Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی وزارت بهداشت ضمن ارائه راهکارهایی برای کاهش انتقال ویروس کرونا، گفت: در شرایط پاندمی سهل‌انگاری در عمل به توصیه‌های بهداشتی جدی‌ترین تهدید برای سلامت جامعه است

به گزارش ایسنا، سیما سادات لاری با اشاره به قدرت سرایت بالای ویروس کووید-19، به مردم توصیه کرد که در صورت داشتن تماس نزدیک با بیمار مبتلا به کرونا خود را به مدت 14 روز قرنطینه کنند، فضای مشترک را در منزل با سایر اعضای خانواده به حداقل ممکن برسانند و همچنین مراقب بروز علائمی هرچند خفیف از جمله سرفه، تنگی نفس، تب، درد عضلانی، سردرد و یا از دست دادن حس چشایی و بویایی باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: همچنین ضروری است این افراد منزل و یا محل قرنطینه خود را تحت هیچ شرایطی ترک نکنند و در صورت نیاز به خروج از منزل، جهت مراجعه به مراکز درمانی ماسک بزنند و به هیچ وجه از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده نکنند.

لاری با بیان اینکه در شرایط پاندمی سهل‌انگاری در عمل به توصیه‌های بهداشتی جدی‌ترین تهدید برای سلامت جامعه است، گفت: امید است با تقویت و نهادینه‌سازی حفظ مسئولیت پذیری اجتماعی در مردم، شاهد گذر از روزهای سخت و پر التهاب همه‌گیری بیماری در کشور باشیم.

لینک کوتاه: asriran.com/0039oZ

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: کرونا بهداشت بیماری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۳۵۴۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایگاه انتقال خون بیجار آماده خون‌گیری از همشهریان است

سارا آهوان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: همزمان با مصادف شدن بهار قرآن با بهار طبیعت، بدیهی است خشنودی و رضایت قلبی در کنار بیماران نیازمند به خون و فرآورده پلاکتی، غیر قابل وصف و بسیار ارزشمند خواهد بود.

وی ادامه داد: مسلماً با در پیش بودن لیالی قدر بسیاری از همشهریان عزیز برای اهدای خون در این شب‌های قرآنی برنامه ریزی دارند.

آهوان تاکید کرد: بنابراین بخشیدن زندگی دوباره به همنوع روز و ماه و سال نمی‌شناسد و هر زمان برای آن اقدام شود ارزشمند خواهد بود.

وی عنوان کرد: توصیه می‌شود با عنایت به نیاز همیشگی بیمارانی همچون تالاسمی، سرطانی و پیوند عضو به خون و پلاکت، اهدای خون محدود به شب‌های معنوی قدر نشده و به منظور حفظ این ذخایر ارزشمند در طول ماه مبارک رمضان به اهدای زندگی و نجات جان بیماران نیازمند اقدام نمائیم.

مدیر شبکه بهداشت بیجار خاطر نشان کرد: پایگاه انتقال خون بیجار واقع در جنب مرکز بهداشت (بیمارستان قدیم)، روبه‌روی پارک ۱۵ خرداد، روز جمعه ۱۰ فروردین ماه سال ۱۴۰۳، بعد از افطار پذیرای حضور سبز همشهریان عزیز خواهد بود.

کد خبر 6063995

دیگر خبرها

  • رستوران‌ها و غذاخوری‌های فارس زیر ذره بین ناظران + فیلم
  • رستوران‌ها و غذاخوری‌های فارس زیر ذره بین ناظران
  • افراد بزرگسال تا ۸۰۰ بار در روز صورت خود را لمس می‌کنند/ ما چطور مریض می‌شویم؟
  • راز کثیف؛ دستان ما چگونه بیماری‌ها را انتقال می‌دهند؟
  • پایگاه انتقال خون بیجار آماده خون‌گیری از همشهریان است
  • دستان ما چگونه بیماری‌ها را منتشر می‌کنند؟
  • کشف حیوانات تاکسیدرمی شده در رشت
  • (تصاویر) تکرار تاریخ؛ شباهت همه گیری آنفلوآنزای اسپانیایی و کرونا
  • عکس هایی جالب از شباهت همه گیری آنفلوآنزای اسپانیایی و کرونا / تاریخ تکرار شد!
  • تخریب چند منزل مسکونی کهگیلویه درپی باران شدید