Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-03-29@04:50:38 GMT

چرا مصرف مرغ در کشورکاهش یافت؟

تاریخ انتشار: ۲ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۳۵۳۵۶

دبیر انجمن جوجه یک روزه گفت: وزارت جهاد کشاورزی به دلیل مشکلات در توزیع نهاده های دامی اقدام به راه اندازی سامانه بازارگاه کرده اما این سامانه برای خدمات دهی بهتر نیازمند اصلاح است. ناطقان: محمدرضا صدیق پور با اشاره به قیمت گذاری مرغ اظهار کرد: با توجه به قیمت گذاری مرغ از سوی سازمان حمایت از مصرف کنندگان، کفه ترازو به سمت مصرف کننده سنگینی می‌کند، اما باید در نظر داشت که سرکوب قیمت‌ها می‌تواند تولید را کاهش دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



دبیر انجمن جوجه یک روزه تصریح کرد: در جلسه‌ای که در سازمان تنظیم بازار برگزار شد، قرار شد قیمت خرید مرغ اصلاح شود، تا زمانی که تولید به صرفه باشد، چرخه تولید ادامه خواهد داشت.
وی افزود: در حال حاضر تمام هزینه‌های تولید مرغ با نرخ آزاد تامین می‌شود و تنها نیمی از ذرت و سویا مورد نیاز ارز دولتی دریافت می‌کند، البته اقداماتی در این خصوص از سوی مجلس صورت گرفته، اما تا زمان اجرایی شدن باید صبر کرد.

صدیق پور ادامه داد: در صورتی که کمبود نهادهای دامی ادامه یابد، قیمت مرغ افزایش خواهد یافت، اما تامین نهادهای دامی می‌تواند به کاهش قیمت‌های منجر شود.

دبیر انجمن جوجه یک روزه تصریح کرد: به دلیل مشکلات در توزیع نهادهای دامی، سازمان جهاد کشاورزی سامانه بازارگاه را راه اندازی کرده است که می‌تواند در شفافیت در توزیع و مشخص شدن دریافت کننده قیمت مرغ را تعدیل کنند.

وی افزود: موفقیت این سامانه منوط به حمایت بانک مرکزی و تخصیص به موقوع ارز است که در صورت محقق شدن آن مشکلی در زمینه کمبود توزیع مرغ نخواهیم داشت.

صدیق پور با اینکه نیاز این روزهای بازار حدود ۹۰ میلیون قطعه است، عنوان کرد: تولید جوجه یک روزه به عنوان پایه صنعت و حلقه اول تولید است، در حال حاضر امکان تولید ماهی ۱۳۰ تا ۱۴۰ میلیون قطعه مرغ وجود دارد، اما به دلیل محدودیت تردد و تعطیل بودن رستوران و غذاخوری‌ها میزان مصرف ۳۰ درصد کاهش یافته است.

به گفته وی؛ با توجه به زیان بسیاری از واحدهای جوجه‌ریزی، فعالان حوزه تولید جوجه یک روزه با نامه‌نگاری با ستاد تنظیم بازار در پی تامین خسارت‌های موجود هستیم.

دبیر انجمن جوجه یک روزه تصریح کرد:امروز با توجه به ارزانی قیمت مرغ نسبت به سایر مواد در دسترس، دولت به دنبال تامین آن به قیمت مناسب برای مصرف کنندگان است، اما محدودیت‌های بین المللی مشکلات فراوانی را برای دولت ایجاد کرده است.
منبع: خبر انلاین برچسب ها: مصرف ، مرغ ، کاهش

منبع: ناطقان

کلیدواژه: مصرف مرغ کاهش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۳۵۳۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۷ میلیون قطعه جوجه‌ریزی در مرغداری‌های کردستان طی سال گذشته

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان گفت: سال گذشته ۴۷ میلیون قطعه جوجه‌ریزی در مرغداری‌های استان انجام شد که همین امر کمترین نوسان قیمت را در خصوص گوشت مرغ مصرفی مردم استان به دنبال داشته است و در سال جدید نیز این مهم با جدیت هرچه تمام‌تر دنبال خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان و به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی کردستان، پیمان اسکندری امروز _چهارشنبه هشتم فروردین_ در دیدار نوروزی مجموعه جهاد کشاورزی با نماینده ولی فقیه در استان کردستان اظهار کرد: اتفاقات خوبی در حوزه کشاورزی استان در سال گذشته افتاد که افزایش تولید محصولات کشاورزی از دو میلیون و ۹۰۰ هزار تُن به سه میلیون و ۶۰۰ هزار تُن از جمله این موفقیت‌ها بوده است.

