Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مازند مجلس»
2024-04-24@19:49:15 GMT

روستای گلورد در محاصره سیل، بدون راه دسترسی

تاریخ انتشار: ۲ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۳۷۷۶۶

روستای گلورد در محاصره سیل، بدون راه دسترسی

اختصاصی مازندمجلس: انجم روز گفت: نمی‌دانم چرا مسائل بحرانی در اولویت نهادهای اجرایی قرار ندارد. آقایان مسئول! روستا کوچک است اما نباید از حداقل امکانات محروم باشد. راه دسترسی یک امکانات ابتدایی است و بنده به‌عنوان عضو شورا به حیف‌ومیل اعتبارات متهم می‌شوم. چگونه باید پاسخگوی انتظارات مردم باشم وقتی نهادهای بالادستی هیچ حمایتی انجام نمی‌دهند؟ دستگاه‌های اجرایی باید به مردم پاسخگو باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اختصاصی مازندمجلس: روستای گلورد در کیلومتر 18 مرکز استان واقع‌شده است. در اثر سیل پایان سال 97 پل ارتباطی روستا کامل تخریب شد. طی بازدیدهای صورت گرفته توسط استاندار و مراجع ذی‌ربط، قرار شد طی 3 ماه پل تخریب‌شده مجدداً ساخته شود. اکنون نزدیک به یک سال از حادثه سیل و تخریب پل روستای گلورد گذشته و همچنان اتفاق خاصی رخ نداده است. برخی منابع خبری می‌گویند که مطالعات لازم برای احداث این پل همچنان صورت نگرفته است.

مسئولان محلی می‌گویند تنها اقدام مثبت مسئولان طی سال گذشته احداث پل موقت بود که این پل نیز سه ماه پیش تخریب شد. این پل موقت بعد از تخریب پل اصلی، روی رودخانه تجن احداث‌شده بود و آقای استاندار به‌اتفاق وزیر ارتباطات آقای جهرمی آن را افتتاح کرده بودند. گویا پیمانکار پروژه پل موقت روستای گلورد، همان پیمانکار فازم دوم جاده ساری تاکام بوده است. این پل موقت مجدداً توسط پیمانکار نامبرده ترمیم شد که به علت بارندگی‌های روزهای اخیر در مرکز استان و ارتفاعات، برای بار سوم به سرنوشت تخریب دچار شد.

مردم روستای گلورد که طی یک سال اخیر تنها با تخریب‌های پشت سر هم راه دسترسی محل زندگی خود روبرو بوده‌اند؛ اکنون در شرایطی که شیوع ویروس کرونا هم دردسرهای بسیاری برای مردم منطقه، علی‌الخصوص سالمندان ایجاد کرده است، در محاصره سیل مانده‌اند. هیچ راهی برای رفت‌وآمد وجود ندارد.

از دیگر نکات جالب توجه، پروژه احداث پل بر روی یکی دیگر از رودخانه‌های داخل این روستا است. بر اساس اعلام مسئولان محلی، فرماندار ساری و رئیس بنیاد مسکن، 22 بهمن سال جاری را به‌عنوان زمان افتتاح این پل عنوان کرده بودند؛ اما تا به امروز نه‌تنها این پل افتتاح نشده، بلکه بنیاد مسکن به‌عنوان مسئول پروژه به مدت یک ماه است که پروژه را نیمه‌کاره رها کرده است.

سؤال مهم اینجاست؛ روستایی که به علت شرایط خاص جغرافیایی، راه‌های ارتباطی آن با کوچک‌ترین بارندگی قطع می‌شود، چرا نباید در دستور کار مسئولان برای رفع بحران قرار گیرد؟ چرا اقدامات مسئولان جهت رسیدگی به روستاها رنگ و بوی انتخاباتی گرفته است؟ حالا که انتخابات به پایان رسیده، آیا نوبت به دیگر روستاها نرسیده تا شرایط بحرانی آن‌ها موردبررسی قرار گیرد؟

 

مسائل بحرانی روستای ما در اولویت نیست!

قاسم انجم روز عضو شورای اسلامی روستای بحران‌زده گلورد در گفت‌وگو با مازندشورا با توضیح مشکلات فراوان این روستا، اظهار داشت: ما از حداقل امکانات هم بی‌بهره هستیم. بنیاد مسکن باید به‌جای احداث شهربازی در دیگر روستاها، مشکلات جدی روستای گلورد را حل کند. روستای ما با هر بارندگی دچار مشکلات جدی می‌شویم. ما این حرف را باید چگونه و به چه کسی بگوییم؟ چرا تمام پروژه‌ها سیاسی شده است؟ مردم گناه دارند. آن‌ها نباید بازیچه شوند.

این عضو شورای روستای گلورد افزود: سؤال من این است که چرا استانداری بر روند کار بنیاد مسکن نظارت ندارد؟ چرا یک پروژه عادی باید بیش‌ازحد انتظار طول بکشد؟

انجم روز در پایان گفت: نمی‌دانم چرا مسائل بحرانی در اولویت نهادهای اجرایی قرار ندارد. آقایان مسئول! روستا کوچک است اما نباید از حداقل امکانات محروم باشد. راه دسترسی یک امکانات ابتدایی است و بنده به‌عنوان عضو شورا به حیف‌ومیل اعتبارات متهم می‌شوم. چگونه باید پاسخگوی انتظارات مردم باشم وقتی نهادهای بالادستی هیچ حمایتی انجام نمی‌دهند؟ دستگاه‌های اجرایی باید به مردم پاسخگو باشند.

