Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش فارس، بیش از یک ماه است که بیش از هزار و 200 تانکر حمل سوخت در مرزهای باشماق و پرویز خان معطل مانده اند و رانندگان حامل این بارها نه می توانند وارد خاک عراق شوند و نه می توانند بار خود را به شرکت ایرانی بازگردانند.

یکی از رانندگان معطل مانده در مرز پرویزخان به نمایندگی از همکاران صنفی خود به خبرنگار فارس، گفت:  از حدود 5 ماه پیش انتقال سوخت توسط تانکرداران ایرانی به عراق انجام می شود و طی مدت مذکور شیوه کار به این صورت بوده است که  راننده تانکر، مطابق قرارداد  با شرکت ایرانی، بار سوخت را  در خاک ایران تحویل و در مرز باشماق یا پرویزخان تحویل شرکت یا تاجر عراقی داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی بیان داشت:براین اساس در  چند ماه گذشته تانکرهای حمل بار سوخت پس از اینکه وارد خاک عراق می شدند؛ در یک پارکینگ مشخص بار را تحویل تانکر عراقی می دادند و لذا حمل سوخت پس از آن توسط راننده عراق تا مقصد مورد نظر شرکت ایرانی انجام می شد. 

این راننده تانکر حمل سوخت بیان داشت: اما متاسفانه بیش از یک ماه است که رانندگان تانکرهای حمل سوخت دچار مشکل شده اند و تانکرهایش در مرز پرویزخان  قصرشیرین معطل مانده است. 

وی افزود: علیرغم اینکه براساس قرارداد با شرکت ایرانی راننده تانکر ایرانی باید بار سوخت خود را در مرز تحویل شرکت یا تاجر عراقی بدهد  اما مدتی است که طرف عراقی برای دریافت محموله های واقع در مرز هیچ اقدامی  نکرده است.  لذا تمامی رانندگان که به این شیوه بار خود را به مرز منتقل کرده اند در مرز پرویز خان و برخی نیز در مرز باشماق بلاتکلیف مانده اند.

این راننده ایرانی بیان داشت: متاسفانه شرکت ایرانی نیست پاسخگوی ما نیست و بار را از ما تحویل نمی گیرد و به ما اعلام کرده است که با توجه به شرایط پیش آمده بار را وارد خاک عراق کنید و به مقصد سلیمانیه منتقل کنید. این درخواست شرکت ایرانی در حالی است که قرارداد بین راننده و شرکت حمل سوخت تا مرز است و راننده تعهدی برای انتقال بار تا سلیمانیه عراق را ندارد. 

وی افزود: با  توجه به مشکلات پیش آمده و معطلی یک و نیم ماهه ما رانندگان حاضریم که وارد خاک عراق شویم و بار را در سلیمانیه تحویل دهیم اما متاسفانه در این قسمت نیز با مشکل مواجه شده ایم بطوری که رانندگان عراقی مانع از ورود ما به خاک عراق هستند.  

وی گفت: رانندگان عراقی می گویند در صورت حمل بار تا مقصد توسط رانندگان ایرانی ما کسب و کار خود را از دست می دهیم بنابراین اجازه ورود رانندگان ایرانی برای حمل بار تا مقصد را نمی دهند و حتی ما را تهدید مالی و جانی کرده اند. 

این راننده تانکر حمل سوخت اظهار داشت: با این وجود برخی رانندگان ایرانی برای خلاصی از این بلاتکلیفی اقدام به ورود به خاک عراق کرده اند و متاسفانه دچار خسارت نیز شده اند بگونه ای که شیشه برخی از تانکرها به علت پرتاب سنگ شکسته است. 

وی با بیان اینکه پارک بیش از هزار و 200 تانکر  حمل سوخت در پارکینگ واقعا  خطرناک است گفت: تجمع این تعداد تانکر حمل سوخت به منزله وجود یک بمب خطرناک است که می تواند منجر به بروز حادثه شود. رانندگان طی مدت مذکور نه تنها هیچ درآمدی کسب نکرده اند بلکه با استهلاک خودرو خود مواجه بوده اند ضمن اینکه مجبور به پرداخت هزینه پارکینگ نیز هستند. 


شیشه تریلی حمل سوخت بر اثر پرتاب سنگ از سوی رانندگان عراقی دچار  آسیب شده است

 

* لزوم مذاکره مسئولان ایرانی و عراقی برای رفع مشکلات تانکرهای حمل سوخت

گفتنی است مهدی اسدپور عضو کمیسیون حمل و نقل اتاق بازرگانی  ایران و عراق با تایید موضوع مذکور، گفت: اگرچه روزانه حدود 130  تانکر و کامیون حامل سوخت و کالا از مرز تمرچین وارد خاک عراق می شود اما در مرز باشماق و پیروز خان این مشکل وجود دارد و تعداد زیادی تانکر حمل سوخت در مرز از مدت ها پیش  بلاتکلیف مانده اند. 

اسدپور اظهار داشت: البته در مرز باشماق اقداماتی در دست انجام است تا مشکل این کامیون ها و تانکرها حل شود اما در مرز پرویز خان مشکل به مراتب بیشتر است. 

