Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش یورونیوز، سفارت آمریکا روز جمعه ۲۳ اکتبر (۲ آبان) با انتشار بیانیه‌ای در این زمینه اعلام کرد: «نمایندگی ایالات متحده در ترکیه گزارش‌های معتبری از آدم‌ربایی و حملات تروریستی علیه شهروندان آمریکایی و اتباع خارجی در استانبول و نیز علیه سرکنسولگری ایالات متحده و مکان‌های بالقوه دیگر در ترکیه دریافت کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

سفارت آمریکا در آنکارا، پایتخت ترکیه، از شهروندان آمریکایی خواسته است که در مکان‌های مختلف از جمله در ساختمان‌های بزرگ اداری، مراکز خرید و سایر مکان‌های تجمع خارجی‌ها رعایت جانب احتیاط را رعایت کنند. در بیانیه این سفارتخانه آمده است که خدمات شهروندی و ویزا به طور موقت در تمام کنسولگری‌های ایالات متحده در ترکیه به حالت تعلیق در خواهد آمد.

یک مقام سفارت آمریکا در ترکیه گفت: «نمایندگی دیپلماتیک آمریکا در ترکیه به دلیل ارزیابی مداوم از شرایط امنیتی، این اطلاعیه را صادر کرد. این بیانیه به خودی خود گویاست. ما از حمایت دولت ترکیه در تأمین امنیت آمریکایی‌های مقیم این کشور و همچنین از شهروندان ترکیه که به سفارت و کنسولگری‌های ما مراجعه می‌کنند، سپاسگزاریم.»

گروه داعش و یک گروه شبه نظامی کرد غیرقانونی در فاصله سال‌های ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۷ حملات مهلکی را در خاک ترکیه انجام دادند. یک گروه چپ افراطی نیز پیش از این به سفارت آمریکا در آنکارا حمله کرده بود.

        

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: سفارت آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۳۶۷۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خروج نیرو‌های آمریکا از نیجر، پیروزی استراتژیک روسیه

گاردین می‌نویسد که ایالات متحده بیش از هزار نفر از نیرو‌های خود را از نیجر خارج خواهد کرد. این اقدام، همانطور که این روزنامه اشاره می‌کند، یک پیروزی استراتژیک برای روسیه خواهد بود.

این تصمیم یک ماه پس از آن اتخاذ شد که "خونتای نظامی" حاکم در نیجر توافقنامه با واشنگتن را که به نیرو‌های آمریکایی اجازه می‌داد تا برای کمک به مبارزه با تروریست‌ها و افراطی‌ها در این کشور حضور داشته باشند، لغو کرد.

پس از ۱۵ مارس، زمانی که نماینده مقامات نیجر علنا حضور نظامی مستمر ایالات متحده را "غیرقانونی" اعلام کرد، مقامات آمریکایی ابراز امیدواری کردند که مذاکرات پشت پرده بتواند توافق ۱۲ ساله بین دو کشور را نجات دهد.

با این حال، ایالات متحده سرانجام پس از دیدار‌های هفته جاری در واشنگتن میان کورت کمبل، معاون وزیر امور خارجه و علی لمین زین، نخست وزیر نیجر، شکست را پذیرفت.

دیروز نیز سی ان ان گزارش داد که ایالات متحده با از دست دادن پایگاه نظامی خود در کشور آفریقایی چاد مواجه است، زیرا مقامات دولتی تهدید کرده اند که یک توافقنامه امنیتی مهم را فسخ می‌کنند و نفوذ آمریکا در منطقه را به خطر می‌اندازد.

این عقب نشینی که انتظار می‌رود در ماه‌های آینده انجام شود و به معنای بسته شدن پایگاه پهپاد آمریکایی در آگادز موسوم به "پایه ۲۰۱" است که در سال ۲۰۱۸ افتتاح شد و ۱۱۰ میلیون دلار هزینه داشت. همانطور که این نشریه یادآوری می‌کند، نیرو‌های فرانسوی قبلا از این کشور اخراج شده بودند.

به نظر می‌رسد این اقدام نیجر در یک دوران بحرانی برای منافع آمریکا در آفریقا انجام می‌شود و همزمان مقامات آمریکایی هشدار داده‌اند که نفوذ روسیه در سرتاسر قاره آفریقا در حال گسترش می‌باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • پنتاگون: آمریکا مذاکرات با نیجر را آغاز کرد 
  • نیوزویک: آمریکا رو به افول است
  • دامی که آمریکا برای عراق پهن کرد
  • آمریکا آشکارا دارایی‌های روسیه را سرقت می‌کند
  • هشدار سطح نارنجی هواشناسی برای اصفهان صادر شد/انیروهای امدادی در حالت آماده باش
  • اوکراین با حمایت آمریکا انرژی هسته‌ای خود را گسترش می‌دهد
  • تلاش ۲۰ کشور برای ممانعت از پاسخ ایران به اسرائیل | به اقدام متجاوزانه دیگر پاسخ قوی‌تر می‌دهیم | واکنش به حادثه امنیتی در سفارت ایران در فرانسه
  • آمریکا ممکن است مستشاران نظامی اضافی به سفارتش در کی‌یف بفرستد
  • خروج نیرو‌های آمریکا از نیجر، پیروزی استراتژیک روسیه
  • قصد آمریکا برای اعزام مشاورین نظامی بیشتر به اوکراین