Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-23@18:44:06 GMT

ترامپ در این قمار وحشتناک به بایدن باخت

تاریخ انتشار: ۲ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۳۴۵۷۷

ترامپ در این قمار وحشتناک به بایدن باخت

به گزارش خبرآنلاین، سومین و آخرین مناظره انتخاباتی دو رقیب اصلی ریاست جمهوری آمریکا شامگاه پنج‌شنبه در نشویل ایالت تنسی آغاز شد. در این مناظره موضوعاتی چون ویروس کرونا، امنیت ملی و تاحدودی سیاست خارجی از سوی دو نامزد مورد بحث قرار گرفت. در این مناظره 90 دقیقه ای دو نامزد به 6 سوال پاسخ دادند. از بخش های جنجالی و قابل توجه این مناظره می توان به بخش سوال در خصوص ویروس کرونا اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 در بخشی از مناظره شب گذشته کاندیداهای ریاست‌جمهوری آمریکا، بایدن رو به ترامپ می‌گوید او هیچ مسئولیتی را در خصوص سو مدیریت بحران کرونا قبول نمی‌کند.ترامپ در پاسخ می‌گوید: من مسئولیت را قبول می‌کنم. این هیچ ارتباطی به من ندارد!! همه اینها تقصیر چین است! 

همچنین بایدن در بخشی از سخنانش گفت که این انتخابات به منزله به رأی گذاشته شدن شخصیت آمریکا است. او گفت: شخصیت یک کشور به رأی گذاشته شده است. ترامپ نیز در پاسخ گفت: برای من قیافه آدم‌های معصوم را نگیر، جو! آنها (مردم) می‌گویند که تو یک سیاستمدار فاسد هستی.

موضوع بعدی درباره امنیت ملی بود که این سوال مطرح شد که مقامات ارشد اطلاعاتی گفتند که روسیه و ایران در حال دخالت در انتخابات هستند، ایران پیام های ارعاب کننده در فلوریدا به رای دهندگان می فرستد، اقدام شما چه خواهد بود؟

بایدن گفت: من روشن کرده ام که هر کشوری در انتخابات آمریکا دخالت کند، بهای آن را خواهد پرداخت. در این انتخابات روسیه و چین دست داشته است و اکنون فهمیدیم که ایران هم دخالت داشته است. مداخله در حاکمیت ملی هزینه دارد و باید آن را بپردازند.

دونالد ترامپ در پاسخ گفت که جان راتکلیف گزارش داده که ایران و روسیه دوست ندارند او در انتخابات پیروز شود. وی در ادامه گفت: «هیچ‌کس با روسیه سخت‌گیرتر از ترامپ نبوده است.

با پایان این مناظره شبکه تلویزیونی سی ان ان طی نظرسنجی که در آخرین مناظره ریاست جمهوری انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا به عمل آورد، جوبایدن نامزد دموکرات را برنده این مناظره اعلام کرد. بنابر نظرسنجی این شبکه، ۵۳درصد بایدن را برنده آخرین مناظره دانسته اند، درحالی که تنها ۳۹ درصد دونالد ترامپ را برنده آن دانستند. این شبکه خبری در ادامه اعلام نتایج این نظرسنجی افزود: بایدن در موضوعات مهمی همچون سیاست خارجی یا مقابله با شیوع ویروس کرونا نسبت به رقیب جمهوریخواه خود پیشتاز بود، اما در موضوع اقتصاد ترامپ با ۵۶ درصد در برابر ۴۴درصد بایدن، از وی پیشی داشت.سی ان ان افزود: نتایج این نظرسنجی نشان می دهد که مناظره شب گذشته تاثیر بنیادی و چندانی بر روی مخاطبان و رای دهندگان آمریکایی نداشته است، چنانچه در پاسخ به این پرسش «دیدن این مناظره شما را ترغیب به رای دادن به کدام نامزد کرده؟»، تنها ۲۱درصد متمایل به بایدن و ۱۴درصد نیز به ترامپ تمایل داشتند؛ اما ۶۴درصد از ناظران این مناظره علاقه و تمایلی به هیچ یک از این دو نداشته‌اند.

این در حالی است که طبق نظرسنجی فاکس‌نیوز، رسانه نزدیک به جمهوری‌خواهان ترامپ با کسب ۷۴ درصد آراء پیروز مناظره بوده است.