وی در مورد دلایل این مشکل به خبرنگار فارس گفت: رانندگان تانکر و کامیون عراقی معتقدند که با ورود رانندگان تانکر و کامیون ایرانی به خاک عراق و تحویل بار تا مقصد، رانندگان عراقی کسب و کار خود را از دست می دهند لذا اگر قرار است رانندگان ایران بار را در خاک عراق تا مقصد حمل کنند، رانندگان عراقی نیز باید برای تحویل بار وارد خاک ایران شده و بار را از مقصد دریافت کنند. 

اسدپور بیان داشت: البته مشکلات دیگری نیز وجود دارد که شامل هزینه های حمل بار است و به نظر می رسد برای رفع این مشکلات باید مسئولین دو کشور اقدام کنند.  

وی با بیان اینکه متاسفانه برخی رانندگان ایرانی که برای تحویل بار تا به مقصد وارد خاک عراق شده اند مورد تهاجم رانندگان عراقی قرار گرفته اند، گفت: بطوری که با پرتاب سنگ شیشه کامیون  یا تریلی ایرانی را شکسته اند و با این اقدام این افراد اعتراض خود را به ورود رانندگان ایرانی به خاک عراق نشان داده اند. 

وی با تایید معطلی بیش از یک ماه رانندگان ایرانی در مرز گفت: متاسفانه این افراد راه پیش و پس ندارند.

* لزوم حفظ بازار صادرات فرآورده های نفتی به عراق با تجهیز زیرساخت های صادراتی

حمید حسینی نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران و عراق در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس در این بیان داشت: محموله های سوخت حمل شده به کشور عراق  بخشی  از تولیدات هیدروکربنی پالایشگاه های  کشور و بخشی نیز از محل فروش در بورس انرژی تامین شده است. 

وی با بیان اینکه در حال حاضر بازار خوبی برای فرآورده های ما در عراق وجود دارد، گفت: باید با اقدامات از سوی مسئولان دو طرف هر چه زودتر این مشکلات رفع شود. 

حسینی بیان داشت: بنظر می رسد رانندگان عراق به دنبال افزایش هزینه حمل بار هستند و بخشی از مشکلات ایجاد شده ناشی از این مساله است. 

وی با اشاره به لزوم توسعه زیرساخت ها بیان داشت: با توسعه لوله کشی و انتقال سوخت به خاک عراق این مشکلات نیز قابل حل است چنانچه در حال حاضر در مرز تمرچین این اقدام صورت می گیرد و تولیدات از طریق لوله های سوخت رسانی به عراق منتقل و سپس کامیون ها عراق آن را بارگیری و به مقصد مورد نظر در کشور خود انتقال می دهند. 

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: رانندگان ایرانی رانندگان ایران رانندگان عراقی تانکر حمل سوخت رانندگان عراق مرز باشماق وارد خاک عراق راننده تانکر شرکت ایرانی خاک عراق حمل سوخت حمل بار تا مقصد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۳۶۰۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بلاتکلیفی ۶ ساله پروژه ساخت مدرسه در اریسمان بادرود

پروژه ساخت مدرسه در منطقه محروم اریسمان بادرود پس از شش سال هنوز بلاتکلیف بوده و هیچ اقدامی برای اجرایی شدن این پروژه صورت نپذیرفته است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از نطنز، با حضور وزیر آموزش و پرورش در 29 دی‌ماه کلنگ مدرسه شش کلاسه در روستای اریسمان به زمین زده شد به نحوی که کلنگ این مدرسه با مشارکت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و اداره کل نوسازی مدارس استان اصفهان در شهرستان نطنز به زمین زده شد.

یوسف نوری، وزیر وقت آموزش و پرورش در مراسم کلنگ‌زنی مدرسه روستای اریسمان، با قدردانی از خیرین مدرسه ساز، اظهار امیدواری کرد در این مدارس شاهد تربیت دانش‌آموزانی در راستای منویات مقام معظم رهبری و سند تحول بنیادین باشیم.

محمد ظریفی، سرپرست فرمانداری نطنز، رحمت‌الله فیروزی‌پور، نماینده ادوار مردم نطنز و بادرود و قمصر در مجلس شورای اسلامی و جمعی دیگر از مسئولان شهرستان نطنز و استان اصفهان در آیین کلنگ‌زنی مدرسه دخترانه روستای اریسمان از سوی وزیر آموزش و پرورش حضور داشتند.

زمین و یک میلیارد تومان هزینه اولیه ساخت این مدرسه از سوی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به آموزش و پرورش اهدا شده و تامین بقیه هزینه‌ها بر عهده اداره کل نوسازی مدارس اصفهان است که مقرر اقدامات لازم صورت پذیرد.

این در حالی است که هیچ اقدامی برای ساخت این پروژه صورت نگرفته است و در حالی این قطعه زمین به مساحت تقریبی 850 متر مربع توسط خیر مرحوم حاج احمد آقا فخری جهت ساخت مدرسه اهداء و در تاریخ 18 بهمن 97 کلنگ‌زنی با حضور عباس رضایی استاندار وقت اصفهان  کلنگ‌زنی شده بود.

