Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-19@14:34:44 GMT

تامین کالاهای اساسی در تعطیلات متوقف نشود

تاریخ انتشار: ۲ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۳۶۸۲۸

تامین کالاهای اساسی در تعطیلات متوقف نشود

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، فتح‌الله حقیقی عصر امروز در ستاد تنظیم بازار استان زنجان اظهار کرد: در تامین روغن مایع در استان مشکلی وجود ندارد و نیاز یک سال را داریم.

استاندار زنجان با اشازه به اینکه در تامین گندم و آرد هم در استان مشکلی وجود ندارد، اضافه کرد: نیاز استان به این کالا تا دو ماه پس از چینش، ذخیره‌سازی و پلمب شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه تا ۴۰ تن گوشت مرغ مورد نیاز مردم را تامین نشود، حق قطعه‌بندی وجود ندارد، اضافه کرد: باید روزانه ۴۰ تن توزیع گوشت در زنجان انجام‌ گیرد.

حقیقی افزود: تا گوشت موردنیاز مردم تامین نشود هر گونه صدور مجوز خروج گوشت مرغ از زنجان ممنوع است.

استاندار زنجان با بیان اینکه توزیع گوشت مورد نیاز مردم ضروری است، ادامه داد: مدیران در نظر داشته باشند که در حین ادای وظیفه برای تامین مرغ و سایر اقلام اساسی، منت سر مردم نگذارند.

وی افزود: در ایام‌ تعطیل مردم باید گوشت برای مصرف داشته باشند و ارائه خدمات در ایام تعطیلات نباید قطع شود.

حقیقی با بیان اینکه اصناف موظف به عرضه محصولات اساسی با برچسب حاوی اطلاعات قیمتی و اتیکت‌دار هستند، تاکید کرد: بازرسان باید به این مهم توجه داشته باشند.

استاندار زنجان گفت: اولویت توزیع اقلام اساسی باید مناطق محروم باشد چرا که توجه به این امر گام برداشتن در مسیر عدالت است.

اجرای طرح ماسک از منزل تا منزل

وی با اشاره به شیوع موج سوم کرونا در استان عنوان کرد: مراقبت از سالمندان در قبال ویروس کرونا ضروری است. 

حقیقی با اشاره به اینکه خانواده‌ها باید این بیماری را جدی گرفته و نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی اقدام کنند، اضافه کرد: همه افراد جامعه باید از منزل تا منزل از ماسک استفاده کنند.

 استاندار زنجان با اشاره به اینکه هیچ واحد سنفی حق ارائه خدمت به افراد فاقد ماسک را ندارد، بیان کرد: در غیر این صورت با واحد یا مرکز خدمات‌دهنده متخلف برخورد می‌شود.

 

تغییر خط تولید عامل کاهش عرضه روغن جامد

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان نیز در جلسه ستاد تنظیم استان زنجان با اشاره به اینکه سطح شهرستان زنجان به سه قسمت برای نظارت تقسیم شده است، اظهار کرد: برای هر منطقه دو‌ گروه ناظر در نظر گرفته شده و دو گروه نیز برای نظارت نانوایان پیش‌بینی شده است.

ناصر فغفوری افزود: دو گروه برای مبارزه با قاچاق در نظر گرفته شده است. 

وی از ثبات قیمت تخم مرغ در زنجان با همکاری جهاد کشاورزی و مجموعه مرغداران خبر داد و گفت: همچنین در حال حاضر قیمت نهایی مرغ گرم ۲۰ هزار تومان است.

وی با اشاره به اینکه در زمینه تزریق مرغ گرم وضعیت خوبی وجود دارد، بیان کرد: ۳۵۰ تن مرغ مجددا تزریق شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با اشاره به اینکه فیمت مرغ منجمد در استان به ۱۵ هزار تومان افزایش یافته است، عنوان کرد: روز گذشته ۳۵ تن مرغ منجمد در استان توزیع ‌شد.

وی تغییر خط تولید کارخانجات در کشور را علت کمبود روغن جامد عنوان کرد و گفت: در چند روز گذشته روغن جامد توسط یک شرکت پخش به میزان ۱۰ تن برای مصارف خانگی توزیع شده است.

فغفوری افزود: ۸٠ تن روغن مایع نیز طی روزهای آتی در زنجان توزیع می‌شود.