وی افزود: دانش بنیان کردن فعالیت‌ها و گسترش دامنه آموزش‌های کارشناسی در حوزه کشاورزی زمینه‌ساز جهش در تولید محصولات کشاورزی استان کردستان بوده است که امیدواریم در سال جاری و سنوات آتی نیز شاهد افزایش هرچه بیشتر تولیدات کشاورزی در استان باشیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان خاطرنشان کرد: بیشترین افزایش تولیدات کشاورزی استان در حوزه گندم بوده است و سال گذشته یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن تولید داشتیم که ۱۰ درصد کل گندم تولیدی کشور را شامل می‌شود.

اسکندر: ادامه داد: در سال گذشته یک میلیون و ۱۵۰ هزار تن گندم تولیدی کشاورزان استان توسط شرکت غله و تعاون روستایی خریداری شده است.

وی تصریح کرد: در سال گذشته ۴۷ میلیون قطعه جوجه‌ریزی در مرغداری‌های استان انجام شد که همین امر روندی با کمترین نوسان قیمت را در خصوص گوشت مرغ مصرفی مردم استان به دنبال داشته است و در سال جدید نیز این مهم با جدیت هرچه تمام‌تر دنبال خواهد شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان اسکندری به افزایش ۲.۷ برابری ظرفیت گلخانه‌ای استان در طول فعالیت دولت سیزدهم در استان اشاره کرد و گفت: در سال ۱۴۰۳ نیز شاهد افتتاح ده‌ها پروژه در حوزه کشاورزی استان خواهیم بود.

هدف‌گذاری بر فعال کردن واحدهای راکد دامداری روستایی و صنعتی

اسکندری افزود: برای سال ۱۴۰۳ با توجه منویات رهبری تلاش خواهیم کرد که واحدهای راکد از جمله دامداری‌ها روستایی و صنعتی را فعال کنیم و در حوزه شیلات و تولید تخم مرغ و مرغ افزایش تولید داشته باشیم.

وی اضافه کرد: بخش کشاورزی مردمی‌ترین بخش اقتصاد استان کردستان است و در حال حاضر بیش از ۱۳۰ هزار بهره بردار بخش کشاورزی در سطح استان مشغول به فعالیت هستند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان گفت: نهضت گلخانه سازی در استان شروع شده است و در سال ۱۴۰۳ چند پروژه شیلاتی، گلخانه‌ای، تبدیل اراضی دیم استان به بهره‌برداری خواهد رسید.

اسکندری تصریح کرد: توسعه صادرات، اشتغال و تنظیم بازار همه از تولید نشأت می‌گیرد و در این راستا هشت هزار میلیارد تومان درخواست سرمایه گذاری افراد اهلیت دار داریم که امیدواریم در سایه رهنمون‌های نماینده معزز ولی فقیه در استان شاهد تسهیل امور برای تولیدکنندگان باشیم.

کد خبر 739586

دیگر خبرها

  • یارانه باید به دست مصرف کننده نهایی برسد
  • جوجه‌ریزی ۷۰۰ هزار قطعه‌ای در هفت روزه نخست سال در همدان
  • با مشاهده قیمت این داروها مغزتان سوت می‌کشد؛ از ژن درمانی و پیری زودرس تا سرطان چشم
  • قیمت مرغ تا پایان ماه رمضان نوسانی ندارد
  • افزایش ۲۵ درصدی جوجه‌ریزی در مازندران
  • ۴۷ میلیون قطعه جوجه‌ریزی در مرغداری‌های کردستان طی سال گذشته
  • قیمت جدید مرغ اعلام شد/ اعلام جزییات
  • ایران رتبه ۹ تولید تخم مرغ در دنیا را داراست
  • کمبودی در عرضه مرغ ایام نوروز و ماه رمضان نداریم
  • افزایش ۳۰ درصدی جوجه ریزی و تولید گوشت مرغ در لرستان