Web Analytics Made Easy - Statcounter

منابع رسانه‌ای از توافق طرفین درگیر در لیبی و امضاء موافقتنامه آتش‌بس دائم خبر دادند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از الجزیره، هیئت‌های طرفین درگیر لیبی (دولت وفاق ملی و ارتش ملی) در مذاکرات ژنو به توافقی برای آتش‌بس فراگیر دست پیدا کرده‌اند.

استفانی ویلیامز نماینده ویژه سازمان ملل متحد در امور لیبی در این ارتباط گفت:‌ پایبندی کمیته‌های نظامی [لیبی] به دست یابی‌ توافقی برای امن کردن آیند‌ه‌ لیبی را می‌ستایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسیر دست‌یابی به توافق دائم برای ایجاد آتش‌بس در لیبی طولانی و دشوار بود.

ویلیامیز در ادمه ابراز امیدواری کرد که این توافق بتواند درد و رنج‌ مردم لیبی را پایان دهد و با امضای این توافق، مهاجرت‌کنندگان و آورگان لیبایی بتوانند به کشورشان بازگردند.

نماینده سازمان ملل همچنین در ادامه گفت که برای اجرای بندهای توافق، اقدمات بسیاری باید در هفته‌های آینده صورت بگیرد.

رئیس هیئت دولت وفاق ملی لیبی نیز پس از اعلام این خبر گفت: این توافق عامل امنیت و ثبات در خاک لیبی خواهد بود. ثبات سیاسی و نظامی در لیبی در ساخت میهن نقش خواهد داشت.

این اعلام پس از آن است که سازمان ملل متحد روز پیش اعلام کرد که طرفین درگیر در لیبی به چند توافق مهم دست پیدا کرده‌اند که یکی از آنها بازگشایی مسیرهای زمینی و هوایی است.

این توافق درحالی میان طرفین درگیر در لیبی صورت می‌گیرد که این کشور پس از سرنگونی دولت معمّر القذافی توسط ائتلاف ناتو به سرکردگی آمریکا در سال ۲۰۱۱ تا سال ۲۰۱۵ فاقد دولت بود تا اینکه بر اساس توافق صخیرات در مغرب، دولت وفاق ملی با نظارت سازمان ملل تشکیل شد. با این حال یک دولت موازی نیز در شرق لیبی تشکیل شد که دولت وفاق ملی را به رسمیت نشناخت و نیروهایش را به جنگ علیه طرابلس فرستاد.

انتهای پیام/4155/

منبع: آنا

کلیدواژه: لیبی دولت وفاق ملی معمر القذافی درگیر در لیبی دولت وفاق ملی طرفین درگیر سازمان ملل آتش بس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۳۴۵۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جهاد اسلامی: برپایی دولت فلسطینی بر اساس توافق اسلو یک فریب بزرگ است

معاون دبیرکل جهاد اسلامی فلسطین با اشاره به اینکه درحال حاضر مساله ایجاد دولت فلسطینی بر روی میز مطرح نیست خاطرنشان کرد که برپایی دولت فلسطینی بر اساس توافق اسلو یک فریب بزرگ است.

به گزارش ایسنا، محمد الهندی، معاون دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین گفت: با گذشت بیش از ۲۰۰ روز از جنگ غزه رژیم صهیونیستی در تحقق اهداف اعلامی خود شکست خورد. اسرائیل پس از این شکست راهبردی مجبور است به روش دیگری رفتار کند. اگر نیروهای اشغالگر در غزه بمانند جنگ فرسایشی رخ خواهد داد.

وی در گفت‌وگو با الجزیره تاکید کرد: برای مقاومت، رفح هیچ تفاوتی با خان‌یونس و یا شمال غزه ندارد و ورود نیروهای اشغالگر به رفح بحران اسرائیل را حل نخواهد کرد. نتانیاهو گزینه ورود به رفح را به عنوان یک پیروزی مطرح می‌کند. او به دنبال تعلل و طولانی کردن جنگ است و برای یک جنگ منطقه‌ای تلاش می‌کند.

الهندی خاطرنشان کرد: مقاومت در مساله مذاکرات نرمش و انعطاف نشان داد اما مشکل اصلی در موضع اسرائیل و آمریکا است. رژیم صهیونیستی از هفتم اکتبر برای توجیه جنایت‌های خود و مسلح کردن شهرک‌نشینان استفاده می‌کند.

معاون دبیرکل جنبش جهاد اسلامی افزود: صحبت کردن در مورد یک دولت فلسطینی بر اساس چیزی که در توافق اسلو آمده است یک فریب بزرگ است و هیچ پروژه‌ای برای برپایی دولت فلسطینی روی میز مطرح نیست. مواضع کشورهای عربی در مورد غزه همگی یکسان نیستند. کمک‌ها در رفح موجود است اما متاسفانه به دلیل مخالفت‌های اسرائیل، عرب‌ها توان وارد کردن آن‌ها به غزه را ندارند.

اخیرا «ایمن الصفدی» وزیر خارجه اردن در اظهاراتی گفت: هجوم به رفح منجر به یک قتل عام جدید می‌شود که به فهرست قتل عام‌های صورت گرفته توسط اسرائیل در نوار غزه اضافه می‌شود.

وی تاکید: ما موافق تلاش برای جلوگیری از حمله رژیم اشغالگر به رفح هستیم.

الصفدی تاکید کرد: تنها راه حل این درگیری ایجاد یک کشور مستقل فلسطینی است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • جهاد اسلامی: برپایی دولت فلسطینی بر اساس توافق اسلو یک فریب بزرگ است
  • امدادرسانی آتش‌نشانان یزد به خودروهای درگیر در فرونشست زمین
  • روسیه:مخالف استفاده از تحریم جهت مداخله در کشورهای آفریقایی هستیم
  • ببینید | آسمان سرخ لیبی
  •  تأسف فرانسه از افزایش استفاده از حق وتو در شورای امنیت
  • آخرین جمع‌بندی کمیسیون اجتماعی برای توافق یک تعطیلی پربحث
  • آخرین جمع‌بندی احتمالی کمیسیون اجتماعی؛ توافق برای تعطیلی شنبه‌ها
  • طوفان شن بنغازی لیبی را درنوردید + فیلم
  • (ویدئو) طوفان شن بنغازی لیبی را درنوردید
  • انعقاد تفاهم نامه همکار بین اداره کل دامپزشکی استان آذربایجان غربی و دانشکده دامپزشکی دانشگاه ارومیه