همچنین نتایج تازه ترین نظرسنجی در سطح ملی آمریکا به عمل آمده، برای سومین بار پیاپی از پیشتازی حداقل ۱۰درصدی جوبایدن از دونالد ترامپ حکایت دارد. 

تارنمای خبری هیل با انتشار این خبر  افزود: درحالی که تنها ۱۲ روز تا موعد انتخابات آمریکا زمان باقی است، نظر سنجی دانشگاه «کوینیپیاک»    (Quinnipiac University) نشان می دهد که اکثریت آمریکایی ها از بایدن نامزد حزب دموکرات حمایت می کنند. بنابر نظرسنجی دانشگاه کوینیپیاک، بایدن با ۵۱درصد آرا در برابر ۴۱درصد آرا ترامپ، با اختلاف ۱۰ درصد آرای رای دهندگان آمریکایی پیشتاز است.

واکنش ها به مناظره بایدن و ترامپ

پایگاه اینترنتی شبکه تلویزیونی فاکس نیوز در مطلبی با عنوان «ترامپ عملکرد خود را در مناظره بهبود داد و بایدن حالتی جدی‌تر داشت و مناظره بسیار بهتر از مناظره اول بود» به قلم هوارد کورتس نوشت: ترامپ و بایدن در مناظره آخر مساوی بودند حرفی کلیشه‌ای است، اما در این مناظره شاهد بهبود زیادی نسبت به مناظره کلیولند بودیم و عملکرد دونالد ترامپ نسبت به دفعه قبل بسیار بهتر بود و بیشتر از آنکه خشمگین به نظر برسد، بد اخلاق به نظر میرسید در حالیکه جو بایدن بسیار با اعتماد به نفس بود و از تپق زدن‌های معروفش خبری نبود و این بار واقعا می‌شد صدای وی را شنید.

کنایه استفان والت استاد روابط بین الملل به بخشی از مناظره شب گذشته ترامپ و بایدن، اگر ایران این کار را کرده بود، پمپئو دست بردار نبود! وی در توئیتی نوشت: اگر ایران ۵۴۵ کودک را از والدین خود جدا می‌کرد و سپس نمی‌توانست آن‌ها را دوباره به هم برساند، و اگر ایران می‌گفت این کار خوبی بود، پمپئو هرگز دست از نکوهش برنمی داشت، حالا رئیسش این کار را انجام داده است؛ این آمریکای من نیست!

«ریچارد هاس» رییس شورای روابط خارجی آمریکا به قسمت بحث درباره کره شمالی اشاره کرد و در توئیتی نوشت: رییس جمهوری [ترامپ] شرایط دشواری را با کره شمالی به ارث برد. متاسفانه با تقویت زرادخانه کره شمالی و توانمندی‌های موشکی این کشور، اوضاع بدتر شده است . دیپلماسی فردی فقط برای گرفتن عکس بود نه نتیجه!

«وندی شرمن» مقام دولت اوباما و از مذاکره‌کنندگان هسته‌ای در واکنش به ادعاهایی که ترامپ در مناظره مطرح می‌کرد، نوشت: او فقط دروغ می‌گوید. فقط دروغ می‌گوید.

"دونالد ترامپ جونیور"، پسر رئیس جمهور آمریکا در توییتی نوشت: چرا بایدن مدام به پایین نگاه می‌کند؟ انگار یادداشت‌های از قبل نوشته‌ای دارد، آیا او نمی‌تواند اصول و سیاست‌های خود را به خاطر بسپارد؟! به او دقت کنید همه موارد را از یادداشت می‌خواند.

اَبی فیلیپ تحلیگر شبکه تلویزیونی سی ان ان نیز در ارزیابی این مناظره گفت: مناظره امروز بین دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا و نامزد حزب جمهوریخواه با جو بایدن نامزد حزب دموکرات، مناظره‌ای بهتر از مناظره قبلی بود، زیرا مردم با شنیدن صحبت‌های دو طرف می‌توانند تفاوت‌های آن‌ها را ارزیابی کنند.اما ازنظر محتوای مطالب مطرح شده باید گفت که ترامپ از همان الگوهای قبلی دنباله روی کرد به این صورت که خطر ویروس و اوج گرفتن مجدد بیماری را کم اهمیت جلوه دهد که در حال حاضر دامنگیر کشور است آنهم درحالیکه کشورمان به سمت فصل تعطیلات می‌رود.

