Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-19@19:31:50 GMT

خطر نفوذ در مراکز تصمیم‌گیری اقتصادی، جدی است

تاریخ انتشار: ۲ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۳۴۸۹۵

خطر نفوذ در مراکز تصمیم‌گیری اقتصادی، جدی است

به گزارش خبرگزاری فارس از جیرفت، حجت‌الاسلام رضا سعادت فر ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهر اظهار داشت: از جمله عوامل ایجاد دولت اسلامی، امر به معروف و نهی از منکر است و ترک امر به معروف و نهی از منکر از نشانه‌های نفاق است.

امام جمعه جیرفت بیان داشت: وجود یک مدیر ظالم، خود منکر است و اگر حاکم جامعه، فاسد شد ثمره آن فساد جامعه می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگر اقتصاد حرام شد، روی اعتقاد، فرهنگ و دین هم تاثیرگذار است و اگر در جامعه، اقتصاد و تولید دچار مشکل می‌شود، بانک‌ه مشکل‌گشا نیستند و به‌دنبال سودبالا هستند، مجلس باید ورود کنند و این روحیه دینی و نهی از منکر می‌شود.

وی تصریح کرد: مدیر در نظام اسلامی، باید همدرد و همراه مردم باشد و اگر مدیر اهل تجملات شد، نیاز به امر به معروف و نهی از منکر دارد.

سعادت‌فر هفته ناجا را به پرسنل پاکدست و زحمتکش نیروی انتظامی تبریک و افزود: اگر ما توفیق عبادت، زندگی و آرامش داریم نتیجه زحمات این عزیزان است و از مسئولان می‌خواهیم نسبت به حمایت از این نیروها، اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.

وی با بیان اینکه یکی از مسائل مهم امروز جامعه، بحث گرانی و تورم است و بحران اقتصادی بدتر از کرونا، روی موضوعات مختلفی مانند روان، اخلاق و بنیان خانواده تاثیر می‌گذارد، تصریح کرد: امنیت جامعه و سلامت جامعه تحت تاثیر مشکلات اقتصادی‌ست و علت وجود مشکلات اقتصادی، نفوذ است و همانگونه که رهبری در سال‌های اخیر تذکراتی جدی داشتند این تذکرات باید مورد توجه مردم و مسئولان باشد و این نفوذ، گاهی نفوذ فکری‌ست و اولین نشانه نفوذ فکری این است که بعضی افراد، اعتمادشان به غرب بیش از اعتماد به توان داخلی است.

سعادت‌فر با بیان اینکه مشکل ما، مدیران نیستند بلکه مشکل ما، فکر مدیرانی است که غربگرا هستند، بیان داشت: نفوذ بعدی، وجود جاسوسان است و مدیران تربیت‌یافته شرق و غرب به جاسوسان، میدان می‌دهند و خطر نفوذ در مراکز تصمیم‌گیری اقتصادی، یک خطر جدی است.

وی گفت: کمک به دولت، خیلی مهم و خوب است و نکته مهم این است که فکر دولت باید عوض شود، فکر دولت تا قبل، مذاکره بود. اگر دولت فکرش را اصلاح کرد و به داخل اعتماد کرد می‌توان به این دولت کمک کرد و اگر تفکر دولت، سازش با استکبار باشد، نباید کمک کرد.

امام جمعه جیرفت عنوان داشت: مشکل اساسی امروز جامعه، آقای رئیس‌جمهور نیست، بلکه مشکل ما فکری است که به جامعه عرضه شد و شیطان بزرگ را به عنوان کدخدا معرفی کرد و باید با این مبنای فکری مبارزه کرد و اگر افراد جابه‌جا شوند و فکر آنها جابه‌جا نشود، مشکل حل نمی‌شود.

وی ادامه داد: دولت جوان و انقلابی، دولتی است که غیرت دینی و انقلابی دارد، باید ولایت‌مداری خودمان را باید بالا ببریم و ولایتمداری به شعار نیست و مطابق قانون، مشروعیت رئیس جمهور به تنفیذ رهبری به دست می‌آید و آیا جامعه ظرفیت پذیرش حرف رهبر را دارد که اگر رهبری، حکم شخصی را که مردم به او رای دادند، تنفیذ نکند؟ آیا جامعه می‌پذیرد؟

امام جمعه جیرفت تصریح کرد: شورای نگهبان در تایید افراد دقت کنند که حداقل شرایط مدیریت کشور را داشته باشند و مجلس باید با وضع قوانین لازم، زمینه ولایتمداری را برای مردم فراهم کند.

انتهای پیام/ 2655/ب

منبع: فارس

کلیدواژه: وزارت امور اقتصادی و دارایی حجت الاسلام سعادت فر امام جمعه جیرفت نفوذ نهی از منکر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۳۴۸۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرایی نشدن ماده ۶۵ احکام دائمی توسعه کشور اصلی ترین عامل مشکلات تولید کنندگان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، عزیز برگ نی در دیدار با مدیرعامل و معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد ماکو افزود: تعدد تصمیم گیری های دستگاه های اجرایی عدم مدیریت یکپارچه مشکلات عدیده برای فعالان اقتصادی و واحدهای تولیدی ایجاد کرده است.

وی حذف معافیت مالیات بر ارزش افزوده را مشکل دیگر تولیدکنندگان عنوان کرد و افزود:عدم ثبات قوانین مناطق آزاد و بخشنامه های روزمره تولیدکنندگان را سردرگم کرده است.

برگ نی مشکل عدم وجود شعبه ارزی بانک ها در منطقه را از دیگر مشکلات تولید در منطقه عنوان کرد و گفت: برای رفع تعهد ارزی تولیدکننده مجبور است به کررات به مرکز استان سفر کند.

وی مشکل قرنطینه گمرک و قوانین دستپاگیر ، مشکلات بانکی و بازرگانی را از دیگر موارد قابل بررسی عنوان کرد و اضافه کرد: در سال جهش تولید نیاز است بخش عمده مشکلات تولیدکنندگان رفع شود.

این فعال اقتصادی و تولیدکننده منطقه آزاد ماکو با اشاره به آمادگی تمامی فعالان اقتصادی برای لبیک گویی به منویات مقام معظم رهبری در تحقق شعار سال ابراز امیدواری کرد: منطقه آزاد ماکو پیشران جهش تولید با مشارکت مردم خواهد شد.

 

دیگر خبرها

  • برخی مسئولان متوجه اطرافیان هتاک، کذاب و اختلاف‌افکن که در مراکز رسمی کشور نفوذ کرده‌اند باشند
  • چگونگی تصمیم‌گیری مالی در سال‌های اول ازدواج
  • اجرایی نشدن ماده ۶۵ احکام دائمی توسعه کشور اصلی ترین عامل مشکلات تولید کنندگان
  • ۵ وزیر دولت در صفِ اول «اصلاح کابینه» از نگاه محمودزاده /رئیسی با این وزرای ضعیف و ناکارآمد نمی تواند کاری از پیش ببرد
  • جامعه جهانی باید تصمیم ایران در دفاع از خود در برابر اسرائیل را حق محفوظ کشورمان بدانند
  • تشکیل مجلس مشورتی بانوان، فرصتی برای مشارکت گسترده‌تر زنان در جامعه
  • بایدن درباره تحریم نفت ایران تصمیم جدید گرفت؟
  • گزارش‌های جدید دیوان محاسبات در اختیار تصمیم‌گیران اقتصادی کشور قرار گرفت
  • گزارش‌های دیوان محاسبات در اختیار تصمیم‌گیران اقتصادی قرار گرفت
  • کارشناسان بهداشت محیط در صیانت از سلامت جامعه