Web Analytics Made Easy - Statcounter

«آیینه کاری» رشته ای ایرانی اسلامی است که یکشنبه 4 آبان، از زاویه دید استاد برجسته ایرانی آیینه کار، غلامرضا شادی از شبکه العالم بررسی می شود.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، مجموعه مستند «سرانگشتان هنرمند» این بار به سراغ استاد برجسته آیینه کاری؛ غلامرضا شادی رفته است و ضمن معرفی آثار وی به زوایای زیبایی شناسانه این هنر قدیمی ایرانی، اسلامی و نسبت آن با دیگر هنرها می‌پردازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین درباره منشاء پدید آمدن این هنر از ابتدا و نسبت آن با هنرهای نقاشی، معماری، فن ترسیم خط اطلاعات مفیدی به علاقمندان این هنر ارائه خواهد شد.

در این مستند به آثار استاد شادی که یکی از سرآمدان این رشته هنری است، از جمله بازسازی آیینه کاری مکان‌های مطرحی چون کاخ گلستان و غیره و یا مساجد مختلف و معروف در اقصی نقاط ایران اشاره می‌شود. همچنین استاد غلامرضا شادی ضمن بیان رمز ماندگاری این هنر در خصوص تلاش صنعتگران این رشته برای استفاده از مواد خوب در کار و فنی تر و دقیق تر شدن این هنر توضیحاتی را ذکر می‌کند.

نمایش اهتمام استاد شادی و خانواده اش بر حفظ و تداوم این هنر و دوری از مادی گرایی صرف از دیگر ابعاد و چشم اندازهای مستند «آیینه کاری» است.

مستند «سرانگشتان هنرمند» به تهیه کنندگی و کارگردانی حمزه علیرضایی، تصویربرداری اصغر عزیزی و دستیاری تصویر مهدی محمدی، یکشنبه 4 آبان ساعت 21 از شبکه العالم تقدیم علاقه مندان عرب زبان می‌شود.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: معاونت برون مرزی رسانه ملی سرانگشتان هنرمند آیینه کاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۳۷۹۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دعوت از ۱۰ کشتی‌گیر مازندرانی به اردوی تیمِ غلامرضا محمدی

دور جدید اردوی تیم کشتی آزاد جوانان کشورمان از امروز در همان منطقه‌ای استارت می‎خورد که پیش از این شاگردان حسن رنگرز اردوی نوروزی خود را برپا کرده بودند. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، شاگردان غلامرضا محمدی که در روزهای پایانی سال گذشته در سه تورنمنت بزرگسالان یاشاردوغو، ارمنستان و روسیه محک خورده بودند، دور جدید تمرینات خود را از امروز (8 فروردین) این بار در شهرستان نور استان مازندران برپا خواهند کرد.

اردوی جوانان آزادکار در همان ویلا و سالن تمرینی برپا شده است که پیش از این شاگردان حسن رنگرز اردوی نوروزی خود را آنجا سپری کرده بودند.

برای شرکت در این اردو سرمربی تیم ملی فقط نام 16 آزادکار جوان را به فدراسیون داد و باتوجه به برگزاری اردو در مازندران، 10 کشتی‌گیر از این استان را به‌عنوان حریف تمرینی برگزید تا در کنار ملی‌پوشان جوان تمرینات‌شان را دنبال کنند.

در کنار غلامرضا محمدی نیز دو مربی مازندرانی، سیداحمد محمدی و علی بحری در این اردو که تا هفدهم فروردین ادامه دارد، حضور خواهند داشت.

این تیم خود را برای شرکت در مسابقات قهرمانی جوانان آسیا آماده می‌کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • قرآن کریم با هنر نازک کاری و معرق هنرمند سنندجی به تحریر در آمد/ برپایی نمایشگاه قرآنی معرق و نازک کاری در سنندج
  • در غرب تحصیل کرد اما آثارش به شدت ایرانی است
  • ۱۲ پیشنهاد برای موزه‌ گردی در تهران | از موزه استاد انتظامی گرفته تا باغ موزه هنر ایرانی
  • بی‌توجهی مسئولان به استاد معرق و نازک‌کاری ایران + فیلم
  • راهیابی آثار ۵ سینماگر ایرانی به جشنواره هات داکس
  • انتقاد تند از علی مطهری، سرلیست «صدای ملت» | مردم ادای شادی درمی‌آورند | نوروز ایرانی تعطیل بردار نیست | به دنبال تبدیل عید به عزایید؟
  • که شب می گذرد! نوروز به مثابه نهاد توسعه
  • بزرگداشت پدر ویراستاری نوین در عالم نشر و فرهنگ ایران
  • دعوت از ۱۰ کشتی‌گیر مازندرانی به اردوی تیمِ غلامرضا محمدی
  • برپایی نمایشگاه قرآنی معرق و نازک کاری در سنندج