Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴ روزنامه صهیونیستی جروزالم‌پست پنجشنبه‌شب در گفت‌وگو با مشاوران «دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا و «جو بایدن» نامزد حزب دموکرات برای انتخابات ریاست جمهوری پیش روی ایالات متحده، درباره سیاست دولت آن‌ها در قبال ایران در صورت پیروزی در انتخابات پرسید.

«بوریس اپشتین» استراتژیست کمپین انتخاباتی ترامپ در پاسخ به این پرسش گفت که دولت احتمالی آتی ترامپ سخت‌گیری علیه ایران را ادامه خواهد داد تا ایران مجبور به آمدن پای میز مذاکره شود و اجازه بازرسی از سایت‌های هسته‌ای در هر لحظه و هر مکان را بدهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اپشتین مدعی شد: تفاوت میان دولت اوباما و دولت ترامپ این است که رییس جمهوری ترامپ با اسرائیل مثل اسرائیل و با ایران مثل ایران رفتار کرده است. وقتی ایران یک پهپاد [آمریکایی] را ساقط کرد، رییس جمهوری ترامپ به روشی متناسب پاسخ داد که قوی بود، اما در عین حال ما را وارد یک جنگ بی‌فایده دیگر نکرد.

بیشتر بخوانید: لحظات کلیدی و جنجالی دومین مناظره انتخابات آمریکا/ چه کسی پیروز افکار عمومی شد؟

مشاور ترامپ افزود: لذا من فکر می‌کنم در دوره دوم [ریاست جمهوری ترامپ]، شاهد تداوم فشار بر ایران خواهیم بود، تا ایران مجبور شود پای میز آمده و برای یک توافق واقعی بازرسی از هر مکانی و در هر زمانی از توانمندی‌های هسته‌ای آن‌ها مذاکره کند و تامین مالی تروریسم را متوقف کند.

همچنین «آرون کیاک» مشاور بایدن در امور یهودیان، سیاست ترامپ در قبال ایران را «بی‌محابا» توصیف کرد و گفت که این سیاست سبب شده است که ایران اکنون ۱۰ برابر بیش از زمانی که در برجام بود، ذخیره اورانیوم غنی‌شده داشته باشد.

وی گفت: دولت بایدن عدم دسترسی ایران به سلاح هسته‌ای را در اولویت قرار داده و از آن اطمینان حاصل خواهد کرد؛ و در عین حال که همه گزینه‌ها را روی میز حفظ می‌کند، با متحدانمان برای اطمینان از این موضوع همکاری خواهد کرد.

کیاک افزود که دولت احتمالی بایدن در این فرایند صرفا بر برنامه هسته‌ای ایران تمرکز نخواهد کرد، بلکه به مکانیسم‌های انتقال مثل موشک‌های بالستیک و مسایل داخلی و سیاست‌های منطقه‌ای ایران نیز خواهد پرداخت.

منبع: ایرنا لینک کوتاه: کپی در کلیپ بورد کپی لینک خبر های مرتبط

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 انتخابات آمریکا ترامپ هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۳۵۵۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترامپ به فساد در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا متهم شد

در اولین روز محاکمه دونالد ترامپ در پرونده «خرید سکوت»، دادستان‌های ایالت نیویورک آمریکا دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق این کشور را به نقض قانون و فساد در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ با تلاش برای پنهان کردن رابطه با یک بازیگر فیلم‌های مستهجن متهم کردند.

براساس گزارش العربیه، اعضای هیات منصفه در این محاکمه مهم به طور مختصر از دیوید پکر، اولین شاهد و ناشر سابق «National Enquirer» شنیدند که او در طرحی برای سرکوب داستان‌هایی که ترامپ نمی‌خواست منتشر شود، شرکت داشت و به رئیس‌جمهور سابق کمک کرد تا در انتخابات پیروز شود.

ترامپ در اولین محاکمه خود متهم به جعل سوابق تجاری برای سرپوش گذاشتن بر پرداخت ۱۳۰۰۰۰ دلار به استورمی دنیلز، ستاره فیلم‌های مستهجن در سال ۲۰۱۶ برای پنهان کردن روابط خود که به گفته او ده سال قبلتر رخ داده بود، شد. اما در مقابل ترامپ به بی گناهی اعتراف و انجام این کار را رد کرد.

متیو کولانجلو، دادستان کل آمریکا گفت: این یک توطئه برنامه ریزی شده، هماهنگ و بلندمدت برای تأثیرگذاری بر انتخابات ۲۰۱۶ بود، برای کمک به پیروزی دونالد ترامپ از طریق هزینه‌های غیرقانونی برای ساکت کردن افرادی که در مورد رفتار او حرف بدی برای گفتن داشتند.

از سویی دیگر تاد بلانچ، وکیل ترامپ به هیات منصفه گفت که رئیس جمهور سابق هیچ جرمی مرتکب نشده است و دادستان نباید این پرونده را مطرح می‌کرد.  او افزود: تلاش برای تأثیرگذاری در انتخابات اشکالی ندارد، به این می‌گویند دموکراسی، آنها چیز شومی را به این ایده اضافه کرده اند که انگار جرم است.

پرونده خرید سکوت ممکن است تنها مورد از چهار پرونده جنایی علیه ترامپ باشد که قبل از انتخابات ریاست جمهوری که قرار است در ۵ نوامبر برگزار شود، رسیدگی شود.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • ترامپ: با بایدن، صلح در خاورمیانه وجود نخواهد داشت
  • بایدن سیاست دودولتی را کنار گذاشت/ آمریکا در قبال فلسطین بر خلاف منافع ملی خود عمل کرد
  • ترامپ به فساد در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا متهم شد
  • پولیتیکو: ۳ دولت اخیر آمریکا در مقابل ایران ناکام شدند
  • آکسیوس: دیدار ترامپ و رئیس‌جمهور آرژانتین، کاخ سفید را خشمگین کرد
  • سیاست بایدن در قبال فلسطین می‌تواند به شکست وی در انتخابات منجر شود
  • پیشتازی اندک ترامپ نسبت به بایدن در جدیدترین نظرسنجی
  • آسوشییتدپرس: ایران و اسرائیل از آستانه یک جنگ تمام عیار بازگشتند
  • نشریه هیل: انتخابات ۲۰۲۴ برای مردم آمریکا بازی باخت-باخت است
  • آسوشییتدپرس: ایران و اسرائیل از آستانه یک جنگ تمام عیار بازگشتند/ سیاست خارجی، پاشنه آشیل جو بایدن در سال انتخابات شد