تحلیگر این شبکه آمریکایی افزود: ترامپ تلاش کرد کارهایی را انجام بدهد که به نظرم، ​جو بایدن می‌کوشید از آن‌ها بهره برداری کند به این صورت که کشور را به ایالت‌های آبی (طرفدار دموکراتها) و ایالت‌های قرمز (طرفدار جمهوریخواهان) تقسیم کند. او چندین مرتبه از این سخن گفت که ایالت‌های آبی فلان کار را انجام داده اند.ترامپ بارها از عبارت فرمانداران دموکرات درباره این ایالت‌ها استفاده کرد. اما اگر به تبلیغات تلویزیونی که ستاد انتخاباتی بایدن در حال حاضر پخش می‌کند نگاه کنید می‌بینید که این پیام‌ها درباره ویروس کرونا یا بهره برداری از نفت شل یا امثال آن نیست بلکه درباره وحدت است و اینکه کشور متحد شود.

این کارشناس آمریکایی افزود: در مناظره امروز هم دیدیم که جو بایدن به دفعات می‌گفت که نمی‌خواهد این کار را انجام دهد (کشور را دو دسته کند). اما رئیس جمهور ترامپ در سخنانی که هر روز مطرح می‌کند دقیقا به همین محتوا اشاره دارد. او در همه مصاحبه هایش هم این سخنان را مطرح کرده است.

دنیل دیل، دیگر کارشناس شبکه تلویزیونی سی ان ان نیز در توصیف این مناظره گفت: ترامپ در مناظره امروز بسیار دروغ گفت. رفتار دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در مناظره امروز درمقابل نامزد حزب جمهوریخواه با جو بایدن نامزد حزب دموکرات، ​بهتر از گذشته بود، اما او بیش از گذشته، دروغ گفت؛ او انبوهی از مطالب را بیان کرد که در آن‌ها صداقت نبود. بخش اعظم این مطالب را قبلا نیز در تجمع‌های انتخاباتی او شنیده بودیم ازقبیل صحبت‌هایی که او درباره بیماری همه گیر کووید ۱۹ یا سیاست خارجی یا عملکرد خودش یا کارنامه دموکرات‌ها مطرح کرده بود. ترامپ به صورت مرتب این حرف‌ها را تکرار می‌کرد. بایدن هم در این مناظره، کاملا بی عیب و نقص نبود. او چند ادعا مطرح کرد که گمراه کننده بود.

دانیل دیل در ادامه افزود: بیماری کووید ۱۹ همچنان با ما است و از بین نرفته است. رئیس جمهور ترامپ در فاصله فوریه تا دهم اکتبر، سی و هشت مرتبه گفت که این بیماری از بین خواهد رفت. این سخن او هشت ماه پیش اشتباه بود. الان هم این سخن او اشتباه است. آمار مبتلایان به این بیماری وحشتناک است. هر روز شصت هزار مورد جدید تایید شده از ابتلا به این بیماری در آمریکا ثبت می‌شود. رئیس جمهور ترامپ دوست ندارد از این شاخص موارد ابتلا استفاده کند. شمار افراد بستری شده نیز در حال افزایش است. متاسفانه آمار مرگ و میر نیز در حال افزایش است. پس می‌بینیم که ما به هیچ وجه در حال عبور از این بیماری نیستیم. این بیماری در حال از بین رفتن نیست. اوضاع در آمریکا در حال بدتر شدن است.

جوی رِید، تحلیلگر و مجری سیاه پوست شبکه ام اس ان بی سی نیز در تحلیل این مناظره گفت:  یکی از مطالب بسیار محکمی که جو بایدن بیان کرد این بود که گفت «هر فردی که مسئول فوت ۲۴۰ هزار نفر (بر اثر کرونا) باشد قطعا نباید رئیس جمهور آمریکا شود». جو بایدن اوایل مناظره امروز این مطلب را بیان کرد که جمله محکمی بود.زمانی که دونالد ترامپ گفته بود «داریم یاد می‌گیریم چطور با این (ویروس) کرونا زندگی کنیم» جو بایدن هم گفت «خیر! مردم دارند با کرونا فوت می‌کنند». این جمله بایدن هم بسیار تاثیر گذار بود.در مورد مسائل نژادی نیز دونالد ترامپ تلاش کرد بار دیگر دروغِ مربوط به استفاده جو بایدن از واژه «ابَر درنده» (برای مهاجران تبهکار) را مطرح کند، جو بایدن هرگز از کلمه «ابَر درنده» استفاده نکرد. درست است که جو بایدن از ارائه کنندگان قانون پیشنهادی جرم (سال ۱۹۹۴) بود، ولی فراموش نکنیم مقامات منتخبِ زیادی -که از جامعه آمریکایی‌های آفریقایی تبار بودند، از جمله در کنگره، در حمایت از قانون پیشنهادی درباره جرم، رای دادند و خواستار تصویب این قانون بودند. علت موافقت این دسته از قانونگذاران با این قانون پیشنهادی این بود که فراگیر شدن مصرف کِراک در آمریکا در محلات سیاه پوست نشین به حدی بود که کشیش‌های سیاه پوست نیز خواستار تدوین قانونی برای مقابله با این پدیده شده بودند.



