Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، سازمان امنیت ملی عراق روز جمعه از دستگیری ۱۰ نفر از عناصر هسته‌های خفته تروریستی در استان نینوی خبر داد.

بر اساس گزارش پایگاه خبری موازین نیوز، این سازمان در بیانیه‌ای اعلام کرد: بر اساس اطلاعات محرمانه و پیگیری‌های میدانی، نیروهای سازمان امنیت ملی عراق در استان نینوی موفق شدند که ۱۰ نفر از عناصر هسته‌های خفته تروریستی داعش را با موافقت دستگاه قضایی دستگیر کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این بیانیه، تروریست‌های مذکور از استان‌های مختلف عراق هستند و همگی در آنچه دیوان سربازگیری داعش خوانده می‌شود، فعالیت می‌کردند و در حملات متعدد علیه نیروهای امنیتی در استان‌هایشان مشارکت داشتند.

این عناصر تروریستی به اذعان خودشان با واحدهای نظامی عراق به منظور مقابله با پیشروی آنها در جریان عملیات آزادسازی عراق از داعش مقابله می‌کردند و پس از آزادی مناطق تحت اشغال داعش، آنها دستوراتی را مبنی بر تشکیل هسته‌های خفته دریافت کردند تا برای دریافت آموزش‌های جدید آماده شوند.

سازمان امنیت ملی عراق گفت که تروریست‌های دستگیر شده تحویل طرف‌های ویژه قانونی داده شدند تا اقدامات لازم را در قبال آنها به کار گیرند.

نهاد اطلاع رسانی امنیتی عراق هم با صدور دو بیانیه از کشته شدن چهار تروریست در صلاح الدین و زخمی شدن یک افسر و دو نظامی عراقی در دیالی خبر داد.

بر اساس بیانیه نهاد اطلاع رسانی امنیتی عراق، چهار تروریست بر اثر انفجار بمب دستی در یک خودروی پیک آب حامل چند تروریست دستکم چهار تروریست کشته شدند. این اتفاق در منطقه المکطع در استان صلاح الدین روی داد.

در بیانیه دیگری هم اعلام شده است که بر اثر انفجار بمب دستی در شمال شهر المقدادیه در دیالی عراق یک افسر ارتش عراق و دو نظامی دیگر زخمی شدند.

انتهای پیام/م

منبع: فارس

کلیدواژه: تروریست دستگیر کشته داعش عراق بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۳۵۶۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیانیه مشترک امیر کویت و پادشاه اردن با تاکید بر کاهش تنش‌ها

امیر کویت و پادشاه اردن با صدور بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند تنش‌ها در منطقه باید کاهش یابد، از تشدید تنش نظامی اجتناب شود و راهکارهای مسالمت‌آمیز، عادلانه و جامعی برای درگیری‌ها ایجاد شود.

به گزارش ایسنا، مشعل الاحمد الجابر الصباح، امیر کویت و عبدالله دوم، پادشاه اردن امروز (چهارشنبه) در بیانیه‌ای مشترک بر لزوم اتخاذ تصمیمی در راستای برقراری فوری آتش‌بس در غزه و حفاظت از غیرنظامیان تاکید کردند.

براساس گزارش الجزیره، دو طرف در این بیانیه مشترک اعلام کردند تنش‌ها در منطقه باید کاهش یابد، از تشدید تنش نظامی اجتناب شود و راهکارهای مسالمت‌آمیز، عادلانه و جامعی برای درگیری‌ها ایجاد شود.

در این بیانیه همچنین بر اهمیت امنیت و ثبات دریانوردی در گذرگاه‌های دریایی منطقه مطابق با قوانین بین‌المللی تاکید شده است.

پادشاه اردن و امیر کویت در این بیانیه مشترک مخالفت خود را با هر چیزی که منجر به توسعه جنگ، حملات زمینی به رفح یا کوچ اجباری فلسطینیان از سرزمین‌هایشان شود، اعلام کردند.

در این بیانیه همچنین بر اهمیت تکمیل ترسیم مرزهای دریایی میان کویت و عراق براساس معاهده‌های بین‌المللی و نیز احترام گذاشتن به حاکمیت کویت در مرزهای دریایی و زمینی‌اش براساس قطعنامه ۸۳۳ شورای امنیت سال ۱۹۹۳ تاکید شده است.

در این بیانیه همچنین بر پایبندی به توافقنامه تنظیم کشتیرانی دریایی در خور عبدالله بین کویت و عراق و لزوم پایبندی به پروتکل مبادله امنیتی و تجدید نظر عراق در تصمیم‌گیری برای لغو آن تاکید شده است.

توافق خور عبدالله یا توافق تنظیم کشتیرانی دریایی در خورعبدالله، یک توافقنامه مرزی بین‌المللی بین عراق و کویت است. این توافق در ۲۵ نوامبر ۲۰۱۳ در بغداد و در راستای اجرای قطعنامه شماره ۸۳۳ صادر شده توسط شورای امنیت در سال ۱۹۹۳ پس از چندین قطعنامه پس از حمله عراق به کویت در سال ۱۹۹۰ و نیز در ادامه فرایند تعیین مرز بین دو کشور به تصویب رسید.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بیانیه مشترک امیر کویت و پادشاه اردن با تاکید بر کاهش تنش‌ها
  • بیشتر قربانیان حملات اخیر اسرائیل زنان و کودکان بودند
  • کشته شدن ۱۱ تروریست در پاکستان
  • احتمال احیای داعش در منطقه تا چه حد جدی است؟
  • نابودی ۱۲ تروریست مرتبط با داعش در فیلیپین
  • اردوغان: به مبارزه علیه تروریست‌ها ادامه می‌دهیم/ نتانیاهوی هیتلر نمی‌تواند فرار کند
  • مخفیگاه داعشی‌ها در «حمرین» عراق بمباران شد
  • کمین نیروهای حشد شعبی برای به دام انداختن عناصر داعشی در «حمرین»
  • ۷ کشته در پی حادثه در مسابقات اتومبیلرانی سریلانکا
  • یونیسف: کشتار کودکان در غزه باید متوقف شود