Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-03-28@08:49:38 GMT

آمار فرزندخواندگی در ۶ ماهه اول سال

تاریخ انتشار: ۲ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۳۶۵۴۷

سعید بابایی مدیرکل دفتر امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران، درباره فرآیند فرزندخواندگی در سامانه فرزندخواندگی، اظهار کرد: پروسه فرزندخواندگی یک روند است و بخشی از آن مربوط به سامانه است.

مدیرکل دفتر امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه سامانه فرزندخواندگی بیشتر از افزایش تعداد بر شفافیت امر تاثیر دارد، گفت: گلوگاه افزایش تعداد فرزندخواندگی می‌تواند قوانینی باشد که با تسهیل امر فرزندخواندگی آن را تسریع کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در پاسخ به این سوال مبنی بر اینکه چه قدر فرهنگ فرزندخواندگی در بین مردم جا افتاده است؟ بیان کرد: قطعا نسبت به دهه گذشته رشد داشته ایم اما هنوز اکثر درخواست‌ها برای نوزاد دختر است و تعداد نوزادان دختر بسیار نادر است.

بابایی با اشاره به اینکه باید برای درخواست فرزندخواندگی کودکان با سن بالاتر به ویژه بالای ۶ سال فرهنگ سازی جدی تری انجام شود، تصریح کرد: همچنین برای فرزندخواندگی کودکان دارای بیماری‌های خاص یا دارای معلولیت باید فرهنگ سازی شود.

مدیرکل دفتر امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور در پاسخ به این سوال مبنی بر اینکه چند درصد فرزندان بهزیستی دختر و چند درصد پسر هستند؟ گفت: تعداد فرزندان بهزیستی حدودا ۵۰، ۵۰ است اما با توجه به اینکه بیشتر درخواست‌ها به دنبال نوزاد دختر است و همین مسئله باعث ماندن کودکان با سن بالاتر به ویژه پسران در مراکز شبه خانواده می‌شود.

وی درباره آخرین آمار فرزندخواندگی در کشور، بیان کرد: در ۶ ماهه نخست سال ۹۹، ۵۳۹ فرزند بهزیستی در سراسر کشور به فرزندخواندگی رفته‌اند، همچنین ۲۸ فرزند بهزیستی که دارای معلولیت هستند در سراسر کشور وارد خانواده‌ها شدند.

بابایی با تاکید بر اینکه استان تهران بیشترین آمار فرزندخواندگی را در ۶  ماهه نخست سال داشته است، گفت: ۱۵۵ فرزند بهزیستی در استان تهران به خانواده راه پیدا کرده اند.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۳۶۵۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسکان مسافران در یزد به مرز ۲۶۰ هزار نفر رسید

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد گفت: مجموع آمار اسکان مسافران نوروزی از تاریخ ۲۴ اسفند تا پایان روز پنجم فروردین ۱۴۰۳ تعداد ۲۵۹ هزار و ۴۵۱ نفر بوده که نسبت به سال گذشته دو درصد افزایش داشته است.

سیدمحمد رستگاری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در یزد با اشاره به استقبال مردم از سفر به استان یزد اظهار کرد: مجموع بازدیدهای مسافران و گردشگران نوروزی از بناهای شاخص استان در بازه زمانی ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ لغایت پایان روز پنجم فروردین ۱۴۰۳ به ۱۸۹ هزار و ۷۷۶ نفر رسید.

مدیرکل میراث‌فرهنگی گردشگری و صنایع دستی استان یزد با اشاره به اینکه در این مدت تعداد ۲۵۹ هزار و ۴۵۱ نفر در استان اسکان یافتند گفت: این تعداد نسبت به سال گذشته دو درصد افزایش داشته است.

وی ادامه داد: مجموع آمار اسکان در واحدهای اقامتی رسمی استان تعداد ۴۹ هزار و ۱۰۵ نفر، اسکان در مدارس ۷۲ هزار و ۹۵۰ نفر و اسکان در پارک‌ها و بوستان‌های شهرداری نیز بالغ بر ۵۹ هزار نفر بوده است.

رستگاری مجموع آمار اسکان در مراکز دارای مجوز شامل مهمانسراهای ادارات و سالن‌های ورزشی و خوابگاه‌های دانشجویی را تعداد ۲۶ هزار نفر اعلام کرد و افزود: آمار اسکان در سایر مراکز دارای مجوز نیز ۵۲ هزار و ۳۹۶ نفر است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد خاطرنشان کرد: مجموع آمار ترددهای ورودی به استان در بازه زمانی ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ لغایت پایان روز پنجم فروردین ۱۴۰۳ تعداد ۵۰۵ هزار و ۴۸۴ دستگاه بوده است که ۸ درصد افزایش تردد ورودی‌ها را نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان می‌دهد.

وی تصریح کرد: تردد خروجی‌های استان نیز در همین بازه زمانی تعداد ۴۷۵ هزار و ۶۰ دستگاه بوده است که به نسبت قبل کاهش چهار درصدی خروجی‌ها را نشان می‌دهد.

رستگاری آمار ورود مسافران از طریق قطار را تعداد ۱۰۲۲۱ نفر و مجموع خروج مسافر، از تاریخ ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ تا پایان روز پنجم فروردین ۱۴۰۳ را تعداد ۸۷۸۱ نفر عنوان کرد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد ادامه داد: حجم ورودی مسافران از مسیر پرواز در این بازه زمانی تعداد ۷۴۸۰ نفر و مجموع مسافرین خروجی نیز تعداد ۸۰۶۲ نفر بوده است.

رستگاری خاطرنشان کرد: مسافران جهت دریافت راهنمایی برای اسکان، اماکن تاریخی و… می‌توانند با شماره ۰۳۵۳۳۵۲۱ تماس حاصل نموده و یا به وب سایت میراث‌فرهنگی گردشگری و صنایع دستی استان یزد به آدرس https://yazdcity.ir/1403 مراجعه نمایند.

کد خبر 739178

دیگر خبرها

  • مدیرکل بهزیستی به عید دیدنی بچه های ما رفت
  • خیران استان بوشهر از مراکز نگهداری کودکان حمایت کنند
  • ورود بیش از ۱۱ هزار فقره پرونده به تعزیرات حکومتی در سال گذشته
  • ریشه بیشتر آسیب‌های اجتماعی در استان اعتیاد و مشکلات معیشتی است
  • نگهداری ۱۰ کودک در شیرخوارگاه امام علی(ع) شهرکرد
  • ایرانیان چقدر گوشت مصرف می‌کنند؟
  • سرانه مصرف گوشت قرمز به ۷.۱ کیلو رسید
  • اسکان مسافران در یزد به مرز ۲۶۰ هزار نفر رسید
  • اعطای مجوز کاشت حلزون به ۱۳۷ مددجوی بهزیستی در زنجان طی سال گذشته
  • فعالیت هفت مرکز نگهداری کودکان بی‌سرپرست در قم