Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین، جشنواره شیکاگو ۲۰۲۰ با اهدای جوایز به برگزیدگان به پایان رسید و سهم سینمای ایران سک جایزه ارزشمند از بخش مسابقه بین‌الملل بود. هیات داوران جایزه هوگو طلایی بهترین فیلم را به Sweat ساخته مگنس فن هورن از سوئد و لهستان اهدا کرد؛ فیلمی که ابتدا قرار بود در جشنواره کن امسال رونمایی شود و به دلیل شیوع کرونا نخستین نمایش بین‌المللی آن سهم جشنواره شیکاگو شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جایزه هوگو نقره‌ای که در واقع جایزه هیات داوران است به نماینده ایران رسید و «جنایت بی‌دقت» مکری آن را به دست آورد. این فیلم ۱۳۴ دقیقه‌ای اواخر تابستان در بخش افق‌های جشنواره ونیز به نمایش درآمد و چند جایزه برد. پس از درخشش در جشنواره معتبر شیکاگو در آمریکا، شاید بتوان بخت «جنایت بی‌دقت» را برای حضور جدی‌تر در فصل جوایز و احتمالا اسکار بیشتر دانست.

کد خبر 559640 برچسب‌ها سینمای جهان شهرام مکری سینمای ایران

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: سینمای جهان شهرام مکری سینمای ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۳۷۹۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این انیمیشن ایرانی به اسکار راه یافت

به گزارش همشهری آنلاین، مستند-انیمیشن کوتاه «آنیتا، گمشده در اخبار» در چهل و هشتمین جشنواره فیلم کلیولند جایزه بهترین انیمیشن کوتاه به همراه جایزه نقدی را دریافت کرد.

با توجه به اینکه جشنواره کلیولند از رویدادهای واجد شرایط اسکار در بخش فیلم کوتاه است، فیلم «آنیتا، گمشده در اخبار» با دریافت این جایزه واجد شرایط حضور در رقابت اسکار فیلم کوتاه در سال آینده میلادی خواهد بود. چهل و هشتمین جشنواره فیلم کلیولند از ۱۵ تا ۲۵ فروردین (۳ تا ۱۳ آوریل در آمریکا) برگزار شد. این فیلم به کارگردانی بهزاد نعلبندی در بخش مستند بین‌المللی با آثار مهمی از سینمای جهان رقابت می‌کند.

در خلاصه داستان فیلم آمده است: «در ۵ آبان ۱۳۹۹، یک قایق بادی سواحل دانکرک فرانسه را ترک می کند تا ۱۹ مهاجر غیرقانونی را به انگلستان برساند اما پس از چند دقیقه واژگون می شود. هفت مهاجر در کانال مانش غرق می‌شوند، پنج نفر آنها یک خانواده کرد-ایرانی به نام ایران‌نژاد بودند که در آرزوی زندگی بهتر به این سفر سخت رفته بودند و این فیلم در مورد آن خانواده است.»

این فیلم ۱۷ دقیقه‌ای ساخته جدید بهزاد نعلبندی است که ساخته قبلی او با عنوان «کاغذ پاره‌ها» در جشنواره‌های سینمایی جهان و ایران حضور داشت و جوایزی کسب کرد.

«آنیتا، گمشده در اخبار» پیش از این در جشنواره‌های جیلاوا کشور چک، توکیو انیمه ژاپن، هیوستون آمریکا، بیست و هشتمین جشنواره فیلم انیمیشن کاتالونیا؛ انیماک، بیرمنگام انگلستان، جشنواره انیمیشن هند و چهل‌وسومین دوره جشنواره استانبول ترکیه حضور داشته است.

عوامل مستند- انیمیشن «آنیتا، گمشده در اخبار» عبارتند از طراح صدا: انسیه ملکی، آهنگساز: مصطفی محمودی، نویسنده، کارگردان، تدوینگر، انیماتور و تهیه کننده: بهزاد نعلبندی، پخش بین المللی: شرکت مستقل‌های ایرانی با مدیریت محمد اطبایی.

کد خبر 844876 منبع: ایسنا برچسب‌ها جایزه اسکار سینمای ایران پویا نمایی - انیمیشن

دیگر خبرها

  • این انیمیشن ایرانی به اسکار راه یافت
  • معرفی داوران بخش فیلم‌های داستانی کوتاه جشنواره فیلم اقوام ایرانی
  • داوران بخش فیلم‌های داستانی کوتاه جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی معرفی شدند
  • ۲ انتصاب در انجمن سینمای جوانان ایران
  • «قوی‌دل» به «هنر و تجربه» رسید
  • اکران مستند «قوی دل» در گروه هنر و تجربه
  • «قوی‌دل» به هنر و تجربه رسید
  • سینمای ایران مسافر کره جنوبی شد
  • بزرگداشت داریوش مهرجویی در ایتالیا با نمایش «لامینور»
  • نامزدهای بخش مستمر جشنواره پژواک اعلام شد