Web Analytics Made Easy - Statcounter

 فواد حسین این موضوع را در یک مصاحبه اختصاصی با بی‌بی‌سی در لندن عنوان کرد اما دقیقا نگفت که به چه عواقبی اشاره دارد.

وزیر خارجه عراق اخیرا بعد از انتشار گزارش‌هایی دایر بر تهدید آمریکا به خارج کردن نیروها و دیپلمات‌هایش از عراق گفته بود خروج آمریکا می‌تواند باعث شود کشورهای دیگر عضو ائتلاف تحت رهبری آمریکا، که با تروریست‌ها می‌جنگند، نیروهایشان را از عراق خارج کنند که می‌تواند "خطرناک باشد چون گروه داعش نه فقط عراق بلکه کل منطقه را تهدید می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

"

فواد حسین همراه با مصطفی کاظمی، نخست وزیر عراق و یک هیات سیاسی در روزهای اخیر به فرانسه و آلمان سفر کردند و پنجشنبه هم در لندن با بوریس جانسون، نخست وزیر بریتانیا دیدار کردند.

واشنگتن تهدید کرده است که اگر دولت عراق نتواند حملات شبه نظامیان را به تاسیساتش در عراق متوقف کند، سفارت خود در بغداد را تعطیل خواهد کرد.

اما تحلیلگران می‌گویند که خروج دیپلماتیک آمریکا از بغداد از نفوذ این کشور در عراق کم خواهد کرد و اقدامی در جهت منافع ایران خواهد بود.

وزیر خارجه عراق گفت که دولت کنونی این کشور در تلاش است تا همه شبه‌نظامیان را تحت فرمان خود درآورد.

او در عین حال تاکید کرد که برنامه دولت برای حل معضل گروه‌های مسلح یافتن یک راه‌حل سیاسی از طریق مذاکره است.

بعد از به قدرت رسیدن مصطفی الکاظمی، نخست وزیر جدید عراق، گزارش‌هایی از اختلاف میان او و بعضی از شبه‌نظامیان منتشر شده است.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۳۴۷۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله پهپادی به نظامیان آمریکایی در پایگاه عین الاسد

 پایگاه نظامی عین الاسد در غرب عراق که محل استقرار شماری از نظامیان اشغالگر آمریکایی در این کشور است، امروز (دوشنبه) مورد حمله پهپادی قرار گرفت.

به گزارش ایرنا، یک مقام آمریکایی در این باره به خبرگزاری «رویترز» اعلام کرد که پایگاه مذکور مورد حمله پهپادی قرار گرفته است.

این حمله تنها ساعاتی پس از آن صورت گرفت که گردان های حزب‌الله عراق اعلام کرد نیروهای مسلح آن‌ها، حملات علیه نیروهای آمریکایی را از سر خواهند گرفت.

این گروه مقاومت عراقی تصریح کرد: به دلیل عدم پیشرفت در زمینه خروج نظامیان آمریکایی (از عراق) در سفر (اخیر) «محمد شیاع السودانی» نخست وزیر عراق به واشنگتن، حملات را از سر می گیریم.

دو روز پیش سازمان «الحشدالشعبی» عراق از حمله به پایگاه نظامی «کالسو» واقع در استان «الانبار» خبر داده بود.

«علا الناشی» نماینده ائتلاف فتح در پارلمان عراق در گفت‌وگو با پایگاه خبری «المعلومه» تاکید کرد: همزمان با حضور هیات عراقی به ریاست محمد شیاع السودانی نخست وزیر عراق در واشنگتن، آمریکا حمله‌ای متجاوزانه علیه پایگاه‌های وابسته به نیروهای امنیتی و الحشدالشعبی در استان بابل انجام می‌دهد.

السودانی نخست وزیر عراق به تازگی به واشنگتن سفر و درمورد زمان پایان ماموریت نظامیان آمریکایی در این کشور گفت‌وگو کرد.

الناشی تاکید کرد: تجاوز آمریکا وقاحت و بی مسوولیتی علیه نیروهای امنیتی و الحشدالشعبی عراق به شمار می‌رود.

وی از دولت عراق خواست که به منظور حفظ کرامت عراقی‌ها، علیه مسوولان آمریکایی در شورای امنیت شکایت کند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • جزئیات دیدار اردوغان با مقامات اقلیم کردستان عراق
  • اردوغان پس از دیدار با مقامات بغداد، وارد کردستان عراق شد
  • جزییات تفاهمنامه ۴ جانبه بغداد منتشر شد
  • امضای یادداشت تفاهم راه توسعه میان ترکیه، عراق، قطر و امارات
  • جزییات تفاهم نامه ۴ جانبه بغداد
  • حمله پهپادی به نظامیان آمریکایی در پایگاه عین الاسد
  • اردوغان بعد از ۱۲ سال وارد بغداد شد
  • اردوغان با استقبال نخست وزیر عراق وارد بغداد شد
  • حزب‌الله عراق: عملیات علیه نظامیان آمریکا را از سر می‌گیریم
  • حزب‌الله عراق: عملیات علیه نظامیان آمریکایی را از سر می‌گیریم