Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@13:26:33 GMT

گیلان گرمتر می شود

تاریخ انتشار: ۲ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۳۵۱۰۸

گیلان گرمتر می شود

شبنم هادی نژاد روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه استقرار جوی غالبا پایدار و شکل گیری جریانات جنوبی را تا اواسط هفته در منطقه شاهد خواهیم بود، اظهار داشت: همچنین طی این مدت در بعضی نقاط به ویژه نواحی جلگه‌ای پدیده مه مورد انتظار است.

وی پیش بینی کرد   از روز دوشنبه با نفوذ سامانه پرفشار و شمالی شدن جریانات شاهد کاهش نسبی دما و در بعضی ساعت ها بارندگی و وزش باد در استان داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی  آسمان استان را بر اساس نقشه های هواشناسی برای روز شنبه صاف تا قسمتی ابری،  بعضی نقاط افزایش نسبی دما،  افزایش ابر و وزش باد جنوبی به ویژه ارتفاعات و دامنه ها و برای روز یکشنبه صاف تا قسمتی ابری،  وزش باد جنوبی به تدریج افزایش ابر  و اواخر وقت در بعضی نقاط رگبار باران پیش بینی کرد.

هادی نژاد به بیشینه و کمینه دمای استان نیز اشاره و بیان کرد: منجیل با ۲۵ درجه سانتی گراد بیشترین و دیلمان با ۶ درجه سانتی گراد کمترین دمای استان را طی شبانه روز گذشته به خود اختصاص داده اند.

 معاون توسعه و سرپرست اداره پیش بینی و هشدار اداره کل هواشناسی گیلان  اظهار داشت:  دمای رشت نیز بین ۱۱ تا ۲۰ درجه سانتی گراد  طی ۲۴ ساعت گذشته در نوسان بوده است.

برچسب‌ها رشت گیلان سازمان هواشناسی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: رشت گیلان سازمان هواشناسی رشت گیلان سازمان هواشناسی اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۳۵۱۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دمای هوای آذربایجان‌غربی افزایش می‌یابد

مهدی کریمی کارشناس اداره‌کل هواشناسی آذربایجان‌غربی با اشاره به افزایش  ۲ تا ۳ درجه دمای‌هوا در استان، گفت: میزان بارندگی‌ها نیز در ۲۴ ساعت گذشته بین ۱ تا ۴ میلی‌متر نوسان داشت که بیشترین مقدار در ارومیه با ۴ میلی‌متر بود و این روند تا روز سه‌شنبه ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه بارش‌های رگباری امروز دوشنبه و روز سه شنبه نیز ادامه دارد، افزود: طبق پیش‌بینی‌ها در نقاط مستعد احتمال بارش تگرگ وجود دارد ولی در شبانه روز گذشته گزارشی رسمی از ایستگاه‌ها در این زمینه نداشتیم.

کارشناس اداره کل هواشناسی آذربایجان‌غربی ادامه داد: وزش باد نیز طبق پیش بینی‌ها همچنان تداوم دارد و بیشترین سرعت وزش باد با ۵۰ کیلومتر برساعت در اشنویه و نقده گزارش شده است.

وی با اشاره به دمای‌هوای استان در ۲۴ ساعت‌گذشته، اضافه کرد: شهرستان ارومیه دمایی بین مثبت ۹ و ۲۳ درجه سانتی‌گراد داشت و شهرستان پلدشت به عنوان گرم‌ترین شهر دمای مثبت ۲۹ درجه را داشت، خنک‌ترین شهر استان هم تکاب با دمای مثبت ۴ درجه سانتی‌گراد بود.

کریمی با بیان اینکه احتمال آبگرفتگی معابر، سیلابی‌شدن مسیل‌ها و طغیان رودخانه‌ها نیز برای ۲ روز اتی پیش‌بینی و در هشدار صادره توصیه‌های لازم ارائه شده، افزود: از شهروندان درخواست می‌شود در این ایام از تردد در اطراف رودخانه‌ها و مسیل‌ها خودداری کنند.

وی با اشاره به اینکه منطقه اثر این سامانه همه مناطق استان است، گفت: آمادگی دستگاه‌های عضو ستاد مدیریت بحران، اجتناب از سفر‌های غیر ضروری و تردد‌های شهری و جاده‌ای نیز لازم است.

کارشناس اداره‌کل هواشناسی آذربایجان‌غربی با بیان اینکه لازم است کشاورزان نیز به توصیه‌های کارشناسان این بخش توجه کنند، در ادامه گفت: انتقال نهاده‌های کشاورزی به مکان‌های مسقف نیز از جمله توصیه‌های داده شده برای این روزها است.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • پیش بینی وقوع تندر و آذرخش در تهران
  • احتمال وقوع تندر و آذرخش در تهران
  • رگبار پراکنده باران در تهران
  • پیش‌بینی هواشناسی؛ تهرانی‌ها مراقب باشند
  • افزایش دمای هوای آذربایجان‌غربی
  • پیش بینی آب و هوای تهران؛ تهران کی سرد می‌شود؟
  • دمای هوای آذربایجان‌غربی افزایش می‌یابد
  • وضعیت هوای ۷۲ ساعته کهگیلویه و بویراحمد
  • پیش‌بینی هواشناسی/ هوای تهران سرد می‌شود؟
  • پیش بینی افزایش ابر و بارش باران در برخی مناطق استان کرمان