Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-03-29@06:20:00 GMT

راست و دروغ سخنان ترامپ وجو بایدن در مناظره

تاریخ انتشار: ۲ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۳۵۴۸۲

ساعت 24 - دونالد ترامپ، رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا و جو بایدن، نامزد دموکرات‌ها شامگاه پنجشنبه به وقت محلی در آخرین مناظره خود برای انتخابات ریاست جمهوری، امیدوار بودند رای‌دهندگان بلاتکلیف را در انتخابات سه نوامبر (۱۳ آبان) تحت تاثیر قرار دهند. این مناظره در دانشگاه بلمونت شهر نشویل برگزار شد.رسانه‌های آمریکایی و بین‌المللی پس از این مناظره اقدام به راستی‌آزمایی برخی از صحبت‌های مطرح شده در این مناظره کردند که بخشی از این راستی آزمایی پیش روی شماست:

مهار کرونا

دونالد ترامپ: تمام آنچه او انجام می‌دهد این است که درباره قرنطینه صحبت کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما صحبت‌های او را فراموش کنید. فرمانداران دموکرات وی را ببینید مثلا کومو در نیویورک یا آنچه در کالیفرنیا می‌گذرد نگاه کنید، به پنسیلوانیا، کارولینای شمالی نگاه کنید. دموکرات‌ها، همه دموکرات ها قرنطینه سختگیرانه اعمال کردند و همه در حال مرگ هستند.

جو بایدن: به ایالت‌هایی که شیوع ویروس کرونا در آن‌ها زیاد است نگاه کنید. آن‌ها ایالت‌های وضعیت قرمز هستند. آن‌ها ایالت‌های میانه غربی و بالاتر از میانه غربی هستند. در این ایالت‌ها شیوع ویروس کرونا به طور قابل توجهی رخ داده است.

راستی آزمایی (آسوشیتدپرس): هیچ کدام از این ادعاها درست نیست. ویروس کرونا، ویروس یا مشکل ایالت‌های قرمز [جمهوری‌خواهان] یا مشکل ایالت‌های آبی [دموکرات‌ها] نیست. این یک مشکل در حوزه بهداشت عمومی است. مهم نیست که در کجا زندگی می‌کند یا سیاست او چیست.برخی از ایالت‌های تحت رهبری جمهوری‌خواهان که به سرعت بازگشایی شدند در تابستان شاهد افزایش موارد بودند و هنوز در تلاش هستند تا میزان شیوع را کاهش دهند. میزان مثبت بودند موارد ابتلا در فلوریدا در حال حاضر حدود ۱۲ درصد است و در داکوتای جنوبی به ۳۵ درصد نزدیک می‌شود.ایالت‌های تحت رهبری دموکرات‌ها مانند نیویورک که در موج اول ضربه سختی از شیوع ویروس کرونا به آن‌ها وارد شد و قرنطینه را انتخاب کردند پس از مدتی میزان شیوع ویروس کرونا در آن‌ها به سطح پایینی رسید. اما همین ایالت‌ها شاهد بازگشت شیوع ویروس در برخی از مناطق خود هستند و محدودیت‌های جدید را هدف قرار داده‌اند.ایالت‌ها نوادا و پنسیلوانیا دو ایالت با فرمانداران دموکرات در ۱۴ روز اخیر نرخ بالایی از شیوع ویروس کرونا را داشتند که به ترتیب ۲۰ و ۱۰ درصد بوده است.

آیا کرونا در حال از بین رفتن است؟

دونالد ترامپ: ما در حال عبوریم؛ ما داریم از این پیچ عبور می کنیم. این (بیماری) دارد از بین می‌رود.

