مقدماتی انتخاباتی دمکرات‌ها، گاف‌ها و حواس پرتی‌های او مورد توجه برخی رسانه‌ها قرار گرفته است. برای مثال بایدن حین سخنرانی درباره نظامیان کشته شده آمریکایی در عراق و افغانستان گفت: «نظامیان آمریکایی که در "ایران" و افغانستان درگذشته اند، تا امروز، ۶۰۰۰ نفر، ۶۹۲۳ نفر بوده‌اند. تقریباً ۶۹۰۰ تا ۶۹۲۳ نفر نیست زیرا هریک از این فرشتگان از دست رفته، خانواده و جامعه‌ای را پشت سر خود دارند».

بایدن همچنین بارها شمار قربانیان ویروس کرونا در آمریکا را با سه صفر بیشتر اعلام کرده است. در آخرین مورد، او چند هفته پیش حین انتقاد از عملکرد «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در کنترل شیوع ویروس کرونا گفت، تا پایان سخنرانی او شمار قربانیان این بیماری در آمریکا به ۲۰۰ میلیون خواهد رسید.

بایدن چند ماه پیش نیز همین اشتباه را مرتکب شده و تعداد موارد فوت بر اثر بیماری کرونا در آمریکا را ۱۲۰ میلیون نفر ذکر کرده بود. وی پیشتر نیز گفته بود ۱۵۰ میلیون آمریکایی از سال ۲۰۰۷ در حوادث تیراندازی جان باخته‌اند که معادل چیزی حدود نیمی از جمعیت آمریکا است.

این نامزد حزب دموکرات در ماه فوریه هم در یک رویداد حزب دموکرات در کارولینای جنوبی به اشتباه به جای رقابت برای ریاست‌جمهوری از رقابت برای سنا گفت. ترامپ با تمسخر این گاف بایدن، بارها گفته است «جو خوابالو» اصلا نمی‌داند کجاست و برای چه چیزی نامزد شده است.

انتهای پیام/م

منبع: فارس

کلیدواژه: آمریکا انتخابات ریاست جمهوری جو بایدن سناتور آمریکایی کامالا هریس ویروس کرونا شمار قربانیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۳۴۵۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرا چین یک تهدید برای آمریکا به شمار می‌آید؟ + فیلم

چین به سرعت در حال پیشرفت است و به زودی جایگاه آمریکا را در زمینه قدرت اول اقتصادی دنیا خواهد گرفت. اما در مقابل، آمریکا بدهی زیادی دارد و زندگی مردم این کشور رو به پسرفت است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • چرا رای‌گیری شورای امنیت درباره فلسطین امیدوارکننده است؟
  • چرا چین یک تهدید برای آمریکا به شمار می‌آید؟ + فیلم
  • خبرگزاری آمریکایی: احتمالاً بایدن تحریم‌های نفتی ایران را اجرا نخواهد کرد
  • سیاست بایدن در قبال فلسطین می‌تواند به شکست وی در انتخابات منجر شود
  • ببینید | آزادی را به جای دموکراسی انتخاب کنید!
  • گاف جدید بایدن: آزادی را به جای دموکراسی انتخاب کنید!
  • اقدام مجلس نمایندگان آمریکا برای حفاظت از «داده‌های ۱۷۰میلیون کاربر»
  • بایدن برای منصرف‌کردن ایران از حمله به اسرائیل التماس می‌کرد
  • وال‌استریت‌ژورنال: دولت بایدن ملتمسانه به‌دنبال منصرف‌کردن ایران از حمله به اسرائیل بود
  • بسته کمکی جدید برای تل‌آویو؛ «خیانت و فاجعه» دولت بایدن از نگاه مسلمانان آمریکا