Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرصت به وجود آمده از بابت لغو تحریم‌های تسلیحاتی برای کشور بسیار مغتنم محسوب می‌شود که با هوشمندی هر چه تمام تر می تواند موجب تقویت جایگاه جمهوری اسلامی ایران در معادلات سیاسی امنیتی و اقتصادی بین المللی شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  به نقل از سبلان‌ما، طبق توافق ایران با شش قدرت جهانی از تاریخ ۲۷ مهرماه ۱۳۹۹ تحریم های تسلیحاتی ایران لغو می گردد، ایالات متحده آمریکا بر همین اساس طی ماههای گذشته تلاش کرد تا با تصویب قطعنامه ای تحریمهای تسلیحاتی ایران را تمدید کند که در نهایت با شکست مفتضحانه سیاسی مواجه گردید و رایزنی های فشرده دستگاه دیپلماسی امریکا در این خصوص راه به جایی نبرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

از این روی آمریکا در صدد فعال کردن مکانیسم ماشه بود که آن هم با مخالفت دیگر امضا کنندگان برجام یعنی روسیه و چین مواجه مواجه شد.   با توجه به تبدیل شدن کشورهای حوزه خلیج فارس به انبار تسلیحات نظامی توسط آمریکا و متحدان غربی به نظر می رسد مهمترین ضرورت های نظامی و تسلیحاتی ایران بیشتر در حوزه هوا و فضا به جنگنده های نظامی تهاجمی و سامانه های پدافند هوایی معطوف باشد و این امر توازن قدرت منطقه ای کشور را میتواند در پی داشته باشد.    در گذشته روسیه پیشنهاد خرید سامانه دفاع هوایی اس-۴۰۰(S-۴۰۰)، سامانه دفاع متحرک پاستیون ((K-۳۰۰P Bastion-P)، تانک روسی «تی-۹۰» و همچنین خرید هواپیماهای سوخو-۳۰ (SU-۳۰)، سوخو-۳۵ (SU-۳۵) و بالگردهای عمومی تهاجمی کا.ای- ۵۲ (هلیکوپتر (KA۵۲) را داشت که این به معنای افزایش قدرت نظامی ایران و تلاش برای داشتن برتری نظامی در میان بسیاری از کشورهای منطقه و در نتیجه افزایش قدرت نظامی ایران در تسلط بر تنگه هرمز و تهدید خطوط کشتی‌رانی در منطقه خلیج فارس است.   این موضوع علاوه بر آنکه می تواند فرصتی برای توسعه و نوسازی ناوگان صنایع پیشرفته نظامی کشور را منجر شود، به لحاظ سیاسی و امنیتی در سطح بین المللی نیز شکست هژمونی سلطه جویانه آمریکا را در پی دارد و مهمترین پیام سیاسی لغو این تحریمها به جامعه جهانی این خواهد بود که دوران یکه تازی در نظام نوین بین المللی به پایان رسیده است .    از دیگر سو لغو این تحریم ها در اقتصاد کشور تاثیر بسزایی خواهد داشت، چرا که ایران به شکل قانونی وارد عرصه بازارهای جهانی خرید و فروش سلاح می شود و فقدان درآمدهای نفتی و سقوط ارزش پول ملی یکی از تجارت های پرسودی است که ظرفیت جدیدی را به اقتصاد کشور و صادرات غیر نفتی خواهد افزود.    به هر حال فرصت به وجود آمده از بابت لغو تحریمهای تسلیحاتی برای کشور بسیار مغتنم محسوب می شود که با هوشمندی هر چه تمام تر می تواند موجب تقویت جایگاه جمهوری اسلامی ایران در معادلات سیاسی امنیتی و اقتصادی بین المللی شود.  

یادداشت: علی ارجمند

 

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۳۴۸۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقاد نماینده بلژیکی از رویکرد اتحادیه اروپا در قبل نسل کشی غزه

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛  مارک بوتنگا، نماینده بلژیک در پارلمان اروپا می‌گوید همه روز در غزه محل انباشت اجساد و گور‌های دسته جمعی می‌یابیم. همه اینها نماد نسل کشی هستند. صد‌ها جسد که برخی از آنها یونیفرم پزشکی بر تن دارند. برخی از آنها با دست‌های بسته اعدام شده اند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 
ما تصاویر کودکان را می‌بینیم که تکه تکه شده اند. اتحادیه اروپا در برابر اینها چه می‌کند؟ ما در اینجا همکارانی داریم که شهامت حمایت از اسرائیل را دارند.
اگر بخواهم صادق باشد باید بگویم شرم، به خانه هایتان بروید و دیگر خارج نشوید.
اما اتحادیه اروپا به طور ویژه چه کاری می‌کند؟ وعده میلیون‌ها کمک بیشتر به اسرائیل می‌دهد و حتی تحریم تسلیحاتی اعمال نمی‌کند.
بله می‌تواند این کار را بکند، زیرا در سال‌های اخیر ما تحریم‌های تسلیحاتی علیه بلاروس، جمهوری آفریقای مرکزی، چین، ایران، لیبی، میانمار، کره شمالی، روسیه، سومالی، سودان، سودان جنوبی، سوریه، ونزوئلا، ترکیه، یمن و زیمبابوه اعمال کردیم. اما علیه اسرائیل نه، آنها در امان هستند.
چرا آنها در امان هستند؟
زیرا طرح استعماری آنها از سوی امپریالیسم اروپایی حمایت می‌شود.
در عمل هم این مسئله را با سلاح و میلیون‌ها کمک نشان می‌دهند.
به همین دلیل است که کشتار فلسطینی‌ها بدون همدستی مداوم اروپایی‌ها امکان پذیر نخواهد بود.

دیگر خبرها

  • روایت رئیسی از محدودیت های امنیتی برای حضورش در برخی اجتماعات پاکستان /برق آبی سریلانکا از سوی شرکت ایرانی با تکنولوژی پیچیده اجرا شده است
  • ایران امروز کشوری پیشرفته است / تهدیدها و تحریم‌ها ملت ایران را متوقف نکرده است
  • اسلحه واجب‌تر از نان شب؛ رکوردشکنی هزینه‌های تسلیحاتی
  • رکوردشکنی هزینه‌های تسلیحاتی در سطج جهانی
  • انتقاد نماینده بلژیکی از رویکرد اتحادیه اروپا در قبل نسل کشی غزه
  • سرنوشت سیاسی بایدن در گروِ تحریم نفتی ایران | فارن پالسی: بایدن به دام افراطیون برای تحریم ایران نیفتد
  • اخبار سیاسی ۵اردیبهشت؛ تاکید رهبر انقلاب بر حال خوب کارگران/افتتاح «اومااویا» با حضور رئیسی
  • فصل تازه همکاری های امنیتی تهران - اسلام آباد
  • «عملیات وعده صادق» از نگاه شخصیت‌های سیاسی ترکیه
  • ابعاد مهم سفر رئیس‌جمهور به اسلام آباد