راستی آزمایی (آسوشیتدپرس): نه، ویروس کرونا از بین نمی‌رود بلکه بار دیگر برگشته و موارد شیوع بیشتر شده است. موارد ابتلا و موارد فوتی در حال افزایش هستند. طبق داده‌های دانشگاه جانز هاپکینز تا تاریخ ۲۱ اکتبر میانگین ابتلای جدید روزانه در مدت هفت روز در ایالات متحده آمریکا در دو هفته گذشته به ۶۰ هزار مورد روزانه رسیده است در حالی که این رقم در دو هفته پیش از آن در در تاریخ هفت اکتبر رقم ۴۲ هزار و ۳۰۰ مورد جدید روزانه بوده است. طبق همین داده‌ها میانگین موارد فوتی در اثر ابتلا به کووید-۱۹ در تاریخ هفت اکتبر ۶۹۵ مورد روزانه بوده است در حالیکه این رقم در تاریخ ۲۱ اکتبر به ۷۵۷ مورد افزایش یافته است.

پیش‌بینی تعداد فوتی ها

دونالد ترامپ: پیش بینی می‌شد که به خاطر کرونا ۲.۲ میلیون نفر در آمریکا بمیرند.

راستی آزمایی (آسوشیتدپرس): این موضوع نادرست است. پیش‌بینی نشده بود که شمار تلفات ایالات متحده آمریکا در اثر کووید-۱۹ این قدر زیاد باشد.

ترامپ احتمالا با استناد به گزارشی که در ماه مارس از سوی محققان کالج امپریال در لندن اعلام شد و پیش بینی می‌کرد در صورتی که هیچ اقدام پیشگیرانه در هیچ سطح از جامعه انجام نشود، میزان تلفات ویروس کرونا در آمریکا می‌تواند به ۲.۲ میلیون برسد. در این گزارش هیچ تحلیلی صورت نگرفته است که اگر به طور مثال دولت فدرال علیه ویروس کرونا اقدامی انجام ندهد چه اتفاقی می‌افتد یا اگر اقدام‌های پیشگیرانه فردی نباشد چه اتفاقی رخ می‌دهد.ترامپ اغلب این عدد را ذکر می‌کند تا واقعیت بیش از ۲۲۰ هزار مرگ در اثر کرونا در ایالات متحده کمتر به چشم آید.در جلسه توجیهی اول آوریل، زمانیکه مقام‌های بهداشتی درباره پیش بینی ۱۰۰ تا ۲۴۰ هزار مرگ سخن گفتند، دونالد ترامپ ابراز امیدواری کرد که شمار فوتی‌ها را زیر ۱۰۰ هزار نفر نگه دارد.

توافق پاریس لطمه به اقتصاد آمریکا بود؟

دونالد ترامپ: توافق پاریس به این معنا بود که ما مجبور بودیم تریلیون دلار هزینه کنیم… آن‌ها لطمه بزرگی وارد کردند. آن‌ها قصد داشتند تجارت ما را بگیرند.

راستی آزمایی (آسوشیتدپرس): توافق پاریس، یک توافق‌نامه بین‌المللی با هدف مهار افزایش گرمایش زمین و مبتنی بر برنامه‌های کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای به‌طور داوطلبانه است. هیچ ملتی مجبور به کاری نشده است.

آیا جو بایدن ۳.۵ میلیون دلار از روسیه گرفته است؟

دونالد ترامپ: جو بایدن ۳.۵ میلیون دلار از روسیه دریافت کرد. و این از طریق پوتین اتفاق افتاد زیر او با شهردار سابق مسکو روابط بسیار دوستانه داشت و این از طرف همسر شهردار انجام شد و شما ۳.۵ میلیون دلار دریافت کردید. خانواده شما ۳.۵ میلیون دلار دریافت کردند. روزی شما باید دلیل آن را توضیح دهید.

