Web Analytics Made Easy - Statcounter

دمیتری مدودیف معاون شورای امنیت روسیه اعمال تحریم ها از سوی آمریکا و برخی متحدان غربی این کشور در مورد ایران، ونزوئلا و کوبا را که مانع مبارزه جدی با کرونا شده است، اقدامی بیشرمانه خواند.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، مدودیف روز جمعه در نشستی سیاسی در مسکو خاطرنشان کرد: تحریم هایی که به شماری از کشورها اجازه نداد تا کمک های لازم دریافت کنند، بی‌شرمانه و سودجویانه‌است و چنین اقدامی را فقط می توان محکوم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بخاطر اعمال تحریم ها، برخی کشورها از جمله ایران، کوبا و ونزوئلا در شرایط دشوار قرار گرفتند و نتوانستند کمک های لازم و کافی داروها و تجهیزات  مبارزه با ویروس کرونا دریافت کنند.

معاون شورای امنیت روسیه در مورد تحریم های یکجانبه آمریکا و متحدان غربی این کشور با بیان اینکه چنین اقدامی محکوم است، اظهار کرد: چنین محدودیت‌هایی در دوره شیوع همه گیر کرونا که سراسر نقاط جهان را فرا گرفته است، کاملا بی‌شرمانه بنظر می رسد.

مدودیف گفت که اطمینان دارد برای مبارزه با کرونا، نیاز به همکاری بین کشورها و دولت ها و شرکت ها وجود دارد.

وی در مورد مبارزه کشورها با ویروس کرونا نیز تصریح کرد که همه کشورها باید در این مبارزه با یکدیگر همبستگی داشته باشند که امکان دسترسی کشورها به داروها و کالاهای مورد نیاز برای چنین مبارزه موثری را فراهم خواهد کرد.

معاون شورای امنیت روسیه خاطرنشان کرد که همه کشورها برای تامین واکسن کرونا و دسترسی به آن صرف نظر از اولویت های سیاسی کشورها باید با یکدیگر متحد شوند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: تحریم ها علیه ایران روسیه شورای امنیت کوبا ونزوئلا تحریم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۳۷۰۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحریم‌های جدید وزارت خزانه‌داری آمریکا علیه ایران

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، خبرگزاری رویترز به نقل از جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا از اعمال تحریم‌های جدید این کشور علیه ایران خبر داد.

رئیس‌جمهور آمریکا در شرح تحریم‌های جدید علیه ایران افزود که این تحریم‌ها فرماندهان و نهادهای مرتبط با سپاه پاسداران ایران را هدف قرار داده است. 

جو بایدن تصریح کرد: آمریکا در خصوص تحریم‌های جدید علیه ایران با کشورهای عضو گروه هفت هماهنگ است و متحدان ما تحریم‌ها و اقدامات بیشتری را علیه برنامه نظامی بی‌ثبات کننده ایران وضع خواهند کرد.

وزارت خزانه‌داری آمریکا هم اعلام کرد که ۱۶ فرد و دو نهاد ایرانی را در واکنش به حمله ایران به اسرائیل در فهرست تحریم‌ها قرار داده است. 

این وزارتخانه افزود که پنج شرکت را که برای شرکت فولاد خوزستان مواد اولیه فراهم می‌کردند، تحریم کرده است. 

بر اساس ادعای وزارت خزانه داری آمریکا، نهادها و افرادی که تحریم شده اند، به ایران در زمینه تولید و گسترش برنامه پهپادی کمک می‌کردند.

وزارت دارایی آمریکا نیز اعلام کرد که تحریم‌هایی را علیه برنامه پهپادی و صنعت فولاد و شرکت‌های خودروسازی ایران به اتهام نقش داشتن در حمله به اسرائیل تحریم کرده است.

کد خبر 6082045

دیگر خبرها

  • تحریم های هماهنگ آمریکا و انگلیس علیه ایران اعلام شد
  • وضع تحریم‌های جدید پهپادی ایران توسط اتحادیه اروپا
  • تحریم‌های خصمانه جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران
  • تحریم‌های جدید وزارت خزانه‌داری آمریکا علیه ایران
  • تحریم‌های جدید آمریکا و بریتانیا علیه ایران
  • تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران
  • معاون حقوقی رئیس‌جمهور در گفت‌وگو با قدس: تحریم جدید از سوی اروپا بی‌پاسخ نمی‌ماند
  • بایدن درباره تحریم نفت ایران تصمیم جدید گرفت؟
  • واشنگتن تحریم‌های جدید علیه ایران وضع می‌کند
  • روسیه تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس را غیرقانونی خواند