Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر قاسم جان‌بابایی روز جمعه در حاشیه بازدید از بیمارستان آموزشی درمانی نهم دی تربت‌حیدریه با بیان اینکه با توجه به وضعیت موجود و افزایش شمار بیماران مبتلا به ویروس کرونا، ظرفیت تخت‌های بخش مراقبت‌های ویژه این بیمارستان نیز افزایش خواهد یافت افزود: با تمهیدات در نظر گرفته شده طی یک هفته آینده، ۸۰ تخت به مجموع تخت‌های بستری این مرکز درمانی افزوده می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از تقویت تجهیزات آزمایشگاهی در کشور به عنوان یکی از اهداف وزارت بهداشت برای تسریع در فرآیند بیماریابی و کاهش شیوع کرونا نام برد و ادامه داد: تجهیزات آزمایشگاهی و ظرفیت کیت‌های تشخیص کرونا در تربت‌حیدریه افزایش خواهد یافت تا روند شناسایی بیماران سرعت بیشتری پیدا کند.

معاون وزیر بهداشت، تربت‌حیدریه را قطب درمانی منطقه دانست و گفت: ارایه خدمات درمانی به حدود یک میلیون نفر، تربت‌حیدریه را به قطب درمان در منطقه تبدیل کرده و نیاز است ظرفیت‌های درمانی این واحد دانشگاهی نیز افزایش یابد و در هین راستا تلاش می‌شود با بهره‌برداری هر چه زودتر از بیمارستان امام حسین (ع) این شهرستان، خدمت رسانی مطلوبتری به مردم منطقه انجام شود.

دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه به ۳۶۳ هزار نفر جمعیت ساکن سه شهرستان تربت‌حیدریه، مه‌ولات و زاوه در جنوب استان خراسان رضوی خدمت می‌کند.
این دانشگاه ۱۹۰ تخت در بیمارستان نهم دی تربت‌حیدریه و ۲۰ تخت در بیمارستان شهر مه‌ولات دارد.

مرکز شهرستان ۲۲۵ هزار نفری تربت‌حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

براساس آخرین آمار رسمی تاکنون ۵۵۰ هزار و ۷۵۷ نفر در ایران به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۳۰۴ نفر از بیماران مبتلا به این ویروس در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۳۱ هزار و ۶۵۰ نفر رسیده است.

همچنین تاکنون ۴۴۲ هزار و ۶۷۴ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند.

منبع: الف

کلیدواژه: تربت حیدریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۳۴۹۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار دامپزشکی تربت‌حیدریه به دامداران در خصوص مبارزه با انگل‌های خارجی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،رئیس شبکه دامپزشکی تربت حیدریه گفت: با توجه به شرایط آب وهوایی وافزایش فعالیت ناقلان بیماری، مبارزه با انگل‌های خارجی دام یک ضرورت است .
ابوالحسن سیدین افزود: یکی از اصول مراقبت وبهداشت دام مبارزه وریشه کنی انگل‌های خارجی دام‌ها است که با گرم شدن هوا و افزایش فعالیت حشرات به ویژه انگل‌ها سبب انتقال بیماری‌های مشترک بین انسان و دام وسبب ایجاد خسارات فراوان مستقیم و غیرمستقیم به دامداران وصنعت دامپروری می‌شود 
وی گفت: انگل‌های خارجی می‌تواند سبب انتقال وبروز بیماری‌هایی مانند تب کریمه کنگو، بابزیوز، تیلریوز، لمپی اسکین وتب سه روزه شده و خسارات اقتصادی وبهداشتی فراوانی به همراه آورد 
سیدین افزود: همه ساله دامپزشکی نسبت به تامین بخشی از سموم ضد انگل خارجی مورد نیاز اقدام می‌کند وهمچنین برگزاری کلاس‌های آموزشی دامداران را از خطرات ناشی از انگل‌های خارجی وراه‌های مبارزه با آن آگاه می‌سازد.

دیگر خبرها

  • ۱۵۰۰ تخت بیمارستانی به سرانه درمانی البرز افزوده می شود
  • هشدار درباره انتقال بیمار از مراکز دولتی به بیمارستان‌های خصوصی!/ باید چرخه پرگلایه «بیمه» اصلاح شود/ متاسفانه از اولویت نخست یعنی بهداشت غفلت شده است
  • فاز دوم ساخت بیمارستان تأمین‌اجتماعی مهاباد کلید خورد
  • ۳۹ سالگی دانشگاه آزاد در زعفرانی‌ترین شهر جهان
  • افزایش موارد حیوان‌ گزیدگی در تربت حیدریه
  • برگزاری دوره آموزشی آشنایی بیماری‌های کرم ابریشم ویژه نوغانداران بخش بایگ شهرستان تربت حیدریه
  • اطفاء حریق یک واحد صنفی در تربت حیدریه
  • نگاه استان به پروژه‌های درمانی و سلامتی قزوین ویژه است
  • هشدار دامپزشکی تربت‌حیدریه به دامداران در خصوص مبارزه با انگل‌های خارجی
  • کشت ۱۵۰ هکتار کلزا در جلگه رخ تربت حیدریه