راستی آزمایی (سی‌ان‌ان): هیچ مدرکی در این زمینه وجود ندارد. ظاهرا ترامپ در تلاش بود ادعایی را که قبلا درباره هانتر بایدن پسر جو بایدن گفته شده بود، مطرح کند اما ارتباطی با جو بایدن وجود ندارد. هانتر بایدن نیز ادعای دریافت ۳.۵ میلیون دلار را رد کرده است. تحقیقات حزبی انجام شده از سوی جمهوری خواهان سنا که گزارش آن در این ماه منتشر شد می‌گوید که النا باتورینا یک بازرگان روس و همسر شهردار فقید مسکو ۳.۵ میلیون دلار در سال ۲۰۱۴ به یک شرکت به نام «روس‌مونت سنکا تورنتون» ارسال کرده است و این پرداخت به عنوان «قرارداد مشاوره» عنوان شده است. در این گزارش جزییات بیشتری درباره این معامله ارائه نشده است. هانتر بایدن از بنیانگذاران و مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری «روس‌مونت سنکا ادوایزرز» بود. وکیل هانتر بایدن می‌گوید که موکلش موسس شرکت روس‌مونت سنکا تورنتون نبوده است. مشخص نیست چه ارتباطی بین مشاواران این دو شرکت وجود دارد. با این حال در گزارش سنا مدرکی مبنی بر مشکل دار بودن پرداخت یا ارتکاب تخلف ارائه نشده است.

مراقبت از کودکان جدا شده  

دونالد ترامپ درباره کودکانی که در مرز ایالات متحده آمریکا و مکزیک از والدین خود جدا شده‌اند گفت: از آن‌ها به خوبی مراقبت می‌شود.

راستی آزمایی (آسوشیتدپرس): نادرست است .طبق گزارش ناظران و وکلایی که در ماجرا دخالت داشتند نحوه مراقبت از کودکان در بازداشتگاه‌ مهاجرت در اوج جدا کردن کودکان از والدین در سال ۲۰۱۸ نامناسب بود. امکانات مرزبانی بسیار محدود بود. دولت افراد را در ایستگاه‌های مرزی کوچک بسیار بیشتر از ۷۲ ساعتی که طبق قانون مجاز بود نگهداری می‌کرد. به کودکان وعده‌های غذایی گرم داده نمی‌شود و خانواده‌ها روی زمین می‌خوابیدند. آنفولانزا و سایر بیماری‌ها گسترش یافته بود و صدها کودک خردسال بدون مراقبت کافی در کنار هم نگهداری می‌شدند.

بایدن وبیگانه  هراسی

دونالد ترامپ: زمانیکه سفرهای چین را لغو کردم، او گفت نباید چنین کاری می‌کردم. نانسی پلوسی همین حرف را زد. او در خیابان‌های محله چینی‌ها در سانفرانسیسکو می‌رقصید. اما من سفرها را لغو کردم، بایدن گفت که این موضوع وحشتناکی است، این بیگانه هراسی است. فکر می‌کنم او حتی من را نژادپرست خطاب کرد زیرا داشتم سفرها از چین را ممنوع می‌کردم.

راستی آزمایی (شبکه ان‌بی‌سی) بایدن به طور مستقیم محدودیت سفر را که ترامپ اعمال کرد بیگانه هراسی یا نژادپرستانه توصیف نکرده است اما او یک روز پس از اعلام محدودیت سفر، نحوه عملکرد ترامپ در مواجهه با ویروس کرونا را به‌عنوان «بیگانه‌هراسی» تقبیح کرد. این موضوع در پاسخ به توئیتی از ترامپ بود که برای توصیف ویروس از اصطلاح نژادپرستانه استفاده کرده بود. شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان هم درباره راستی آزمایی این بخش می‌گوید که ستاد انتخاباتی باید در اوایل آوریل اعلام کرد که وی از محدودیت‌های سفر ترامپ به چین حمایت می‌کند اما این ستاد نگفته بود که جو بایدن قبل از این درباره این موضوع اشتباه کرده است. بایدن در تاریخ ۳۱ ژانویه درباره سابقه بیگانه هراسی و ایجاد ترس به ترامپ انتقاد کرده بود اما این موضوع ارتباطی با محدودیت‌های سفر نداشت.شبکه ان بی سی می گوید که اظهارات ترامپ مبنی بر اینکه نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در خیابان‌های محله‌های چینی‌ها در سانفرانسیسکو می‌رقصید نیز اشتباه است.پلوسی در ماه فوریه برای رونق مشاغل از محله چینی سانفرانسیسکو بازدید کرد که با انتشار گزارش‌های درباره ویروس کرونا از چین بسیار مورد توجه قرار گرفت. اما مدرکی درباره رقص او در این محله وجود ندارد.

