Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-19@21:13:19 GMT

آیا کووید-۱۹ در زمستان بدتر خواهد شد؟

تاریخ انتشار: ۲ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۳۷۲۷۷

آیا کووید-۱۹ در زمستان بدتر خواهد شد؟

پاسخ این است که احتمالا شیوع کرونا شدت خواهد یافت. گرچه هنوز دانسته‌های ما درباره کروناویروس کامل نیست. اما مجموعه‌ای از عوامل از جمله رفتارهای انسانی ممکن است در ماه‌های سرد سال باعث شدت گرفتن شیوع کرونا شوند.

اول اینکه هوای سرد افراد را مجبور می‌کند بیشتر در فضاهای دربسته بمانند و می‌دانیم که این ویروس در فضاهای دربسته بسیار آسانتر از فضای باز انتشار پیدا می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنابراین اگر افراد حوصله‌شان از قرنطینه ماندن تنها در خانه سر برود، کنار هم در خانه گرد هم آیند یا در رستوران‌ با هم شام بخورند، ممکن است افزایش موارد کووید-۱۹ را شاد باشیم.

دوم اینکه با سرد شدن هوا شمار بیشتری افراد دچار آنفلوآنزا و سرماخوردگی می‌شوند. هر بار که شما بیماری می‌شوید، دستگاه ایمنی بدتان به طور موقت آسیب‌پذیر می‌شود. بنابراین برای یک ویروس دوم مانند کروناویروس آسانتر که شما را آلوده کند، زیرا دستگاه ایمنی آنقدر مشغول مبارزه با ویروس اول است که نمی‌تواند پاسخ شدیدی به ویروس دوم بدهد.  بنابراین کاملا ممکن است که شمار بیشتری از افراد در فصل آنفلونزا به کرونا مبتلا شوند، صرفا به این علت که بدنشان آسیب‌پذیری بیشتری به عفونت پیدا کرده است.

بنابراین در طول فصل پاییز و زمستان باید احتیاطات بهداشتی برای جلوگیری از ابتلا به کووید-۱۹ (و آنفلوآنزا) را رعات کنید..

 برای کاهش خطر دچار شدن به به این بیماری واکسن آنفلوانزا بزنید.با شستن مرتب دست‌ها از آلوده شدن آنها به ویروس جلوگیری کنید.

فقط به این خاطر که به علت سرد شدن هوا نمی‌توانید در بیرون جمع شوید، افراد (حتی دوستان و نزدیکانی را که با شما زندگی نمی‌کنند) درون خانه‌تان جمع نکنید.

 از وقت‌گذرانی در رستوران‌ّ‌ها و کافه‌ها به خصوص اگر شلوغ باشند، پرهیز کنید.

هنگامی که با افراد در فضاهای دربسته تماس دارید، ماسک بزنید، فاصله ۲  متری یا حتی بیشتر را رعایت کنید و مدت تماس‌تان را کاهش دهید.

کد خبر 559632 برچسب‌ها مجله نکته بهداشتی روز كروناويروس

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: مجله نکته بهداشتی روز كروناويروس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۳۷۲۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نگرانی سازمان جهانی بهداشت از گسترش آنفلوآنزای پرندگان در بین انسان‌ها

با این حال تا به امروز هیچ گونه انتقال H۵N۱ از انسان به انسان ثبت نشده است.

این متخصص سازمان جهانی بهداشت گفت: H۵N۱ یک عفونت آنفلوآنزا است که عمدتا در طیور شروع شده و طی یکی دو سال اخیر گسترش یافته و به یک بیماری همه گیر جهانی مشترک بین انسان و دام تبدیل شده است.

وی افزود: البته نگرانی بزرگ این است که این ویروس علاوه بر آلوده کردن طیور، در بین پستانداران هم گزارش شده و ممکن است بتواند انسان ها را نیز آلوده کند و در نهایت انتقال انسان به انسان نیز رخ دهد.

به گزارش سایت اطلاع رسانی سازمان ملل، این مقام ارشد سازمان جهانی بهداشت با اشاره به شیوع مداوم ویروس H۵N۱ در بین گاوهای شیرده در ایالات متحده، از مقامات این کشور خواست تا نظارت دقیقی بر روند گسترش این ویروس داشته باشند.

ویروس آنفلوآنزای پرندگان که اکنون توجه‌ها را به خود جلب کرده است، نخستین بار در سال ۱۹۵۹ شناسایی شد. از سال ۲۰۲۰، این ویروس در میان گونه‌های حیوانی بیشتری گسترش یافته است؛ از جمله سگ‌ها و گربه‌ها در چندین کشور.

علائم آنفلوآنزای پرندگان مانند هر آنفلوآنزای دیگر از جمله سرفه، بدن درد و تب است. با این حال، برخی از افراد حتی ممکن است به ذات‌الریه شدید مبتلا شوند.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • بارش‌های بهاری تا نیمه اردیبهشت‌ ادامه دارد؛ آیا بارندگی‌ها، کم‌بارشی زمستان را جبران می‌کند؟
  • افزایش ۸۰ هزار مترمربعی فضاهای ورزشی مدارس کهگیلویه و بویراحمد در دولت سیزدهم
  • نگرانی سازمان جهانی بهداشت از گسترش آنفلوآنزای پرندگان در بین انسان‌ها
  • بارش‌های بهاری تا نیمه اردیبهشت‌ ادامه دارد/ آیا بارش‌های بهار، کم‌بارشی زمستان را جبران می‌کند؟
  • مرسدس بنز زنجیر چرخ اتوماتیک را معرفی می‌کند: رانندگی در زمستان بدون دردسر (فیلم)
  • ساخت واکسنی که می تواند با هر گونه ویروسی مبارزه کند
  • سرانه فضاهای آموزشی کهگیلویه و بویراحمد افزایش یافت
  • فضای ورزش آذربایجان غربی به ١٠٧ هزار مترمربع افزایش یافت
  • مهلت اصلاح و تکمیل اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده تمدید شد
  • زمستان معتدل و کوتاه، بلای جان گندمزارها