Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرمانده مرزبانی ناجا از الحاق 4 فروند شناور عملیاتی کلاس حیدر و خلیج فارس به ناوگان شناوری مرزبانی بوشهر خبر داد و گفت: این شناورها با توان داخلی نیروهای وزرات دفاع به صورت بومی ساخته و تحویل مرزبانی نیروی انتظامی شده است.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از پایگاه خبری پلیس، سردار احمد علی گودرزی در آیین الحاق شناور‌های کلاس حیدر و خلیج فارس به ناوگان شناوری مرزبانی استان بوشهر، اظهار کرد: استان بوشهر ۹۳۷ کیلومتر مرز دریایی دارد و با کشورهای قطر، کویت و عربستان سعودی هم مرز است و ذخایر موجود گازی، نفتی و میادین مختلفی در این منطقه باعث شده تا این استان یک منطقه استراتژیک دریایی و حساس باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان این‌که مردم شجاع و غيرتمند استان بوشهر در دوران دفاع مقدس و جنگ نامتقابل در مقابل بيگانگان ايستادند و شهدای زيادی را تقديم انقلاب کردند، افزود: شهيد رئيسعلی دلواری از مبارزان ضداستعمار انگليس با نثار جان خود از مرزهای ایران اسلامی در این منطقه دفاع کردند.

فرمانده مرزبانی ناجا با اشاره به حضور نیروهای استیجاری فرامنطقه‌ای در منطقه، گفت: جمهوری اسلامی ایران 8 هزار و 755 کیلومتر مرز مشترک دارد و 15 کشور همسایه است که ضرورت دارد فرماندهی مرزبانی با توان قدرت و عملیاتی بیشتری در دریا حضور داشته باشد و از تجاوز به آب‌های سرزمینی دفاع کند.

گودرزی با تأکید بر لزوم هماهنگی و همبستگی در بین نیروهای مسلح، افزود: وقتی ناوگان کشورهای فرامنطقه‌ای در منطقه هستند بایستی هماهنگی با سپاه پاسدارن و ارتش جمهوری اسلامی از حیث دریایی در عمق دریا معنادار و اثر بخش باشد.

وی در ادامه از الحاق چهار فروند شناور به ناوگان عملیاتی دریابانی بوشهر خبر داد و گفت: این شناورها شامل دو فروند شناور ۶۰ فوتی نیمه سنگین حیدر و دو فروند شناور تندرو کلاس خلیج فارس هستند که با توان داخلی نیروهای وزرات دفاع به صورت بومی ساخت و تحویل مرزبانی نیروی انتظامی شده است.

فرمانده مرزبانی ناجا با اشاره به ویژگی‌های این شناورها گفت: این شناورها از سرعت بالایی برخوردار هستند و تا ۵۶ گره دریایی می‌توانند مأموریت‌های مرزبانان را در عمق دریاها عملی کند.

گودرزی با اشاره به برگزاری رژه دریایی مرزبانان و مرزنشینان در آب‌های بوشهر، خاطرنشان کرد: این رژه، وابستگی و پیوستگی مرزنشینان و مرزبان را به نمایش گذاشت و نشان داد که مرزنشنیان همراه و متحد با مرزبانان در تولید امنیت نقش آفرین هستند.

انتهای پیام/4105

منبع: آنا

کلیدواژه: فرمانده مرزبانی ناجا مرزبانی بوشهر فروند شناور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۳۴۸۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تردد دریایی در قشم برقرار است/ تعطیلی ۳ اسکله گردشگری

ایسنا/هرمزگان رئیس کمیته حمل و نقل دریایی ستاد اجرایی سفر قشم از برقراری تردد دریایی در دو مسیر بندر شهید ذاکری و اسکله لافت به سمت بندرعباس و بالعکس خبر داد.

علی اشتری اظهار کرد: شرایط جوی برای سفرهای دریایی بین قشم و بندرعباس به حالت آرامش رسیده و تردد از بندر شهید حقانی بندرعباس به بندر شهید ذاکری قشم و از اسکله پل به اسکله لافت در جزیره قشم و بالعکس برقرار است.

وی با اعلام اینکه ۴۰ فروند شناور مسافری با ظرفیت ۴ هزار صندلی در دو بندر شهید ذاکری و شهید حقانی در حال ارائه خدمات به گردشگران هستند، افزود: در اسکله پل و لافت هم ۳۵ فروند شناور لندینگ کرافت (شناورهای ویژه حمل خودرو بر روی آب) در شرایط عادی و در شرایط پُر ترافیک خودرویی، تا ۴۵ فروند از این نوع شناورها آماده خدمات هستند.

به گفته رئیس کمیته حمل و نقل دریایی ستاد اجرایی سفر قشم، سفر از بندر شهید ذاکری شهر قشم به مقصد جزایر هرمز و لارک هم برقرار است.

 تعطیلی ۳ اسکله گردشگری

اشتری یادآور شد: گردش دریایی در سه اسکله هنگام، شیب دراز و کندآلو به دلیل ورزش باد شدید تا اطلاع ثانوی امکان‌پذیر نیست.

وی افزود: علاقمندان به گردش دریایی می‌توانند از ظرفیت‌های دیدنی حوزه حرا شامل اسکله‌های سهیلی، گورزین، دهخدا، طبل، گوران و شهر لافت لذت ببرند.

جزیره قشم به عنوان بزرگترین جزیره خلیج فارس در دور دوم سفرهای نوروزی، همچنان با اقبال خوب میهمانان و گردشگران همراه است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تردد دریایی در قشم برقرار است/ تعطیلی ۳ اسکله گردشگری
  • خدمات گردشگری دریایی بنادر استان بوشهر به بیش از ۱۳۷ هزار نفر
  • کشف فرآورده‌های نفتی قاچاق در سواحل مکران
  • فعالیت ۱۴۹ شناور سنتی و تفریحی در ساحل بوشهر در ایام نوروز
  • پیکر شهید دفاع مقدس در منطقه عملیاتی سومار تفحص شد
  • (عکس) جنگنده‌ای که گزینه اصلی ارتش روسیه است!
  • امدادرسانی به ۲ خدمه بارج مسطح در آب‌های بوشهر انجام شد
  • امدادرسانی به ۲ خدمه بارج مسطح در آب‌های بوشهر
  • الحاق شناورهای لازم در دستورکار نیروی دریایی ارتش
  • ۵ کشوری که بزرگ ترین ناوگان نیروی هوایی را دارند