نگهداری کودکان  درقفس ؟

دونالد ترامپ همچنین گفت قفس‌هایی که برای نگهداری کودکان در دولت وی مورد انتقاد واقع شد در واقع قفس‌هایی هستند که در دولت اوباما-بایدن ساخته شده بودند.ترامپ گفت: «بگذارید به شما بگویم که آن‌ها قفس‌ها را ساخته بودند.»

راستی‌آزمایی (ان‌بی‌سی): گرچه هیچ سیاست گسترده‌ای در دوران اوباما برای جدایی والدین و فرزندان وجود نداشت اما این موضوع درست است. ترامپ و دولت وی پیش از این سعی کرده‌بودند سیاست جدایی خانوادگی خود را توجیه کنند و با گفتن اینکه اوباما این کار را آغاز کرده است، از اتهام‌های دموکرات‌ها مبنی بر اینکه رئیس جمهور «بچه‌ها را در قفس قرار داده است» دفاع کنند.دولت اوباما در موارد محدود کودکان مهاجر را از والدین جدا می‌کرد. یک بخش این کار درباره مسائل مربوط به ایمنی یا قاچاق احتمالی کودکان انجام می شد اما به گفته جان جانسون وزیر سابق امنیت میهن ایالات متحده آمریکا، این اقدام به عنوان یک سیاست یا عمل اجرایی نبود.دولت اوباما پس از افزایش کودکان و زنان بدون همراه در مرز در سال ۲۰۱۴ خانواده‌ها را در قفس بازداشت می‌کرد.

منبع: ساعت24

کلیدواژه: ایالات متحده آمریکا شیوع ویروس کرونا ۳ ۵ میلیون دلار راستی آزمایی دونالد ترامپ بیگانه هراسی هانتر بایدن دموکرات ها ایالت ها جو بایدن پیش بینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۳۵۴۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چگونه زبان نشان دهنده واقعیت شماست؟

یک روانشناس توضیح می‌دهد که چگونه زمانی که صحبت می‌کنید واقعیت شما را نشان می‌دهد. زبان یک سیستم بسیار پیچیده است که به ما امکان می‌دهد افکار، احساسات و تجربیات خود را بیان کنیم – چیز‌هایی که در غیر این صورت غیرقابل ارتباط و بی معنی خواهند بود. ما در اندیشه معاصر به دنبال نقش زبان در بیان افکار، احساسات و تجربیات هستیم، این به عنوان پلی بین ذهن‌ها عمل می‌کند و ما را قادر می‌سازد دیدگاه‌های خود را با دیگران به اشتراک بگذاریم و در عین حال ارتباطاتی ایجاد کنیم که هیچکس بدون آن نخواهد بود.

با این حال، زبان چیزی بیش از یک مجرای مکالمه است. این یک نیروی قدرتمند است که نحوه تفکر، درک و درک ما از جهان اطراف را شکل می‌دهد.
فرضیه Sapir-Whorf – که توسط دو دانشگاهی که تأثیر زیادی بر حوزه روان‌زبان‌شناسی داشته‌اند – ایجاد شده است – پیشنهاد می‌کند که زبان نه تنها افکار ما را منعکس می‌کند، بلکه بر آنها نیز تأثیر می‌گذارد. بر اساس نظریه نسبیت زبانی آنها، زبانی که ما صحبت می‌کنیم، درک ما از واقعیت و نحوه درک ما از جهان را شکل می‌دهد. این نظریه فریبنده شکاف بین روانشناسی و زبان شناسی را پر می‌کند و به دو روش عجیب و غریب مثال زده می‌شود.

۱. زبان بر درک ما از زمان تأثیر می‌گذارد

یکی از جنبه‌های جالب تأثیر زبان بر اندیشه، تأثیر آن بر چگونگی مفهوم‌سازی گذر زمان است. این ممکن است برای برخی دلخواه به نظر برسد. از آنجایی که زمان در همه جا حاضر است، چگونه زبان می‌تواند بر تصور ما از آن تأثیر بگذارد؟ اگرچه زمان ممکن است خود یک مفهوم جهانی باشد، اما تحقیقات نشان می‌دهد که نحوه درک و بازنمایی آن می‌تواند بر اساس تفاوت‌های زبانی متفاوت باشد.