بایدن قانون مربوط به جرم را پیشنهاد کرد که شامل ممنوع شدن استفاده از سلاح تهاجمی بود. این قانون همچنین شامل منع خشونت علیه زنان بود. فراموش نکنیم که آن قانون در چه زمانی پیشنهاد شده بود! من آن زمان در نیویورک بودم که می‌دیدم جرایم زیادی در محلات سیاه پوست نشین رخ می‌دهد. به همین علت بود که جو بایدن آن قانون را پیشنهاد کرد.دونالد ترامپ درباره واژه «ابَر درنده» صحبت می‌کند، اما در آن زمان یعنی حول و حوش سال ۲۰۰۰ میلادی، دونالد ترامپ گفته بود قصد دارد برای ریاست جمهوری نامزد شود.

دونالد ترامپ در کتاب خود نوشته بود «یک مجرم هرگز قربانی نیست، ولی چیزی بیشتر از یک حیوان درنده هم نیست». وی در صفحات ۹۳ تا ۹۴ این مطلب را نوشت.ترامپ همچنین در صفحات ۱۰۲ تا ۱۰۳ کتاب خود نوشته بود «حیات، حیات است اگر فردی با ارتکاب جرم جان فرد بی گناهی را بگیرد بهتر است که برای از دست دادن جان خود آماده باشد. تنها شکایت من این است که تزریق سم راهی آسان برای رفتن (مُردن) است».ترامپ همچنین نوشته بود «مجرمان به علت عفو و بخشندگی قضات به جامعه بازمی گردند. چنین چیزی باید متوقف شود. ما باید قضات را مورد بازخواستِ بیشتری قرار دهیم. بقیه ما باید درباره زندان‌ها و مجازات تجدید نظر کنیم. دفعه بعد وقتی که می‌شنوید کسی می‌گوید تعداد زیادی انسان در زندان هستند، از او بپرسید آماده اند چه تعداد اراذل و اوباش را به محله آن‌ها ببریم و اسکان دهیم؟ ترامپ در صفحات ۱۰۶ تا ۱۰۷ کتاب خود این مطالب را نوشت.

جوی رِید گفت:تقریبا هیچ مدرکی وجود ندارد که نشان دهد جنبش «جان سیاه پوستان مهم است» به دنبال خشونت علیه پلیس بوده باشد. جنبش جان سیاه پوستان مهم است به دنبال یک چیز است: «وقتی جلوی خودروی سیاه پوستان را به علت تخلف رانندگی می‌گیرید، آن‌ها را نکشید». این جنبش هرگز طرفدار خشونت علیه پلیس نبوده است. اقدام وی (ترامپ) به مطرح کردن دوباره این مسئله در مناظره امشب نه تنها تلاشی مذبوحانه بود بلکه احمقانه هم بود، چون وی می‌خواهد سیاه پوستان به او رای دهند. اکثریت سیاه پوستان نمی‌خواهند بدست پلیس کشته شوند و می‌خواهند که پلیس اصلاح شود. آن‌ها نمی‌خواهند پلیس برونو تیلور را بکشد و از عواقب آن در امان بماند. دروغ ترامپ درباره جنبش جان سیاه پوستان مهم است، باید خاتمه یابد.

اوضاع به نفع ترامپ تمام نشد

روزنامه ایندیپندنت در مقاله‌ای به قلم «هالی بکستر» به بررسی آخرین مناظره میان دو نامزد انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا پرداخت و در این باره نوشت: این مناظره به نفع ترامپ تمام نشد و او خود این موضوع را می‌داند. 

