Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام اکبر افشارمنش گفت: وحدت یکی از آموزه های مهم قرآن کریم و از سفارش های موکد رسول خدا (ص) است و هفته وحدت فرصتی است برای تقویت روحیه همدلی، برادری و ارزش های مسلمانان و شیعیان است.  

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان - جنوب کرمان، ظهر امروز ۲ آبان حجت الاسلام «اکبر افشارمنش» در خطبه های نماز جمعه کهنوج، گفت: روز پنج شنبه هفته آتی 12ربیع الاول مصادف با میلاد با سعادت پیامبر اکرم (ص)به روایت اهل سنت و آغاز هفته وحدت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!




امام جمعه کهنوج خاطرنشان کرد: وحدت یکی از آموزه های مهم قرآن کریم و از سفارش های موکد رسول خدا (ص) است و هفته وحدت فرصتی است برای تقویت روحیه همدلی، برادری و ارزش های مسلمانان و شیعیان است.
 

وی بیان کرد: وجود پیامبر اکرم (ص) یکی از نعمت های بزرگ خدا برای عالم بشریت بود چرا که آن حضرت به خوبی بشریت را از جهل و تاریکی نجات داده است.


حجت الاسلام افشارمنش ابراز کرد: منظور از وحدت اسلامی دست برداشتن از اعتقادات نیست بلکه دوری  از اختلافات و توجه به توطئه های دشمن و وحدت در مشترکات است.


خطیب جمعه کهنوج با بیان این مطلب که مسلمانان اشتراکاتی زیادی دارند، عنوان کرد: مسلمان دین، کتاب و پیامبر واحدی دارند و دشمنان همواره در صدد اند که بین مسلمانان اختلاف ایجاد کنند پس باید مراقب توطئه های آنها بود.


وی تصریح کرد: دشمن به دنبال ایجاد جنگ هویتی است بنابراین به جای حمله به آب و خاک، به مقدسات، ارزش ها، آرمان ها و نمادهای مقدس در هر مذهب حمله می کند.



حجت الاسلام افشارمنش با بیان این مطلب که27 مهر پایان تحریم تسلیحاتی ایران بر اساس قطعنامه 225 است، تاکید کرد: این پیروزی فراتر از پایان تحریم تسلیحاتی و یک دستاورد مهم اعلام رسمی شکست آمریکا در جنگی سرد، گرم، سخت و نرم در میدان های گوناگون امنیتی، نظامی و سیاسی است و این شکست شاهد جدیدی بر پیروزی گفتمان مقاومت است.


امام جمعه کهنوج ادامه داد: ایران انقلابی نیازمند ۲ بخش عمده از صنایع کوچک و مبانی راهبردی برای دست یابی به خود کفایی است و در بخش هوایی و جنگنده ها در قسمت دریایی و تکمیل پدافند هوائی نیاز به تکمیل بسته صنایع دفاعی دارد.


وی ضمن توصیه به رعایت فاصله گذاری اجتماعی و شیوه نامه های بهداشتی، اظهار کرد: مردم باید پروتکل های بهداشتی را رعایت کرده و از رفتن به مجالس عزا و جشن پرهیز کنند، هم اکنون در استان کرمان 482 بیمار کرونایی در استان بستری بوده که از این تعداد 23 نفر متعلق به جنوب استان هستند.


حجت الاسلام افشازمنش در خصوص آمار مبتلایان به کرونا، بیان کرد: فوتی ها 16نفر از ابتدا تاکنون یکهزار و ۵۱ نفر فوتی داشتیم، کرونا بیماری است که تاکنون واکسن و داروی خاصی نداشته و تنها راه مقابله با آن مراقبت و رعایت پروتکل های بهداشتی، استفاده از ماسک و کنترل رفت آمدهای غیر ضروری است.


خطیب جمعه کهنوج تصریح کرد: متاسفانه در بازار با گرانی های افسار گسیخته مواجه هستیم بنابراین انتظار می رود مسئولین فکری برای تامین کالاهای اساسی و ضروری مردم و حل مشکلات آنها کرده و بر بازار نیز نظارت کنند.


وی با اشاره به برخی از وظایف شیعیان در دوران غیبت، ابراز کرد: شناخت امام زمان (عج)، انتظار فرج، تهذیب وخودسازی، پیوند با ولایت، الگو قرار دادن آن حضرت و همچنین تکریم و احترام از جمله این وظایف است.