تامین بذر گندم در زنجان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان نیز در این جلسه با بیان اینکه مشکلی در تولید مرغ در استان وجود ندارد، بیان کرد: قیمت‌گذاری جدید در سطح استان مدیریت می‌شود.

جواد تاراسی با اشاره به اینکه کمبود بذر گندم تاثیر بسزایی برای تولید دارد که در استان حل شده است، گفت: ۸۵ درصد بذر تولید استان کشت شده است.

محمدرضا آبی‌پور، معاون اقتصادی استاندار زنجان هم در این جلسه با یادآوری وظایف اتحادیه‌ها در حوزه نظارت و بازرسی واحدهای زیرمجموعه اظهار کرد: بررسی ۶ ماهه عملکرد صنوف با اولویت اتحادیه‌های فعال در امر کالاهای اساسی مردم در دستور کار قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/۷۳٠٠۹/ق

منبع: فارس

کلیدواژه: استاندار زنجان فتح الله حقیقی ماسک تنظیم بازار مرغ گوشت استاندار زنجان استان زنجان وجود ندارد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۳۶۸۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۷۲ درصدی تخلیه کالاهای اساسی در بندر انزلی

تین نیوز

معاون امور بندری و اقتصادی اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان گفت: میزان تخلیه کالاهای اساسی در مجتمع بندری انزلی در سال۱۴۰۲، یک میلیون و ۲۵۰ هزار تن بود که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۷۲ درصد رشد داشت.

به گزارش تین نیوز به نقل از سازمان بنادر و دریانوردی، مجتبی نظری با بیان اینکه رکورد تخلیه و بارگیری مجتمع بندری انزلی پس از ۶ سال شکسته شد، افزود: در سال گذشته حدود ۲ میلیون تن کالا در این بندر تخلیه و بارگیری صورت گرفت که رشدی ۲۶ درصدی نسبت به سال ۱۴۰۱ داشته است.

نظری با بیان اینکه در سال گذشته ۷۱۹ کشتی وارد مجتمع بندری انزلی شده است، خاطرنشان کرد: نسبت به سال ۱۴۰۱، رشدی بیش از ۳۵ درصد را تجربه کردیم.

وی با اشاره به میزان واردات کالا در بندرانزلی، گفت: سال گذشته واردات کالاهای نفتی و غیرنفتی از این مجتمع بندری یک میلیون و ۶۰۸ هزار تن بود که رشد ۴۶ درصدی نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۱ را به خود اختصاص داد.

نظری در مورد فعالیت های شاخص معاونت امور بندری در سال ۱۴۰۲، تصریح کرد: ارتقای توان تجهیزات غیر استراتژیک جهت عملیات باربری غلات از روش  برون سپاری به شرکت  ثالث از طریق پورت اپراتور بندر، جذب نیروی انسانی عملیاتی شرکت پورت اپراتور با توجه به کمبود نیروی انسانی در قسمت عملیات بندری، انعقاد قرارداد در زمینه احداث مخازن روغن خام خوراکی به ظرفیت ۴۰ هزار تن، انعقاد تفاهمنامه احداث مجتمع ساخت و تعمیرات کشتی و همچنین انعقاد تفاهم نامه احداث سیلوی غلات ۴۰ هزارتنی از اهم این موارد بود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • اعلام آمار تامین ارز کالاهای اساسی، صنایع و واردات در برابر صادرات از ابتدای سال تاکنون
  • میزان اختصاص ارز واردات و نرخ آن اعلام شد
  • کاهش مالیات بر ارزش افزوده کالاهای اساسی
  • اعلام آمار تامین ارز کالاهای اساسی صنایع و واردات در برابر صادرات
  • آغاز پرداخت ارز کالاهای اساسی از دو روز دیگر
  • رشد ۷۲ درصدی تخلیه کالاهای اساسی در بندر انزلی
  • بهادری‌جهرمی: کاهش مالیات ارزش افزوده کالاهای اساسی و دارو
  • ارز کالاهای اساسی در سال جدید به زودی پرداخت می‌شود
  • پرداخت ارز کالاهای اساسی در سال جدید به زودی آغاز می‌شود
  • یاداشت|متنوع سازی مبادی واردات یک ضرورت است