Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ آیت الله مصطفی علما امام جمعه و نماینده ولی فقیه در کرمانشاه در خطبه‌های نماز سیاسی-عبادی نماز جمعه این هفته کرمانشاه گفت: در حدیثی از امام حسن عسگری آمده است در راه خدا اجتهاد کنید و ما باید توجه کنیم که راه خدا یک مسیر نیست و اموراتی همچون حفظ آرامش و امنیت مردم نیز در زمره راه خدا قرار می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: حضرت امام حسن عسگری در ادامه حدیث ما را به صداقت دعوت می‌کند و از ما می‌خواهد امانت دار باشیم، همه ما باید بدانیم اموال مردم، اموال حکومت و حتی حرف و کلام و اسرار مردم نیز امانت است و باید در حفظ آن تلاش و کوشش کنیم.

او با ذکر حدیثی از امام سجاد در شرح این بخش از حدیث، یادآور شد: امام سجاد می‌فرمایید حتی اگر آن شمشیری که پدرم را با آن به شهادت رساندن نزد من امانت باشد آن را به صاحب امانت باز می‌گردانم و این حدیث گواه ان است که امانت را به صاحب امانت باید بازگرداند و در حفظ امانت کوشا بود خواه صاحب امانت آدم خوبی باشد یا آدمی خوبی نباشد.

امام جمعه کرمانشاه در ادامه حدیث امام حسن عسگری، یادآور شدن: در ادامه حدیث بر سجده‌های طولانی تاکید شده است که امامان و پیامبران ما بر خضوع و خشوع در نماز تاکید داشته‌اند و در پایان این حدیث بر حسن همجواری و خوش رویی با همسایه‌ها تاکید شده است و این مساله به دلیل اهمیت مراعات حقوق همسایه است.

نماینده ولی فقیه در خطبه دوم نماز جمعه با یادآوری روز ۱۰ ربیع اول و سالروز ازدواج حضرت رسول (ص) و حضرت خدیجه گفت: حضرت خدیجه حق بسیار زیادی بر گردن اسلام داشتند چرا که تمام اموال خود را در راه اسلام هزینه کردند و البته این اموال مقدار کمی نبود و حضرت رسول با صرف این اموال اسلام را احیا کردند.

آیت الله علما ادامه داد: روز ۱۲ ربیع الاول به روایت اهل تسنن و روز ۱۷ ربیع الاول به روایت اهل تشیع سالروز ولادت حضرت رسول اکرم (ص) بوده و این هفته به عنوان «هفته وحدت» نام گذاری شده است این موضوع دال بر اهمیت حفظ وحدت در جامعه دارد.

او اضافه کرد: بیش از یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون مسلمان در سراسر جهان حضور دارد و چه دلیلی دارد بین این عزیزان تفرقه وجود داشته باشد مقام معظم رهبری همواره بر موضوع حفظ وحدت تاکید داشته و خود ایشان نیز در زمانی که در سیستان تبعید بوده‌اند با تمام تلاش برای ایجاد و حفظ این وحدت تلاش کردند.

امام جمعه کرمانشاه ادامه داد: حفظ وحدت از اهمیت بالای برخوردار بوده و مقام معظم رهبری هر کسی را مخالف این وحدت باشد را توطئه‌گر دانسته و تاکید دارند نگذاریم به این وحدت خدشه‌ای وارد شود.

انتهای پیام/ز

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نماز جمعه اخبار سیاسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۳۵۱۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راهپیمایی مردم خوروبیابانک از عملیات وعده صادق

دریافت 24 MB

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها: راهپیمایی مردمی در حمایت از مردم مظلوم غزه و عملیات موفق وعده صادق سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ️با حضور خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران، سرپرست معاونت سیاسی امنیتی و اجتماعی فرماندار، امام جمعه شهرستان، فرماندهان نظامی و انتظامی، نیروهای نظامی و انتظامی، اعضای شورای اداری، کارکنان ادارات، بسیجیان، فرهنگیان، دانش آموزان، دانشجویان، کارگران، ورزشکاران و اقشار مختلف مردم پس از اقامه نماز عبادی سیاسی جمعه در میدان حضرت امام خمینی (ره) شهر خور برگزار شد.

کد خبر 6082494

دیگر خبرها

  • عملیات وعده صادق سیلی به دشمن بود و هنوز انتقام نگرفتیم
  • امام جمعه موقت تهران: عملیات وعده صادق یک طوفان‌الاقصی ایرانی بود / هیچ‌چیز برای امروز ما، حیاتی‌تر از وحدت نیست
  • راهپیمایی مردم خوروبیابانک از عملیات وعده صادق
  • علی اکبری: عملیات وعده صادق یک طوفان الاقصای ایرانی بود / هیچ چیز برای امروز ما حیاتی‌تر از وحدت نیست
  • حبس بیت‌المال و توزیع با تأخیر آن، از زمان خلیفه دوم شروع شد/مقابله امام علی با ویژه‌دانی در بیت‌المال
  • دیدار مدیرکل بنیاد مسکن استان با امام جمعه قزوین
  • خاطرات فرزند شهید سپهبد صیاد شیرازی: پدرم پل وحدت بین ارتش و سپاه بود/ او نسبت به حفظ فاصله نظامیان از سیاست حساسیت ویژه‌ای داشتند/ هرگز نظرات سیاسی خود را به صورت عمومی مطرح نمی‌کرد
  • دیدار امام جمعه همدان و استاندار با اعضای شورای تأمین استان همدان
  • حضرت آیت الله نوری همدانی: امروز لازم است مراکز علمی قم و نجف و الازهر با هم ارتباط عمیق داشته باشند
  • امانت را به صاحبش بازگرداندم