Web Analytics Made Easy - Statcounter

مأمور تشکیل کابینه لبنان گفت: «ما یک دولت متخصص تشکیل خواهیم داد که مطابق با ابتکار فرانسه برای ایجاد اصلاحات در لبنان کار خواهد کرد، اصلاحاتی که باید مدت‌ها پیش انجام می‌دادیم.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، سعد حریری  مأمور تشکیل کابینه لبنان، امروز پس از رایزنی‌های خود با فراکسیون‌های پارلمانی کشورش درباره تشکیل کابینه، سخنانی را ایراد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سعد حریری گفت: «ما یک دولت متخصص تشکیل خواهیم داد که مطابق با ابتکار فرانسه برای ایجاد اصلاحات در لبنان کار خواهد کرد، اصلاحاتی که باید مدت‌ها پیش انجام می‌دادیم. اکنون ما آن‌ها را انجام خواهیم داد. متأسفانه تمام تأخیر و تعلل‌ها ما را به اینجا رسانده است.»

مأمور تشکیل کابینه لبنان با بیان اینکه لبنان به سمت فروپاشی پیش می‌رود، گفت: «ما باید اختلاف‌ها را کنار گذاریم و مثبت اندیش باشیم تا اعتماد را بازگردانیم، چه اعتماد میان دولت و شهروندان و چه دولت و جامعه بین‌المللی باید بازگردد.»

نخست‌وزیر پیشین لبنان با اشاره به بحران موجود در همه بخش‌های لبنان گفت: «برای خروج از این مرحله ما به زمان نیاز داریم، اما باید تکلیف خود را در ایجاد اصلاحات عمل کنیم. تنها راه، تسریع در تشکیل دولتی است که طرح اصلاحات را اجرایی کند، آن زمان ما جلوی فروپاشی اوضاع کشور را می‌گیریم و بیروت را بازسازی می‌کنیم.»

حریری با اشاره به قدرت لبنانی‌ها و لزوم استفاده از آن با استفاده از قواعد درست و بازگرداندن سرمایه لبنان به این کشور، گفت: «کسی که سرمایه دارد در شرایط فعلی اقتصادی و بانکی در لبنان پولش را در این کشور نمی‌گذارد، اما وقتی اصلاحات به شکل مطلوب انجام شود و مسیر منطقی اجرای طرحی که بر سر آن توافق شده است، پیش بگیریم، هر شهروند لبنانی که در لبنان زندگی می‌کند یا هر سرمایه‌گذاری ترغیب به سرمایه‌گذاری در لبنان می‌شود.»

انتهای پیام/4129/

منبع: آنا

کلیدواژه: فرانسه لبنان سعد حریری تشکیل کابینه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۳۷۲۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محمد مصطفی نخست وزیر جدید تشکیلات خودگردان فلسطین شد

به نقل از شبکه الجزیره، با انتخاب نخست وزیر جدید تشکیلات خودگردان فلسطین، دولت نوزدهم در فلسطین آغاز به کار کرد.

«محمد مصطفی» امروز پنجشنبه به عنوان نخست وزیر جدید دولت تشکیلات خودگردان فلسطین انتخاب شد.

مصطفی پس از این انتصاب، ترکیب وزرا کابینه تشکیلات خودگردان را که شامل ۲۲ وزیر بود، به «محمود عباس» رییس تشکیلات خودگردان ارائه کرد.

محمد مصطفی نخست وزیر جدید فلسطین، قرار است سمت وزیر خارجه این تشکیلات را نیز بر عهده داشته باشد.

محمود عباس ضمن ابراز اعتماد به کابینه پیشنهادی از سوی مصطفی، با صدور فرمانی تصویب تشکیل دولت جدید فلسطین را اعلام کرد.

محمد مصطفی اواخر اسفند از سوی محمود عباس مامور تشکیل کابینه فلسطین شده بود.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • محمد مصطفی نخست وزیر جدید تشکیلات خودگردان فلسطین شد
  • لوپن: دست دولت ماکرون در جیب فرانسوی‌ها است
  • پیام تسلیت سید مهدی شجاعی برای درگذشت معاون امور زنان و خانواده در دولت اصلاحات
  • منظور: ثبت سفارش و تخصیص ارز به واردات خودرو در حال انجام است
  • استعفای دو عضو کابینه دولت انگلیس
  • پیام سیدحسن خمینی درپی درگذشت معاون خاتمی در دولت اصلاحات
  • معاون خاتمی در دولت اصلاحات درگذشت
  • درگذشت معاون امور زنان در دولت اصلاحات
  • زهرا شجاعی درگذشت
  • ضرورت اصلاحات مالیاتی لازم در جهت تقویت تولید/ چگونه سرمایه‌های خرد مردمی به سمت بخش مولد اقتصاد جذب می‌شود؟