 


برچسب ها : #مازندران #ساری #روستای گلورد #کرونا #سیل #استانداری #بنیاد مسکن







لینک کوتاه مطلب :

منبع: مازند مجلس

کلیدواژه: مازندران ساری روستای گلورد کرونا سیل استانداری بنیاد مسکن روستای گلورد بنیاد مسکن راه دسترسی پل موقت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mazandmajles.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مازند مجلس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۳۷۷۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برج حاشیه باغ گیاه‌شناسی ایران با ورود رییس‌جمهوری کوتاه آمد

به گزارش خبرنگار مهر، باغ گیاه شناسی ملی ایران یکی از ۱۰ باغ گیاهی برتر جهان بوده که در خاورمیانه بزرگترین باغ گیاه شناسی شناخته می‌شود. این ثروت ملی در منطقه ۲۲ شهر تهران قرار دارد که مدتی است به دلیل ساخت و سازهای اطراف آن خبرساز شده است. این مساله محدود به باغ گیاه شناسی تهران نبوده و سایر باغ‌های گیاه شناسی کشور را نیز تهدید می‌کند.

سید مجتبی خیام نکویی، رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی در نشست خبری که در پنجاهمین سالگرد تأسیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی برگزار شد در پاسخ به چرایی تخریب باغ گیاه‌شناسی نوشهر توضیح داد، تفاهم نامه‌ای با شهرداری نوشهر منعقد شده بود که متأسفانه به آن عمل نکردند و ما نیز از آنها شکایت کردیم. دستور توقف تخریب داده شد، اما مجدداً این تخریب از سر گرفته شد. موضوع به وزارت کشور و نهادهای مربوطه اعلام شد و از شهرداری شهر مذکور نیز درخواست کردیم به تعهدات خود عمل کند.

به گفته این مسؤول دولتی متأسفانه برخی شهرستان‌ها و استان‌ها بدون توجه به مسائل کلان کشور اقدامات مرتبط با خود را انجام می‌دهند و دست به تخریب می‌زنند. پیگیر این موضوع هستیم زیرا معتقدیم باغ‌های گیاه شناسی ذخایر ارزشمندی در کشور هستند و باید از آنها حفاظت کرد.

در ادامه با اشاره به باغ گیاه شناسی ملی نیز عنوان شد، پیگیری از طریق رئیس جمهوری انجام شد و با حضور ابراهیم رئیسی در باغ گیاه شناسی ایران و به شهردار و رئیس شورای شهر دستور توقف داده شد.

در ادامه هم، روز گذشته در نشست شورای پژوهشی مؤسسه تحقیقات جنگل‌ها و مراتع کشور که با حضور معاون اجرایی رئیس‌جمهور تشکیل شد، پروژه بلندمرتبه‌سازی در حاشیه باغ گیاه‌شناسی ملی ایران تا سقف ۵ طبقه محدود شد. علی علیزاده، رئیس موسسه تحقیقات جنگل‌ها و مراتع کشور با اشاره به پیگیری‌های بی‌وقفه در ماه‌های اخیر در حوزه ساخت و سازهای اطراف باغ گیاه شناسی ایران گفت: با پیگیری‌های انجام شده قرار شد پروژه مذکور در این عرصه ۲۲ هکتاری تا سقف ۵ طبقه محدود شود و باقیمانده آن به مکان‌های دیگر انتقال یابد.

وی عنوان کرد: گرچه ساخت همین ۵ طبقه نیز تبعات زیانبار و غیرقابل جبرانی برای باغ در پی خواهد داشت؛ به همین دلیل خواسته به حق این مؤسسه، توقف پروژه و انتقال کامل آن به محل دیگری است.

رئیس موسسه تحقیقات جنگل‌ها و مراتع کشور افزود: با توجه به لزوم رعایت حقوق مکتسبه باغ و نیز ذی‌نفعان ارتشی در این پروژه، مقرر شد نهادهای مسؤول مانند سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور و نیز سایر بخش‌های وزارت جهاد کشاورزی، همچنین ارتش جمهوری اسلامی ایران و شهرداری تهران، در خصوص وجود و امکان ارائه زمین‌های جایگزین به بتاجا، اقدام کنند.

کد خبر 6085430 فاطمه امیر احمدی

دیگر خبرها

  • تخلیه روستای نوده شهرستان زیرکوه
  • «فاطمه» اسم رمز صبوری در غزه؛ وقتی مقاومت شیعه و سنی را همدل کرد
  • تخریب برخی از خانه‌ها و اراضی کشاورزی بخش کویرات آران و بیدگل
  • آخرین وضعیت بارندگی و سیلاب در بخش شهداد کرمان/ تخریب قنات یک روستا
  • توقف قطار تا تخریب پل ثمره بارش‌های بهاری در گلستان
  • نمایش توان فنی و مهندسی ایران در سریلانکا
  • برج حاشیه باغ گیاه‌شناسی ایران با ورود رییس‌جمهوری کوتاه آمد
  • ۱۰ نفر رئیسی را محاصره کرده و می‌گویند مملکت گل و بلبل است!
  • نماینده مجلس: ۱۰ نفر رئیسی را محاصره کرده و یک منظومه شمسی دیگر برای او تصویر می‌کنند
  • نماینده مجلس: ۱۰ نفر رئیسی را محاصره کرده و یک منظومه شمسی دیگر برای او تصویر می کنند / با ۴۰۰ محافظ به این شهر و آن شهر می روند بعد می گویند به میان مردم رفتیم