حجت الاسلام افشارمنش ضمن تسلیت شهادت امام حسن عسکری (ع)، با بیان این مطلب که علی رغم فشارها ظلم ها و ستم ها، آن حضرت فعالیت های مهمی داشتند، خاطرنشان کرد: یکی از مهم ترین کارهای امام عسکری (ع) زمینه سازی برای امام زمان (عج) بود، می دانید شاید هیچ مسئله ای در اسلام بیشتر از مسئله ظهور و قیام آن حضرت روایت نداشته باشد در همین راستا روایت های بسیاری از پیامبر (ص) تا امام عسکری (ع) در مورد امام زمان (عج) وجود دارد.

پایان پیام/586

منبع: شبستان

کلیدواژه: خطبه های نماز جمعه کهنوج خطبه های نماز جمعه نماز جمعه نماز حجت الاسلام جمعه کهنوج هفته وحدت آن حضرت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۳۵۲۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ائمه جمعه عامل اتحاد و همدلی در شهرها باشند

به گزارش خبرنگار حوزه استان های خبرگزاری تقریب، آیت الله «سید کاظم نورمفیدی» در گردهمائی منطقه ای ائمه جمعه استان های گلستان، مازندران و خراسان شمالی در شهر «خان ببین» با اشاره به جایگاه مهم امامت جمعه، اظهار کرد: به طوری که دامن پر مهر امامان جمعه برای اقشار مختلف مردم آن شهر پهن باشد و مختص برای عده ای خاص نباشد.
 
به گفته وی؛ نماز جمعه جای یک جناح خاصی نیست چون ما تابع سیاست های کلی رهبری معظم انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی هستیم و در این راستا راهنمایی های مهم مقام معظم رهبری برای همه ما اصل و اساس است.
 
امام جمعه شهر گرگان با بیان اینکه شأن امام  جمعه این نیست که در هر مسئله ای وارد شود، تصریح کرد: امام جمعه نباید با گفتار خودش مردم را از نظام و نماز جمعه جدا کرده و عامل شکاف در بین افراد جامعه باشد.
 
وی افزود: عمیق ترین و موثرترین قشر در امت اسلامی علمای دین بودند که با سال ها خون دل خوردن ها و در به دری ها در کسب معارف اسلامی زحمات فراوان کشیدند.
 
به گفته وی؛ مسئولیت امامت جمعه سخت و دشوار است؛ چون علما میراث ‌داران میراث گرانبهای پیامبراسلام (ص) هستند.
 
آیت الله نورمفیدی با عنوان اینکه ائمه جمعه چون در جایگاه منصوب رهبری قرار دارند باید در رفتار، اعمال و گفتار خودشان مراقبت کنند، ابراز کرد: «اتکاء به خدا» اساسی ترین نکته ای است که باید مد نظر همه عزیزان ائمه جمعه قرار بگیرد.
 
وی ادامه داد: از روز اولی که نماز جمعه در کشور شروع شد ما نیز همزمان در گرگان این فریضه را شروع و اقامه کردیم.
 
قدیمی ترین امام جمعه کشور با تأکید بر اهل تحقیق و مطالعه بودن امامان جمعه، گفت: بر اساس سال ها تجربه  به عنوان قدیمی ترین امام جمعه کشور از شما عزیزان می خواهم خطبه هایتان برای مردم همراه با مطالعه، تحقیق و دقت کامل باشد تا اگر کسی هم اشکالی به آن وارد کرد شما نیزجای دفاع برای آن داشته باشید.
 
وی افزود: گاهی حرف هایی را از امامان جمعه در نماز جمعه می شنویم که پس از ایراد آن و تحلیل های مردم این عزیزان نمی توانند پای حرفی را که زدند بایستند که این یک اشکال اساسی برای ائمه جمعه به شمار می رود.
 
انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نمایش وحدت و همدلی با برگزاری جشنواره اقوام در بندرترکمن
  • تجلیل و تکریم خانواده شهدا باید به عنوان یک فرهنگ در جامعه نهادینه شود
  • ائمه جمعه عامل اتحاد و همدلی در شهرها باشند
  • هنر می‌تواند تقویت کننده روحیه جوانی جمعیت باشد
  • تأکید استاندار لرستان بر همدلی بین نخبگان و مردم
  • هفته سلامت فرصتی برای پاس داشتن سلامتی
  • گلستان باید الگوی برجسته وحدت معرفی شود
  • تغییر معماری تاریخی اصفهان برگرفته از روحیه انسان‌ها
  • نشست جبهه مردمی ایران قوی با نامزد‌های دور دوم انتخابات برگزار شد
  • رئیسی: روابط ایران و پاکستان متکی بر برادری و روابط تاریخی است/ اسحاق‌دار: امت اسلامی به رهبرانی همچون رهبر جمهوری اسلامی ایران نیاز دارد