Web Analytics Made Easy - Statcounter

احمد عبدالرحیمی کارگردان مستند «حسن بابا» گفت: شهدای مدافع حرم مظلوم و از همه مظلومتر شهدایی هستند که به صورت داوطلبانه و بسیجی در سوریه حضور داشتند و ادای دین به این شهدای مظلوم، دلیل ساخت «حسن بابا» بود.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، احمد عبدالرحیمی اظهار داشت: به عنوان مستندساز و ثبت کننده تاریخ شفاهی چند سالی در سوریه حضور داشتم و محمدحسن قاسمی را در اوایل ورودش به حلب دیده بودم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بعد از دیدار با شهید تصاویری از حضورش به عنوان پرستار تهیه کردم.

کارگردان مستند « حسن بابا » بیان کرد:  امنیت و آرامش کشور را مرهون خون شهدا از جمله شهدای مدافع حرم هستیم و همه ما وظیفه داریم در تکریم این بزرگان فعالانه ایفای نقش کنیم و ما به عنوان مستندساز نسبت به ایجاد شناخت مدافعان حرم  به تک تک مردم ایران مسئول هستیم.

این مستندساز ادامه داد: شهید محمد حسن قاسمی در مرداد ماه 95حین انتقال مجروحین به بیمارستانی در حلب به کمین تروریست های تکفیری گرفتار شده و به شهادت رسید. پیکر وی پس از سه ماه در کنار امبولانس تفحص شد.

عبدالرحیمی اظهار کرد: اصلی‌ترین و مهمترین موانع برای روایت نبرد سوریه و مدافعان حرم، مسائل امنیتی است. در مسیر ساخت این مستند هم به دلیل شناخت محدودی که من از این شهید بزرگوار داشتم تحقیقات زیادی انجام دادیم. مطالعه کتاب  «دلم پرواز میخواهد»  روایتی از زندگی این شهید والامقام از انتشارات روایت فتح کمک بسیاری برای شناخت ایشان به من کرد.

بیننده مستند «حسن بابا» به کارگردانی احمد عبدالرحیمی و تهیه کنندگی مصطفی سیفی، کاری از گروه مستند روایت فتح، شنبه سوم آبان، ساعت 20:30 از شبکه افق باشید.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: مدافع حرم حسن بابا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۳۷۹۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از برگزیدگان مسابقه مستند روایت راه و مسابقه عکس حماسه غیرت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد،  مراسم اختتامیه مسابقه فیلم مستند روایت راه و مسابقه عکس حماسه غیرت با حضور اهالی فرهنگ و هنر و علاقه‌مندان در سالن اجتماعات حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد. شریف اسلامی رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد در این مراسم گفت: این مرکز سال پرباری را از منظر کمی و کیفی در حوزه تولیدات تصویری داشته و آثار فاخری با موضوع ظرفیت‌های مختلف زیست بوم استان تولید کرده است. وی با اشاره به اهمیت زیست بوم کهگیلویه و بویراحمد گفت: آن چیزی که سال گذشته در حوزه هنری در بحث تولید مهم بوده توجه به زیست بوم استان بوده که در تولیدات تصویری به ظرفیت‌های مختلف فرهنگی اجتماعی، اقتصادی و طبیعی زیست بوم استان توجه ویژه شد. شریف اسلامی فرهنگ عشایری را محور و نقطه تمرکز ظرفیت‌های زیست بوم استان دانست و گفت: انتخاب فیلمی با موضوع عشایر از تولیدات این مرکز در جشنواره سینما حقیقت از جمله موفقیت‌های تولیدات سال ۱۴۰۲ استان بود. اسلامی همچنین با اشاره اهمیت آموزش در حوزه هنری ادامه داد: در بعد تربیت فیلمساز هرچند که این مهم وظیفه ذاتی برخی از نهاد‌های دیگر است، اما تلاش کردیم در کنار انجمن سینمای جوانان نسل جدیدی از فیلم سازان استان را تربیت کنیم که انشالله در سال‌های آتی شاهد آثار در خوری از این دوستان باشیم. رئیس حوزه هنری استان اضافه کرد: مسابقه فیلم مستند روایت راه در بهمن ماه سال گذشته برگزار و اکنون از برگزیدگان با اهدای لوح تقدیر و جایزه نقدی تجلیل شد. برگزیدگان مسابقه فیلم مستند روایت راه: حسن فتاحیان سجاد بیگدلی سید حسن اسلامی نژاد مجتبی کاظمی نژاد هدی مرادی برگزیدگان مسابقه عکس حماسه غیرت: پیمان نعمتی رضا الله دادی مسعود مدنی حسین کریمی حسن فتاحیان مهدیس حسن علی زاده

دیگر خبرها

  • تولد نوزاد آق قلایی در آمبولانس
  • اولین مستند شهید آوینی پس از ۴۴ سال رونمایی شد
  • روایت کودک فلسطینی از شکنجه‌های صهیونیست‌ها
  • نخستین مستند شهید آوینی پس از ۴۴ سال رونمایی شد
  • تولد در آمبولانس ؛ نوزاد آق قلایی برای دیدن دنیا عجله داشت
  • تجلیل از برگزیدگان مسابقه مستند روایت راه و مسابقه عکس حماسه غیرت
  • حضور دو مستندساز هرمزگانی در اولین جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی
  • برتری دو مستند چهارمحال و بختیاری در نخستین جشنواره ملی اقوام ایرانی
  • مستند‌های چهارمحال و بختیاری برگزیده نخستین جشنواره ملی اقوام ایرانی
  • موسسه جامعه الثقلین اراک پیشگام در تولید محتوا و مستندسازی