Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-23@13:33:36 GMT

بوهاری: صدای معترضان را کامل و واضح شنیدیم

تاریخ انتشار: ۲ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۳۵۰۵۴

بوهاری: صدای معترضان را کامل و واضح شنیدیم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، «محمد بوهاری» رئیس جمهور نیجریه، در اظهاراتی درباره ناآرامی های  این کشور، با اشاره به اینکه صدای معترضین را شنیده است از مردم نیجریه خواست تا اعتراضات را متوقف و با دولت همکاری کنند.  

بوهاری اظهار داشت : «از معترضان می خواهم به ابتکارات دولت برای بهبود زندگی آنها توجه و از آنها استفاده کنند و اجازه ندهند بازیچه عناصر خرابکاری شوند که هدفشان نابودی دموکراسی نوظهور نیجریه است، در غیر این صورت امنیت ملی و نظم و قانون تضعیف می شود که این هرگز قابل تحمل نیست».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او در ادامه گفت: صدای معترضان کامل و واضح شنیده شده و ما به آن رسیدگی خواهیم کرد.  

شهر ۲۰ میلیونی لاگوس پس از دو هفته اعتراضات علیه خشونت پلیس، تحت ممنوعیت رفت و آمد ۲۴ ساعته قرار گرفته است. این اعتراضات بزرگترین موج ناآرمی در نیجریه پس از پایان حکومت نظامیان در سال ۱۹۹۹ است.  

در این میان عفو بین الملل اعلام کرد که روز سه شنبه بر اثر خشونت پلیس و ارتش نیجریه ۱۲ تن در این کشور کشته شدند. از زمان آغاز اعتراضات به سوءاستفاده پلیس از قدرت و سوء مدیریت دولت، ۵۶ نفر در نیجریه کشته شده اند.  

درحالی که «یمی اوسینبایو» معاون اول رئیس جمهور، از این حوادث اظهار تأسف کرد و وعده داد که این حوادث در بوته عدالت قرار خواهند گرفت، «میشل باچله» کمیسیونر ارشد حقوق بشر سازمان ملل این حملات را «از پیش طراحی و برنامه ریزی شده»، خواند.  

 ارتش نیجریه گزارش ها مبنی بر اینکه به سربازان دستور داده شده بود که به معترضان شلیک کنند را «جعلی» خواند و فرمانده پلیس نیز همین ادعا را تکرار کرد.

کد خبر 5054720

منبع: مهر

کلیدواژه: محمد بوهاری نیجریه اعتراضات ضددولتی ایالات متحده امریکا رژیم صهیونیستی عراق انتخابات ریاست جمهوری آمریکا 2020 دونالد ترامپ فلسطین ویروس کرونا عادی سازی روابط با اسرائیل عربستان سعودی ایران روسیه ترکیه لبنان مناقشه قره باغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۳۵۰۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیجریه از ایتالیا جنگنده می‌خرد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، نیجریه قصد دارد برای نوسازی ناوگان نیروی هوایی خود از ایتالیا جنگنده خریداری کند.

یک مقام دولت نیجریه روزشنبه اعلام کرد که نیجریه ۲۴ جت جنگنده از ایتالیا خریداری می کند.

«مارشال ادوارد گابکوت» سخنگوی نیروی هوایی نیجریه اعلام کرد که نیجریه قصد دارد ۲۴ جت جنگنده از شرکت لئوناردو ایتالیا خریداری کند تا برای نوسازی ناوگان و تقویت نیروی هوایی خود از آنها استفاده کند.

نیروی هوایی نیجریه اعلام کرد که این هواپیما طی ۴ نوبت به این کشور وارد خواهند شد.

در بیانیه نیروی هوایی نیجریه آمده است که این کشور تا پایان سال ۶ هواپیمای جنگنده را از ایتالیا دریافت خواهد کرد.

نیجریه در تلاش است تا توانایی خود را برای مبارزه با شورش و آدم ربایی، به ویژه در شمال شرقی این کشور افزایش دهد، اقداماتی که از سوی شبه نظامیان بوکوحرام و داعش صورت می گیرد.

کد خبر 6083707

دیگر خبرها

  • نتانیاهو بقای اسرائیل را به خطر می اندازد/ ما یک قدم با شکست کامل فاصله داریم
  • صدای میرسلیم هم درآمد: رئیسی تدبیر مناسبی بیندیشد
  • بهادری جهرمی: بخشی از حقابه ایران از هیرمند دریافت شده/ پیگیری برای دریافت کامل حقابه ایران ادامه دارد
  • بازداشت معترضان طرفدار فلسطین در نیویورک
  • اعتراضات ضداسرائیلی دانشگاه‌های برجسته آمریکا را فرا گرفت
  • تحلیلگر آمریکایی با غلتک از روی ربع‌پهلوی رد شد
  • برگزاری اعتراضات ضد اسرائیلی در برلین
  • تداوم تظاهرات حامیان فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا
  • دیدنی های امروز؛ از محاکمه استاد حقوق اسراییلی تا اعتراضات جهانی ضداسراییل
  • نیجریه از ایتالیا جنگنده می‌خرد