بر این اساس، این رقابت میان دو فرد ثروتمند برگزار شد که حداکثر تلاش خود را به کار بستند تا خود را به عنوان یک فرد عادی در آمریکا جلوه دهند. این کار از جانب هر دوی آنها، اقدامی غیرصادقانه بود، اما از جانب دونالد ترامپ، به مراتب بیشتر. جمله‌های کوتاه، اما تاثیر گذار جو بایدن، به خوبی توانست ترامپ را به دردسر بیاندازد؛ سخنانی که درباره تعطیلی‌ها و قرنطینه‌های مربوط به شیوع ویروس کرونا، رابطه ترامپ با روسیه، طرح اصلاحات نظام بهداشت و درمان اوباما (اوباماکر)، و طرح‌های مالیاتی مطرح شد. در نهایت، چنین به نظر می‌رسید که بایدن، رئیس جمهور را به شکلی مناسب، در مقام پاسخگویی قرار داد. زمانی مناظره که به پایان خود نزدیک شده بود، ترامپ بسیار ناامید به نظر می‌رسید. او با سرعت تمام، درباره گذشته طلایی موهوم و تخیلی خود سخن می‌گفت و سرانجام، اعلام کرد اگر بایدن رئیس جمهور شود، آمریکا شاهد رکودی بی سابقه خواهد بود. در مقابل، بایدن تصویری آرام از "فرصت‌های عظیمی" ترسیم کرد که پس از آغاز دوران ریاست جمهوری وی، گشوده خواهد شد. در این شرایط، ترامپ همانند مردی به نظر می‌رسید که می‌دانست در قماری وحشتناک، باخته است؛ قماری که برای او، پیامدهای بزرگی به همراه خواهد داشت.

در این مقاله آمده است آخرین مناظره انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ آمریکا، رویدادی منطقی‌تر در مقایسه با مناظره‌های قبلی بود، اما گاهی اوقات، واقعاً لحظات خاص و بی سابقه‌ای را رقم زد.

ترامپ در جریان این مناظره، یک بار خطاب به «کریستن ولکر» زن سیاهپوستی که مجری این برنامه بود گفت: "من در میان افراد حاضر در این اتاق، کمترین (میزان احساسات) نژادپرستانه را دارم. "

وی همچنین در میانه سخنان خود گفت: "نیویورک شهر ارواح است". او همچنین طی سخنان خود ادعا کرد "دود و بخارهای ناشی از آسباد ها" بدین معنا است که نیروی باد، خطرناک‌تر و آلوده کننده‌تر از گاز طبیعی است.

اظهارات متناقض و بی وقفه ترامپ

ترامپ درباره همه گیری ویروس کرونا نیز گفت "من مسئولیت کامل را به عهده می‌گیرم"، اما اندکی بعد به سرعت اعلام کرد "این موضوع، تقصیر من نیست. "

حملات ترامپ به بایدن در این مناظره، به ندرت موثر واقع شد، و شاید دلیل آن این بود که وی زمانی بیشترین کارآیی را دارد که بتواند سخنان دیگران را قطع و مختل کند، اما این بار میکروفن‌های خاموش، این فرصت را از او گرفت. جمله "تظاهر نکن که مثل یک کودک بی گناه هستی" از سوی ترامپ، حقیقتا شبیه به فحش‌هایی بود که بچه‌های کودکستانی به یکدیگر می‌دهند.

ترامپ همچنین در اشاره به بایدن گفت "او اهل (شهر) اسکرانتون نیست"، که این جمله ترامپ نیز جمله عجیبی بود، آن هم با توجه به آنکه بایدن حقیقتا در شهر «اسکرانتون» زاده شده بود و سپس دوران کودکی خود را در شهر دیگری که شبیه به «اسکرانتون» بود سپری کرده بود. بایدن قبلا درباره این شهر (کلیمونت در ایالت دلاور) سخن گفته بود. جمله "جو علاقه دارد در زیرزمین زندگی کند" نیز جمله‌ای قدیمی و ملال آور بود.

ادعاهای ترامپ درباره «هانتر بایدن» نیز به حدی خالی از جزئیات بود که بیشتر به یک گاف خنده دار شباهت داشت. اظهار جمله "جو! تو زندگی بسیار خوبی داری، و مالک چندین خانه در سرتاسر کشور هستی" نیز از سوی ترامپ، بسیار خنده آور بود، زیرا ترامپ دارای املاک زیادی است که از جمله آن‌ها می‌توان به یک برج در شهر نیویورک اشاره کرد که آسانسور آن از طلا ساخته شده است.

