Web Analytics Made Easy - Statcounter

زهرا دیناروندی وکیل پایه یک دادگستری و مشاوره حقوقی در خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: ازدواج یا نکاح عقدی است که طرفین با امضای آن از حق و حقوقی برخوردار می‌شوند و در مقابل تکالیف و مسئولیت‌هایی برای زوجین بر عهده زوجین قرار می‌گیرد.

او افزود: بسیاری از افراد چنین مطرح می‌کنند که در زمان آشنایی و خواستگاری زوج با ادامه تحصیل، اشتغال در بیرون از منزل و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. مخالفتی نداشت، اما پس از ازدواج با انجام موارد مذکور از سوی همسر مواجه شده و مشکلات و اختلافات خانوادگی بوجود آمده است.

دیناروندی با تاکید بر مکتوب کردن شروط ازدواج و توافقات دوره آشنایی و خواستگاری ادامه داد: مکتوب کردن شروط، اجرا و پایبندی به قول و قرار‌ها را تضمین می‌کند، به این صورت که وقتی طرفین توافقات را مکتوب کردند و پس از ازدواج به هر دلیلی زوج با اجرای آن‌ها مخالفت نماید، پس از اینکه زوجه علیه زوج اقامه دعوا کرد، رای دادگاه به نفع زن صادر خواهد شد.

وکیل پایه یک دادگستری درخصوص حق ادامه تحصیل اظهار داشت: از نظر قانون حق تحصیل جزو حقوق مدنی محسوب می‌شود که قانونگذار برای قائل است و ما نمی‌توانیم حقوق اشخاص را سلب کنیم، چنانچه توافقات پیش از ازدواج مکتوب نشود و مرد پس از آن شروط مقبول را انکار یا با ادامه تحصیل زن مخالفت کند، زمانیکه دعوا مطرح می‌شود در صورتی رای دادگاه به نفع مرد صادر می‌گردد که فرد یک دلیل قانونی، منطقی و محکمه پسند برای قاضی پرونده عنوان کند، مثلا ادامه تحصیل همسر سبب از هم پاشیده شدن زندگی خواهد شد.

او ادامه داد: از سویی دیگر چنانچه شروط ازدواج و زندگی مشترک را مکتوب نکرده باشند و زوج بتواند دلایل منطقی برای ادامه تحصیل عنوان کرده و بگوید با جلوگیری از درس خواندن در بدون ادامه تحصیل در عسر و حرج هستم و آن را ثابت کند، می‌تواند رای موافق از قاضی اخذ کند.

دیناروندی بیان کرد: در برخی موارد مرد هنگام خروج از منزل به منظور جلوگیری از رفتن زن به دانشگاه اقدام به قفل کردن در خانه می‌کند و همسر به دلیل محرومیت از داشتن کلید تا زمان بازگشت شوهر در محل مذکور حبس می‌شود و این اقدام جرم محسوب شده و در صورتیکه زوجه اقدام به شکایت از طریق مراجع حقوقی نماید، مجازات برای زوج در نظر گرفته خواهد شد.

انتهای پیام/گ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مشاوره حقوقی مشاور خانواده ازدواج موفق ادامه تحصیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۳۵۴۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک رهبر حماس: تسلیم شروط صهیونیست‌ها نخواهیم شد

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از خبرگزاری شهاب فلسطین، اسامه حمدان گفت: نتانیاهو قصد ندارد به جنگ پایان دهد بلکه در پی تعلل و سنگ‌اندازی بر سر راه مذاکرات است.

وی افزود: خواسته‌های رژیم صهیونیستی در مورد توافق مبادله اسرا قابل قبول نیست و پاسخ اخیر این رژیم به هیچ وجه در حد کمترین خواسته‌های فلسطینیان نیز نیست و به طرف‌های واسطه ابلاغ کردیم که آن را نمی‌پذیریم.

این عضو ارشد حماس اضافه کرد: رژیم اشغالگر از آغاز جنگ نتوانسته حتی یک اسیر را آزاد کند و همه تلاش‌های این رژیم در این راستا به شکست کشیده انجامیده است.

حمدان همچنین گفت که دشمن صهیونیستی از آغاز جنگ هیچ یک از اهداف خود را محقق نکرده و تنها اقدام به قتل، کشتار و ویرانگری کرده است.

وی تاکید کرد که پس از جنگ، اداره نوار غزه توسط رژیم صهیونیستی به هیچ وجه مطرح نخواهد بود و تصمیم‌گیری در این زمینه بر عهده فلسطینیان است.

این عضو حماس همچنین گفت: تحت هیچ شرایطی تسلیم شروط دشمن صهیونیستی نخواهیم شد و خروج رهبران حماس از غزه یک ایده احمقانه است.

حمدان افزود: کابینه رژیم اشغالگر پس از بحران‌های داخلی اخیر، به دنبال بهبود وجهه خود نزد افکار عمومی اسرائیلی‌ها است.

وی همچنین درباره ادعای ارتش رژیم صهیونیستی در رابطه با ترور مروان عیسی معاون فرمانده کل گردان‌های القسام نیز، گفت: هنوز تائیدیه‌ای از فرماندهان القسام در این خصوص دریافت نکرده‌ایم.

عضو ارشد حماس افزود: ترور رهبران مقاومت ما را تضعیف نخواهد کرد و بیانیه کاخ سفید در رابطه با مروان عیسی بیانگر دست داشتن آمریکا در نسل‌کشی در غزه است.

گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ (۲۴ نوامبر ۲۰۲۳) آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد.

این وقفه در جنگ، هفت روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر (اول دسامبر ۲۰۲۳) آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت.

این رژیم برای جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

دیگر خبرها

  • شروط روسیه برای مذاکره با آمریکا درباره اوکراین
  • خروج رکود بازار مسکن تنها با اتکا به توان مردم در ساخت‌وساز امکان‌پذیر است
  • پرداخت ۳۱ میلیارد ریال تسهیلات حمایتی به طرح‌های ملی جوانان در استان اردبیل
  • رییسی وزارت نفت را مکلف به ارائه برنامه خود جهت تحقق شعار کرد
  • یک رهبر حماس: تسلیم شروط صهیونیست‌ها نخواهیم شد
  • فریب در ازدواج چیست؟ شرایط و مجازات آن
  • ازدواج و تحصیل اولویت امسال کمیته امداد کشور
  • اجرای طرح نیابت در مرکز نگهداری از معلولان کم توان ذهنی در قم 
  • سامانه «تصمیم»؛ مشاوره تخصصی برای کاهش طلاق‌های توافقی
  • انتصاب سرپرست اداره‌کل امور زنان و خانواده استانداری قم