Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از نیشابور، به دنبال افزایش تعداد مبتلایان به کرونا و بستری های ناشی از آن، ستاد مبارزه با کرونا در نیشابور تصمیم گرفت بخش دیالیز بیمارستان ۲۲ بهمن را تخلیه شود تا برای بستری بیماران و درمان آنها شرایط بهتری رقم بخورد، این تصمیم اما با نارضایتی بیماران دیالیزی این بیمارستان روبه‌رو شده، آنها در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در نیشابور بخشی از عدم نارضایتی خود را با این تصمیم اعلام کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عدم شست‌وشوی دستگاه همودیالیز

یکی از بیماران با اشاره به دستگاه همودیالیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در نیشابور گفت: این دستگاه باید بعد از تعویض خون هر بیمار شست‌وشو و گندزدایی شود، وقتی قرار است از 6 صبح تا 12 نیمه شب به طور مستمر و در چهار شیفت فعال ۲۲۰ بیمار در مرکز سلامت دیالیز شوند دیگر فرصتی برای شست‌وشو و گندزدایی دستگاه‌ها نمی‌ماند،  بنابراین هر لحظه ممکن است از طریق همین دستگاه همودیالیز هنگام تعویض خون عفونت از بیماری به بیمار بعدی منتقل شود. 

عدم وجود کادر درمان مجرب در مرکز سلامت

با توجه به اینکه بیماران دیالیزی از بیمارستان 22 بهمن باید به مرکز سلامت بروند تا دیالیز خود را انجام دهند، یکی از والدین این بیماران نیز از عدم وجود کادر درمان مجرب در این مرکز اظهار شکایت کرد و گفت: دیالیز دخترم سه ساعت و نیم زمان می‌برد، متاسفانه جلسه گذشته که برای دیالیز به مرکز سلامت مراجعه کردیم، هیچ کدام از سه پرستار  مرکز سلامت موفق به مهار خونریزی رگ دست دخترم و دیالیزش نشدند.

انتقال ۲۲۰ بیمار دیالیزی به مرکز سلامت نیشابور

فرماندار نیشابور نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: در جلسه‌ای که با نماینده بیماران دیالیزی داشتیم مقرر شد، کلیه امکانات، نیرو، پرسنل درمان و تجهیزات بخش دیالیز بیمارستان ۲۲ بهمن نیشابور به مرکز دیالیز سلامت منتقل شود. 

علیرضا قامتی ادامه داد: نماینده‌ای از طرف بنده و از دانشکده علوم پزشکی و نماینده‌ای از طرف بیماران دیالیزی به اتفاق برای نظارت و مدیریت بر این جابه‌ جایی و انتقال به مرکز دیالیز سلامت می‌روند و در صورت رضایت نماینده بیماران، ۲۲۰ بیمار دیالیزی نیشابور به صورت چهار شیفت به مرکز دیالیز سلامت منتقل شوند.

انتهای پیام/ 70031

منبع: فارس

کلیدواژه: سلامت بیمارستان بیماران نیشابور بیماران دیالیزی مرکز سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۳۵۰۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت پنجمین اهدای عضو در استان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، رئیس مرکز پیوند دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد گفت: اعضای پیکر محمد امین افخمی ۲۷ ساله که به علت ضربه به سر دچار مرگ مغزی شده بود، به بیماران نیازمند اهدا شد.

دکتر محمد پورشمسی افزود: کبد و یکی از کلیه‌ها در بیمارستان شهید صدوقی یزد و کلیه دیگر این ایثارگر در بیمارستان ابوعلی سینای شیراز به بیماران نیازمند پیوند شد.

دیگر خبرها

  • افزایش بیماران خاص در کرمانشاه
  • انتظار یک روزه بیماران سکته کرده در انگلیس برای رسیدن آمبولانس
  • شناسایی بیش از ۲۲هزار بیمار دیابتی در نیشابور
  • حـذف کودکان مهاجر از سلامت
  • قدردانی از خانواده خیر سلامت در بیمارستان واسعی سبزوار
  • زندگی دوباره ۴ بیمار با اهدای عضو در مشهد
  • لبخند سه بیمار نیازمند به پیوند در شیراز
  • ثبت پنجمین اهدای عضو در استان
  • راه اندازی کامل بخش دیالیز بیمارستان کودکان زهرا مردانی آذری تبریز
  • راه اندازی کامل بخش دیالیز بیمارستان کودکان زهرا مردانی آذری