بایدن تا به حال در بیشتر حضورهای عمومی، رفتاری متمدن، اما غیر الهام بخش از خود نشان داده است. اما در مناظره امروز، عملکرد او سرشار از جنب و جوش بود. اظهارات و جملاتی که بایدن از قبل آماده کرده بود، و برگ‌های برنده‌ای که به وضوح، غافلگیرانه از آستین خود بیرون می‌آورد، در بهترین زمان ممکن مطرح می‌شد و کاملا موثر بود. سخنرانی بایدن، که از قبل به خوبی تمرین شده بود، و موضوع آن روح ملت و گزیدن و ترجیح "علم به تخیلات، و امیدواری به ترس" بود، در مناظره بسیار کارآمدتر ظاهر شد تا کلمات آشفته ترامپ درباره "طاعون چین". بایدن در بخش دیگری از سخنان خود گفت ترامپ "به جای آنکه در چاله شنی در زمین گلف خود مشغول بازی باشد، باید درباره بسته مقابله با بیماری همه گیر، با دموکرات‌ها مذاکره می‌کرد. " این جمله بایدن هر چند ظاهرا از قبل آماده شده بود، ضربه‌ای محکم به پهلوی ترامپ بود. بایدن دو بار در جریان سخنان خود گفت "به ایالت‌های قرمز یا آبی نمی‌اندیشم، بلکه به آمریکا می‌اندیشم". او قبلا نیز این موضوع را بیان کرده بود، و طرح این سخنان ظاهرا تاثیر خوبی روی رای دهندگان گذاشته است.

کنایه های بایدن برای ترامپ دردسرساز شد

 

جمله‌های کوتاه، اما تاثیر گذار جو بایدن، به خوبی ترامپ را به دردسر انداخت؛ جملاتی از قبیل "بهتر است بتوانیم همزمان، راه برویم و آدامس بجویم" که درباره تعطیلی‌ها و قرنطینه‌های مربوط به شیوع ویروس کرونا مطرح شد، جمله "چه چیزی را پنهان می‌کنید؟ چه اتفاقی در حال رخ دادن است؟ " که درباره موضوع روسیه مطرح شد، جمله "حدس می‌زنم ما در حال تلاش برای تحقق طرح مربوط به شرایط قبلی هستیم، و همزمان، طرح زیرساختی را پیگیری می‌کنیم" که درباره طرح اصلاحات نظام بهداشت و درمان اوباما (اوباماکر) مطرح شد، جمله "چهار سال است که این سخنان را مطرح کرده اید، اکنون کاری انجام دهید، و از بازی در آوردن دست بردارید" که در خصوص مالیات مطرح شد، و جمله "من هنوز چند دقیقه زمان دارم، و می‌دانم که شما عصبی شده اید" که زمانی مطرح شد که ترامپ، بی قرار و عصبی شده بود و نمی‌توانست سخنان بایدن را مختل کند. در نهایت، چنین به نظر می‌رسید که بایدن، رئیس جمهور را به شکلی مناسب، در مقام پاسخگویی قرار داد. بایدن در یکی از عجیب‌ترین لحظه‌های این مناظره، در اشاره به «کیم جونگ-اون» رهبر کره شمالی گفت "همانند آن است که بگوییم قبل از آنکه هیتلر به اروپا تجاوز کند، ما با او رابطه‌ای خوب داشتیم. "


البته اگر بگوییم ترامپ در این مناظره، خود را بی آبرو کرد، قضاوتی ناعادلانه کرده ایم. او در حالی در این مناظره حاضر شد که در مقایسه با مناظره قبلی، جزئیات بسیار بیشتری را آماده کرده بود، و مطالب بسیار زیادتری را درباره سیاستگذاری بیان کرد. اما به هر صورت، در حالی که اعتماد به نفس بایدن طی مدت یک ساعت و نیم مناظره رو به افزایش بود، ترامپ دچار از هم گسیختگی شد. ترامپ تنها می‌تواند حدود ۱۰ دقیقه، در مناظره انتخابات ریاست جمهوری رفتاری درست داشته باشد، و بعد از آن مجبور می‌شود وارد حالت تبلیغات انتخاباتی شود. این در حالی است که حالت سخنرانی‌های تبلیغاتی انتخاباتی، برای چنین رویدادی اصلا مناسب نیست، زیرا مخاطبان در سکوت نشسته اند، ناپیدا هستند، و هر لحظه باید به پرسش‌هایی دشوار پاسخ داد.

