Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-25@06:48:55 GMT

چراغ سبز بورس در انتظار انتخابات آمریکا؟

تاریخ انتشار: ۲ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۳۵۰۰۱

به گزارش بورس تابناک، شاخص کل بورس بعد از صعودهای چشم گیر در خرداد و تیرماه، در مردادماه روندی نزولی به خود گرفت و درواقع اصلاح شد. به طوریکه بسیاری از سهم ها که افزایش قیمت غیرمنطقی داشتند به قیمت های واقعی خود نزدیک شدند و همچنین صف های خرید هیجانی جمع شد.

کارشناسان در آن روزها بر این باور بودند که اصلاح شاخص تا اواخر شهریورماه ادامه خواهد داشت و در نهایت بازار سرمایه با توجه به گزارش های شش ماهه دوباره روندی صعودی به خود می گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته بالا رفتن قیمت دلار به این باور دامن زد و از آنجایی که همواره افزایش قیمت دلار با صعود شاخص رابطه مستقیم دارد، تحلیلگران پیش بینی می کردند رسیدن دلار به مرز ۳۲ هزار تومان، صعود شاخص را در پی دارد.

با اینحال نه  ارائه گزارش های چشم گیر شرکت ها روی بازار سرمایه تاثیرگذار بود و نه بالا رفتن قیمت دلار. چراغ بازار یک روز سبز و یک روز قرمز بود، هرچند در هفته ای که گذشته کاهش شاخص کل مداوم بود و در نهایت در روز چهارشنبه به یک میلیون و ۴۱۲ هزار واحد رسید.

در این راستا، کارشناسان بر این باورند که نوسان این روزهای بازار سرمایه به دلیل نزدیک بودن انتخابات آمریکا است. به گفته آن ها بازار سرمایه نه تنها نرخ دلار را باور نکرده است، بلکه بر این باور است که چنانچه بایدن برنده انتخابات شود، نرخ دلار کاهشی خواهد بود.

به گفته کارشناسان اگر ترامپ  برنده شود، هرچند دلار در این محدوده باقی خواهد ماند اما شرایط سیاسی سخت تر می شود و باید دید گزینه  ایران برای انتخابات سال آینده خودش چیست ولی چنانچه بایدن برنده انتخابات ریاست جمهوری شود، دلار واکنش هیجانی خواهد داشت و ممکن است تا ۱۰ هزار تومان ریزش داشته باشد و این برای بازار سرمایه خبر خوبی نیست.

البته برخی کارشناسان نیز بر این باورند که نتیجه انتخابات آمریکا در ایران بیشتر روانی است و از انجایی که اکثر سهم ها اصلاح قیمت داشتند، تاثیر آن روی بازار سرمایه چشم گیر نخواهد بود.

به طور کلی به نظر می رسد بازار سرمایه از حالا درحال بررسی نتیجه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا است و به همین دلیل بسیاری از سهامداران، مخصوصا پولهای هنگفت که ریسک گریز هستند تا انتخابات آمریکا دست نگه داشته‌اند.

 

منبع:ایسنا

منبع: تابناک

کلیدواژه: استیضاح رئیس جمهور علائم کرونا سعد حریری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا 2020 بورس انتخابات آمریکا بازار سرمایه استیضاح رئیس جمهور علائم کرونا سعد حریری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا 2020 انتخابات آمریکا بازار سرمایه بر این باور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۳۵۰۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گزارش روزانه بورس ۳ اردیبهشت؛ شاخص بورس ۴ هزار واحد رشد کرد

به گزارش خبرنگار مهر، شاخص کل بازار سرمایه امروز دوشنبه (۳ اردیبهشت) ۳ هزار و ۹۲۱ واحد رشد کرد و در کانال دو میلیون ۳۱۶ هزار واحدی ایستاد. بدین ترتیب در این روز شاخص کل بازار ۰.۱۷ درصد تقویت شد.

شاخص هم وزن ۰.۵۷ درصد رشد کرد و در کانال ۷۵۷ هزار واحدی ایستاد.

در این بازار ۳۶۶ هزار معامله به ارزش ۵۱ هزار میلیارد ریال انجام شد.

در این روز به ترتیب نمادهای «بوعلی»، «فملی»، «نوری» و «شبندر» بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص کل بازار سرمایه داشتند و عامل رشد بازار سرمایه شدند.

در مقابل نمادهای «فولاد» و «غدیر» بیشترین تأثیر منفی را بر شاخص کل بازار سهام برجای گذاشتند.

شاخص کل فرابورس نیز امروز ۰.۱۶ درصد تقویت شد و در کانال ۲۵ هزار و ۵۳۶ واحدی ایستاد.

۵۲ درصد نمادهای بازار در دامنه مثبت و ۴۸ درصد نمادهای بازار در دامنه منفی معامله شدند.

خالص ورود نقدینگی حقیقی به بازار نیز ۴۴ میلیارد تومان بوده است. ارزش کل معاملات خرد سهام و صندوق‌های قابل معامله سهامی نیز ۵,۳۲۹ میلیارد تومان بود.

کد خبر 6085476 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • «قیمت دلار» برای اولین بار به ۴۴ هزار تومان رسید!
  • بورس تغییر جهت داد
  • محرک جدید بورس
  • پیش‌بینی بورس چهارشنبه ۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
  • افت بازار سرمایه پس از ۴ روز رشد
  • بورس در راه تصرف تاج و تخت؟
  •  پیش‌بینی بورس فردا ۴ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
  • پیش‌بینی بورس فردا سه شنبه ۴ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
  • گزارش روزانه بورس ۳ اردیبهشت؛ شاخص بورس ۴ هزار واحد رشد کرد
  • رشد اندک بورس در سومین روز اردیبهشت