این ملک دو بار توسط مسئولین وقت استانی و شهرستانی جهت ساخت پژوهش‌سرای دانش‌آموزی کلنگ‌زنی شد ولیکن متاسّفانه تاکنون هیچ اقدامی جهت ساخت آن صورت نگرفته و بلاتکلیف مانده است و این سوال مطرح بوده که پیگیری این مسأله بر عهده کدام مسئول است؟

محمدرضا عملی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در نطنز، اظهار داشت: در سال یک هزار و 400 پس از حضور نوری وزیر وقت آموزش و پرورش به منطقه بادرود و در زمان ریاست آقای عصمتی و با پیگیری‌های آقای فیروزی‌پور نماینده مجلس مقرر شد که یک مدرسه در نقطه محروم منطقه احداث شود.

وی افزود: در نهایت توسط رئیس وقت اداره آموزش و پرورش شهر بادرود روستای اریسمان جهت ساخت مدرسه معرفی و با حضور وزیر وقت آموزش و پرورش کلنگ‌زنی آن انجام که مقرر شده اعتبار ساخت آن از منابع ملی تامین شود.

رئیس اداره آموزش و پرورش بادرود افزود: اما پس از کلنگ زنی در زمان مهندس نسیمی مدیرکل وقت نوسازی استان و بررسی‌های اولیه زمین معرفی شده از نظر ابعاد به دلیل مثلثی بودن و قرار گرفتن در مسیر سیل و کنار رودخانه مورد تایید قرار نگرفت و اعتباری هم جهت ساخت تخصیص پیدا نکرد.

وی گفت: در آبان ماه سال 1402 و پس از انتصاب مدیرکل جدید نوسازی مدارس استان اصفهان و پیگیری صورت گرفته به منظور بررسی مشکلات منطقه و بازدید میدانی از مدارس و غیره وی از محل ساخت مدرسه مذکور در روستای اریسمان با حضور دو نفر از اعضای شورای اسلامی روستای اریسمان بازدید و نظر خود را  پیرامون ابعاد زمین مثبت اعلام کردند.

عملی تصریح کرد: بعد از بازدید از مدرسه‌ای که جهت تخریب معرفی شده بود آن را ایمن و فعال تشخیص داده و با توجه به آمار کم دانش‌آموز، امکان ساخت مدرسه در اریسمان را منتفی اعلام و مقرر شد مدارس شهید صفدری و شهید موذنی به سیستم گرمایش شوفاژ تجهیز شود.

وی تاکید کرد: نظر بر اینکه نماینده در خرداد سال 1402 در توزیع اعتبار حوزه انتخابیه، دو میلیارد تومان جهت ساخت این مدرسه در روستای اریسمان در نظر گرفته بودند و از طرفی مدیرکل نوسازی مدارس طی مکاتبه با فرمانداری با تخصیص این اعتبار جهت ساخت مدرسه در روستای اریسمان مخالفت و از نماینده درخواست کردند که این اعتبار را جابجا کنو لکن نماینده با جا به جایی این اعتبار موافقت نکردند و نهایتا این اعتبار برای ساخت مدرسه اریسمان به سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اصفهان اعلام شد.

رئیس اداره آموزش و پرورش بادرود افزود: پیگیری‌های اداره آموزش و پرورش و بخشداری بادرود و  فرمانداری نطنز جهت تخصیص این اعتبار نتیجه نداده و هیچ اعتباری به منطقه اختصاص نیافته و سازمان مدیریت اعلام کردند فقط 30 درصد اعتبار دولتی محقق شده و اعتبار مذکور در حوزه بهداشت و درمان جهت تکمیل مرکز بهداشتی درمانی شهید شریفیان بادرود هزینه شده است.

وی ابراز داشت: تمامی موارد بالا مستند بوده و مکاتبات و نامه‌ها موجود بوده و اظهارات بی‌پایه و اساسی که بعضا در فضای مجازی به دروغ منتشر شده و آموزش و پرورش را متهم کرده و خاطر همشهریان روستای اریسمان را مکدّر می‌کند، مغرضانه و کذب است.

انتهای پیام/804/

دیگر خبرها

  • سال بد برای صنعت؛ چطور شرکت‌های ایرانی از بازار عراق حذف شدند؟
  • امنیت و آرامش مرزهای ایران اسلامی مرهون مرزبانان است
  • دلایل منفی شدن تراز تجاری کشور در سال ۱۴۰۲
  • شناسایی و توقیف دو دستگاه تانکر حمل فاضلاب در شهرستان زابل
  • معطلی ۱۷ ساله پروژه گردشگری سرعین و نارضایتی مردم
  • پشت پرده تراز منفی تجارت ایران در ۱۴۰۲
  • بلاتکلیفی ۶ ساله پروژه ساخت مدرسه در اریسمان بادرود
  • در سال ۱۴۰۲ رانندگان حامل سوخت قاچاق ۸۴ نفر کشته و مجروح برجای گذاشتند
  • رشد ۱۲۰۰ درصدی پرداخت وام غیرحضوری بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در استان البرز
  • به‌کارگیری ۱۸ تانکر آبرسان در ایام نوروز