ترامپ در بخشی از سخنان خود درباره خانواده بایدن گفت "آن‌ها مانند جارو برقی هستند، و همه پول‌ها را بالا می‌کشند"، اما این سخنان را بدون طرح هر گونه اتهامی مطرح کرد، و چنین به نظر رسید که بایدن و ولکر، حتی این جملات او را نشنیدند. سخنان ترامپ به هیچ وجه نتوانست همانند آوازهای جمعی او هوادارانش در کارزارهای تبلیغات انتخاباتی باشد.

این روزها، هیچ مناظره‌ای نمی‌تواند بدون اشاره به نوعی توطئه برگزار شود. ترامپ نیز این اشاره را انجام داد و در بخشی از سخنان خود ادعا کرد افرادی "در عمق آژانس «خدمات درآمد داخلی» وجود دارند که از من خوششان نمی‌آید. " وی این سخنان را پس از آن مطرح کرد که ولکر از او درباره اظهارنامه‌های مالیاتی منتشر نشده و جنجالیش پرسید. این سخنان ترامپ، ژست کوچکی در مقابل «دولت در عمق» بود، و نه بیش از آن. در این مناظره، ترامپ در واقع چنان محتاط عمل کرد که بایدن مجبور شد مسائلی را مطرح کند و بحث را به جایی بکشاند که یک اظهار نظر شگفت انگیز را عنوان کند. بایدن گفت "او (ترامپ) برای صدا کردن سگ خود، سوتی دارد که به اندازه شیپور اعلام خطر، بزرگ است. "

زمانی مناظره که به پایان خود نزدیک شده بود، ترامپ بسیار ناامید به نظر می‌رسید. او با سرعت تمام، درباره گذشته طلایی موهوم و تخیلی خود سخن می‌گفت و سرانجام، صحبت‌های خود را به اینجا رساند که "اگر (بایدن) رئیس جمهور شود، شاهد رکودی بی سابقه خواهید بود. " در مقابل، بایدن تصویری آرام از "فرصت‌های عظیمی" ترسیم کرد که پس از آغاز دوران ریاست جمهوری وی، گشوده خواهد شد. برای نخستین بار، بایدن همانند کسی بود که رای دهندگان می‌توانستند با شور و اشتیاق به او رای دهند. ترامپ نیز همانند مردی به نظر می‌رسید که می‌دانست در قماری وحشتناک، باخته است؛ قماری که برای او، پیامدهای بزرگی به همراه خواهد داشت.

بیشتر بخوانید:

ترامپ با مناظره آخر معادلات را تغییر می‌دهد؟
اولویت های بایدن در صورت پیروزی چه خواهد بود؟
کدام اقدامات شانس پیروزی ترامپ را افزایش می‌دهد؟

310311

کد خبر 1446716

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: ایالات متحده آمریکا انتخابات ریاست جمهوری امریکا جوزف بایدن دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا نظر می رسید مناظره امروز شبکه تلویزیونی ریاست جمهوری دونالد ترامپ آخرین مناظره ترامپ درباره سیاه پوستان ویروس کرونا رای دهندگان بایدن نامزد جو بایدن سخنان خود سیاه پوست نامزد حزب بایدن گفت کره شمالی ترامپ نیز بایدن هم ایالت ها رای دهند سی ان ان مطرح شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۳۴۵۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدیو) رعد و برق وحشتناک در چین

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ترامپ: با بایدن، صلح در خاورمیانه وجود نخواهد داشت
  • (ویدیو) رعد و برق وحشتناک در چین
  • پولیتیکو: ۳ دولت اخیر آمریکا در مقابل ایران ناکام شدند
  • تماشای مناظره از شبکه تهران
  • پیشتازی اندک ترامپ نسبت به بایدن در جدیدترین نظرسنجی
  • قرعه‌کشی تبلیغات مرحله دوم انتخابات مجلس برگزار شد/ تماشای مناظره و برنامه‌های تبلیغاتی از شبکه تهران
  • نشریه هیل: انتخابات ۲۰۲۴ برای مردم آمریکا بازی باخت-باخت است
  • مناظره دیدنی کارشناسان مصری و اسرائیلی درباره ایران
  • مناظره داغ محمد مرندی با پیرز مورگان
  • مناظره داغ محمد مرندی با پیرس مورگان