تداوم زندگی را در نظر بگیرید – از تولد تا مرگ. حال، جهت‌پذیری زبان را نیز در نظر بگیرید – خواه از چپ به راست، راست به چپ یا حتی عمودی نوشته شود. مطالعات نشان می‌دهند که این جنبه جهت‌دار زبان می‌تواند بر نحوه ساخت فضایی گذر زمان تأثیر بگذارد. به عنوان مثال، انگلیسی زبانان توالی زمانی زندگی تا مرگ را از چپ به راست ترتیب می‌دهند و جهت زبان نوشتاری آنها را منعکس می‌کنند. در مقابل، عبری زبانان، که زبانشان از راست به چپ نوشته می‌شود، این پیشرفت را در جهت مخالف تصور می‌کنند.

جالب است که برخی از افراد زمان را به صورت پویا بر اساس زبان خود تصور می‌کنند. تحقیقات منتشر شده Psychological Science بازنمایی فضایی زمان را در میان گویشوران Kuuk Thaayorre، زبانی بومی در جامعه بومی پورمپوراو، استرالیا، مورد بررسی قرار داد. برخلاف سایر زبان‌ها، سخنرانان Kuuk Thayorre این پیشرفت را از چپ به راست یا راست به چپ ترتیب نمی‌دهند. برخلاف انگلیسی یا عبری، Kuuk Thaayorre به اصطلاحات فضایی نسبی مانند “چپ” یا “راست” متکی نیست. در عوض، آنها از جهت‌های اصلی مطلق استفاده می‌کنند: شمال، جنوب، شرق و غرب.

در نتیجه، مفهوم سازی آنها از زمان ذاتاً به این جهت‌های اصلی گره خورده است. هنگامی که از گویندگان Kuuk Thaayorre خواسته شد توالی‌های زمانی را به تصویر بکشند، به طور معمول آنها را بر اساس جهت گیری فضایی خود به جای یک جهت ثابت و از پیش تعریف شده – همیشه از شرق به غرب – مرتب می‌کردند. هنگامی که رو به جنوب هستند، زمان را به صورت حرکت از چپ به راست و از راست به چپ هنگام رو به شمال نشان می‌دهند. به سمت شرق، آنها آن را به صورت جلو به عقب نشان می‌دهند، و بالعکس وقتی به سمت غرب است.

از یک کودک گوینده Kuuk Thayorre بخواهید که به شمال اشاره کند، و آنها این کار را بسیار سریعتر و راحت‌تر از یک بزرگسال انگلیسی با قطب نما در دست انجام خواهند داد. نسبیت زبانی نشان می‌دهد که چگونه زبان چیزی فراتر از انعکاس و شکل دادن به درک ما از زمان است. نحوه نگرش و تعامل ما با اطرافمان را نشان می‌دهد.

۲. تأثیر زبان بر نحوه درک ما از اطلاعات

یکی دیگر از پیامد‌های جذاب نسبیت زبانی، نقشی است که زبان در شکل دادن به چگونگی درک افراد مختلف از اطلاعات دارد. هر زبانی از نظر معنایی، نحوی و صرفی قوانین و استثنا‌های منحصر به فرد خود را دارد. با توجه به این واریانس‌های زبانی، ممکن است دقیقاً همان ایده بر اساس زبانی که در آن بیان می‌شود، اطلاعات و معنای متفاوتی داشته باشد.

