Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-04-25@01:43:44 GMT

افزایش 52.6 درصدی قیمت نان نسبت به سال گذشته

تاریخ انتشار: ۲ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۳۴۵۴۸

افزایش 52.6 درصدی قیمت نان نسبت به سال گذشته

مرک آمار ایران اعلام کرد: روستاییان کشور برای تهیه نان و غلات در مهر ماه امسال ۵۸.۹ درصد و خانوار شهری ۵۰.۷ درصد، افزایش قیمت را نسبت به مهر ماه ۹۸ شاهد بوده‌اند.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری آنا، مرکز آمار ایران تورم مهر ماه را اعلام کرد که بر اساس آن تورم نقطه‌ای نان و غلات با تورم نقطه‌ای ۵۲.۶ مواجه شد که بیشترین نرخ تورم در گروه خوراکی‌ها و آشامیدنی‌ها را به خود اختصاص داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تورم نقطه‌ای به معنای درصد تغییر عدد شاخص قیمت، نسبت به ماه مشابه سال قبل می‌باشد. این رقم برای خانوار شهری ۵۰.۷ درصد و برای خانوار روستایی ۵۸.۹ درصد بوده است.

 

به عبارتی دیگر در مهر ۹۹ روستاییان کشور برای تهیه نان و غلات ۵۸.۹ درصد بیشتر از مهر ۹۸ هزینه کرده‌اند. خانوار شهری نیز ۵۰.۷ درصد افزایش قیمت را نسبت به ماه مشابه سال گذشته شاهد بوده‌اند.

انتهای پیام/4133 

 

 

منبع: آنا

کلیدواژه: مرکز آمار ایران افزایش قیمت نان نان و غلات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۳۴۵۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تورم دوازده ماهه منتهی به فروردین، ۳۸.۸درصد شد

نرخ تورم سالیانه منتهی به فروردین امسال به ۳۸.۸درصد کاهش یافت. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم،در فروردین ماه  امسال شاخص قیمت مصرف کننده خانوارهای کشور به عدد 236.3 رسیده است که نسبت به ماه قبل، 2.6 درصد افزایش، نسبت به ماه مشابه سال قبل، 30.9درصد افزایش و در دوازده ماهه منتهی به ماه جاری نسبت به دوره مشابه سال قبل، 38.8 درصد افزایش داشته است.

شاخص قیمت

در فروردین ماه  شاخص قیمت مصرف کننده خانوارهای کشور به عدد 236.3 رسیده است که نسبت به ماه قبل، 2.6 درصد افزایش، نسبت به ماه مشابه سال قبل، 30.9 درصد افزایش و در دوازده ماهه منتهی به ماه جاری نسبت به دوره مشابه سال قبل، 38.8 درصد افزایش داشته است.

 

تورم نقطه به نقطه خانوارهای کشور

منظور از تورم نقطه به نقطه، درصد تغییر عدد شاخص قیمت نسبت به ماه مشابه سال قبل می‌باشد. در فروردین ماه 1403، تورم نقطه به نقطه خانوارهای کشور، 30.9 درصد بوده است؛ یعنی خانوارهای کشور به طور میانگین، 30.9 درصد بیشتر از فروردین ماه 1402 برای خرید یک «مجموعه کالاها و خدمات یکسان» هزینه کرده‌اند. تورم نقطه به نقطه فروردین ماه 1403، در مقایسه با ماه قبل، 1.4 واحد درصد کاهش داشته است.

 

تورم ماهانه خانوارهای کشور

منظور از تورم ماهانه، درصد تغییر عدد شاخص قیمت، نسبت به ماه قبل می‌باشد. در فروردین ماه  تورم ماهانه خانوارهای کشور برابر 2.6 درصد بوده است. تورم ماهانه برای گروه‌های عمده خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات، 2.9 درصد و برای گروه عمده «کالاهای غیرخوراکی و خدمات»، 2.5 درصد بوده است.

 

نرخ تورم سالانه خانوارهای کشور

منظور از نرخ تورم سالانه، درصد تغییر میانگین اعداد شاخص قیمت در یک سال منتهی به ماه جاری، نسبت به دوره مشابه قبل از آن می‌باشد. در فروردین ماه ، نرخ تورم سالانه برای خانوارهای کشور به 38.8 درصد رسیده که نسبت به همین اطلاع در ماه قبل، 1.9 واحد درصد کاهش یافته است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • افزایش ۱۳ درصدی تردد خودروها در جاده‌های لرستان
  • پرونده تورم ۱۴۰۳ باز شد؛ افزایش تورم خوراکی‌ها در شهر و روستا
  • چای از لیست کالا‌های مشمول مالیات یک درصدی حذف می‌شود
  • تورم فروردین ماه ۱۴۰۳ اعلام شد
  • تورم نقطه‌ای فروردین به ۳۰.۹ رسید
  • نرخ تورم فروردین اعلام شد
  • تورم دوازده ماهه منتهی به فروردین، ۳۸.۸درصد شد
  • افت تورم سالانه بخش صنعت به کانال ۲۰درصد
  • راهبرد بانک مرکزی اشتباه است / زایش چهار درصد تورم با افزایش ۱۰ درصدی قیمت دلار
  • زایش ۴ درصد تورم با افزایش ۱۰ درصدی قیمت دلار