Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، خبرگزاری رویترز به نقل از یک مقام آمریکایی ارشد خبر داد که امروز توافق میان سودان و رژیم صهیونیستی درباره گام‌های عادی سازی روابط اعلام خواهد شد.

از سوی دیگر، مقامات آمریکایی گفته‌اند که انتظار می‌رود امروز تماس تلفنی میان رؤسای کابینه سودان و رژیم صهیونیستی درباره عادی سازی روابط انجام پذیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امروز نیز شورای حاکمیتی انتقالی سودان در پیامی در توئیتر اعلام کرد که «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا به طور رسمی حذف نام سودان از لیست کشورهای حامی تروریسم را امضا کرده است.

پیشتر یک مقام بلندپایه سودانی خبر داد که روز چهارشنبه، «هیأتی آمریکایی-اسرائیلی» متشکل از اعضای بلندپایه دو طرف، با مقامات سودانی در خارطوم جلسه داشتند که در نتیجه، دو طرف به توافق اولیه عادی‌سازی روابط  و توافق کامل بر سر متوقف کردن اقدامات خصمانه علیه یکدیگر دست پیدا کرده‌اند.

این تحولات پس از آن صورت می‌گیرد که رئیس جمهور آمریکا، شامگاه روز دوشنبه در توئیتی اعلام کرد: «یک خبر فوق‌العاده! دولت جدید سودان که در حال حرکت در مسیر پیشرفت‌های بزرگ است با پرداخت ۳۳۵ میلیون دلار به قربانیان و خانواده‌های تروریسم موافقت کرد».

با آنکه منابع خبری پیشتر گزارش داده بودند که یکی از شروط سودان برای عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی حذف نام این کشور از فهرست تروریستی آمریکاست؛ اما مقامات سودانی تأکید کرده‌اند که حذف نام سودان ارتباطی با عادی‌سازی روابط با تل‌آویو ندارد.

انتهای پیام/.

منبع: فارس

کلیدواژه: دونالد ترامپ اسرائیل رژیم صهیونیستی سودان عادی سازی روابط

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۳۶۵۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امضای ۵ سند همکاری مشترک میان مقامات ایران و سریلانکا

مقامات عالی ایران و سریلانکا پس از برگزاری نشست مشترک هیئت‌های عالی‌رتبه دو کشور، ۵ سند همکاری در حوزه‌های مختلف امضا کردند.

به گزارش ایسنا،‌ مقامات عالی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری دمکراتیک سوسیالیستی سریلانکا در حضور سید ابراهیم رئیسی و رانیل ویکرماسینگه روسای جمهور دو کشور، ۵ سند همکاری در حوزه‌های «همکاری‌های فرهنگی، علمی، فنی، رسانه‌های گروهی و ورزش و جوانان»، «همکاری میان کتابخانه‌های ملی دو کشور»، «همکاری اتاق تعاون ایران و شورای ملی تعاون سریلانکا»، «همکاری‌های رسانه‌ای و جهانگردی بین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران و وزارت رسانه، جهانگردی و هواپیمایی سریلانکا» و «همکاری در زمینه صنعت فیلم بین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران و شرکت ملی فیلم سریلانکا» امضا کردند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • امضای ۵ سند همکاری مشترک میان مقامات ایران و سریلانکا
  • آمریکا: عادی‌سازی روابط مشروط به تغییر رفتار طالبان است
  • سفر یک وزیر کره شمالی به ایران 
  • بلینکن بزودی در عربستان؛ تداوم تلاش آمریکا برای رویای عادی سازی روابط اسرائیل با ریاض
  • مهمترین دستاورد طوفان الاقصی توقف عادی سازی روابط کشور‌ها با اسرائیل است
  • رئیسی: اگر اسرائیل بار دیگر به خاک ایران تعرّض کند، معلوم نیست دیگر چیزی از این رژیم باقی بماند
  • توقف عادی سازی روابط کشور‌ها با اسرائیل، مهمترین دستاورد طوفان الاقصی
  • عکس/ امضای اسناد همکاری مشترک میان مقامات ایران و پاکستان
  • وسط آتش سوزان خاورمیانه؛ عربستان و اسرائیل یک گام تا عادی‌سازی؟
  • عربستان و اسرائیل یک گام تا عادی‌سازی؛ بایدن چه خوابی برای ریاض دید؟