باز هم، این ممکن است عجیب به نظر برسد – اگر سخنرانان زبان‌های مختلف دقیقاً درباره یک ایده بحث می‌کنند، چگونه یک نفر می‌تواند این ایده را کم و بیش از دیگری درک کند؟ برای نشان دادن، این فکر جالب را که توسط لرا بورودیتسکی، نویسنده مطالعه قبلی ذکر شد، در نظر بگیرید. به عنوان مثال، تصور کنید که می‌خواهید به کسی درباره زمانی که به جشن تولد ۵۳ سالگی عمه خود رفته اید بگویید:

اگر این مکالمه در میان، یکی از بیش از ۸۰۰ زبانی که در پاپوآ گینه نو صحبت می‌شود، صحبت می‌شد، فقط فعل مورد استفاده به تنهایی می‌توانست نشان دهد که آیا این مهمانی مدت‌ها پیش، دیروز یا حتی چند لحظه پیش اتفاق افتاده است.

در مقابل، اگر این مکالمه به زبان اندونزیایی بود، فعل هیچ نشانی از زمان نمی‌داد. شما نمی‌دانید که آیا قبلاً اتفاق افتاده است یا اینکه هنوز در راه است.
اگر در مورد مهمانی به زبان روسی، عبری، تامیلی، هندی یا لهستانی (و غیره) صحبت کنید، فعل مورد استفاده نیز جنسیت شما را برای شنونده آشکار می‌کند.

اگر به زبان ماندارین گفته شود، اسمی که برای اشاره به عمه شما استفاده می‌شود، به عنوان یک شجره خانوادگی کوچک عمل می‌کند. تشخیص می‌دهد که آیا او از طرف مادر شما است یا پدر، و همچنین اینکه آیا او با خانواده شما ازدواج کرده یا به خون بستگی دارد؛ و اگر این مکالمه را به پیراها، یک زبان آمازونیایی انجام می‌دادید، مطلقاً هیچ راهی برای نشان دادن اینکه او ۵۳ ساله شده است، ندارید – کلماتی که به اعداد دقیق اشاره می‌کنند در پیرا‌ها وجود ندارند، فقط برای «چند» و «بسیار».

با وجود انتقال همان ایده اساسی، زبان مورد استفاده عمیقاً بر درک ما از آن تأثیر می‌گذارد. این نشان می‌دهد که چگونه زبان شناخت ما را هم منعکس می‌کند و هم شکل می‌دهد. از آغاز تا پایان زندگی ما، زبان مادری ما لنز‌هایی هستند که از طریق آنها جهان را درک و تفسیر می‌کنیم و ناآگاهانه به روش‌های بی شماری فرآیند‌های شناختی ما را شکل می‌دهند.

از منظر روانشناسی، زبان چیزی بیش از گفتار و نوشتار است. این به عنوان ظرفی عمل می‌کند که از طریق آن هر فرد از هر تجربه گذشته، حال و آینده معنا می‌گیرد. در حالی که وقایع زندگی ممکن است به طور عینی واضح به نظر برسند، کنجکاو است که بدانیم چگونه چیزی به ظاهر معمولی مانند یک زبان می‌تواند درک ما را از این رویداد‌ها شکل دهد. این تصور که زبان‌های مختلف می‌توانند به جهان‌بینی‌های اساساً متمایز منجر شوند، گواهی بر ماهیت فریبنده نظریه نسبیت زبانی است.

منبع: اندیشه معاصر

باشگاه خبرنگاران جوان وب‌گردی وبگردی

دیگر خبرها

  • بایدن و ترامپ هر دو با کاهش رای دهندگان خود مواجه شده‌اند
  • ترامپ؛ کسی که می‌تواند آمریکا را نابود کند
  • چگونه زبان نشان دهنده واقعیت شماست؟
  • «بازگرداندن آمریکا» به سبک بایدن
  • سه رئیس‌جمهور و یک هدف؛ شکست ترامپ
  • آخرین پیش‌بینی‌ها درباره انتخابات آمریکا
  • تعلیق قانون دستگیری مهاجران غیرقانونی در مرز مکزیک با آمریکا
  • نظرسنجی جدید: افزایش اندک میزان محبوبیت جو بایدن
  • (تصاویر) تکرار تاریخ؛ شباهت همه گیری آنفلوآنزای اسپانیایی و کرونا
  • نظرسنجی ها: رقابت ترامپ و بایدن تنگاتنگ است