Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا از شبکه "تی آر تی" ترکیه ،   این مسأله را می‌توان نشانه خشم شهروندان عرب و کاربران صفحات اجتماعی در کشورهای عربی به خاطر حملات تند مکرون علیه مسلمان در فرانسه دانست که به بهانه اقدام جوان چچنی در کشتن معلم تاریخی که تصاویر کارتونی اهانت آمیز به پیامبر اسلام را نشان داده بود، انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پس از شروع موجب خشم مردمی در میان ملل مسلمان، فعالان در شبکه‌های اجتماعی یک کمپین تحریم کالاهای فرانسوی را با هشتگ "تحریم کالاهای فرانسوی" در کنار " مکرون به پیامبر اهانت می‌کند" و "پیامبر ما خط قرمز ماست" را راه‌اندازی کردند.

این کمپین که در شبکه‌های اجتماعی شکل گرفته است، با هدف آسیب زدن اقتصادی به دولت فرانسه صورت می‌گیرد که پس از حوادث نژادپرستانه علیه مسلمانان زن در فرانسه، حد و مرز اهانت به دین مبین اسلام را زیر پا گذاشته، همچنان که مسلمانان را در کشورش زیر فشار قرار داده است.

کاربران عرب در توئیتر فهرستی از کالاهای فرانسه در بازارهای کشورهای عربی را منتشر کرده‌اند و خواستار تحریم آنان شده‌اند.

همچنین بسیاری از کاربران در شبکه‌های اجتماعی تصاویر پروفایل خود در شبکه‌های اجتماعی نظیر توئیتر، فیسبوک و دیگر شبکه‌ها را به تصاویری از نام رسول گرامی اسلام (ص) تغییر داده و با این اقدام انزجار خود را از هتاکی مقامات فرانسوی علیه پیامبر اسلام نشان داده‌اند.

از سوی دیگر، برخی از فروشگاه‌ها و مراکز تجاری کویت در واکنش به اظهارات رییس جمهوری فرانسه با نصب پلاکاردهایی از آغاز تحریم کالاهای فرانسوی خبر داده ‌اند.

همچنین "مرزوق الغانم" رییس مجلس الامه کویت اقدام برخی از روزنامه‌های فرانسوی در انتشار کاریکاتور اهانت‌آمیز به حضرت محمد (ص) را محکوم کرد و از دولت کشورش خواست که اهانت‌های عمدی را که به ارکان دین مبین اسلام و مقدسات مسلمانان صورت می‌گیرد، محکوم کند.

مکرون اخیرا در اظهاراتی با وقاحت اعلام کرده بود که فرانسه همچنان به انتشار کاریکاتورهای توهین آمیز علیه رسول گرامی اسلام (ص) ادامه خواهد داد، امری که با واکنش تند مسلمانان روبرو شده است.

برچسب‌ها فرانسه کویت امانوئل مکرون

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرانسه کویت امانوئل مکرون فرانسه کویت امانوئل مکرون اخبار کنکور شبکه های اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۳۸۰۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتحادیه اروپا : ویزای شنگن 5 ساله برای شهروندان کشورهای عربی خلیج فارس

شهروندان کشورهای عربی جنوب خلیج فارس  ویزای شینگن 5 ساله دریافت می کنند.

به گزارش عصرایران،‌ اتحادیه اروپا اعلام کرد از این پس به شهروندان کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس در اولین درخواست، ویزای 5 ساله چند بار ورود ارائه می شود.
به نوشته رسانه های اروپایی، این تصمیم همزمان با نشست دوجانبه اتحادیه اروپا و شورای همکاری خلیج فارس در کشور اروپایی لوکزامبورگ اعلام شد.

6 کشور کویت، بحرین، عربستان سعودی،قطر، امارات و عمان ، عضو شورای همکاری خلیج فارس هستند. شهروندان امارات قبل از این ، از دریافت شنگن معاف شده بودند و بدون ویزا می توانستند وارد محدوده کشورهای شنگن شوند.

29 کشور عضو شنگن شامل اتریش، بلژیک، دانمارک، جمهوری چک، استونی، فنلاند، فرانسه، آلمان، یونان، مجارستان، ایسلند، ایتالیا، لتویا، لایخشتین، لیتوانی، لوگزامبورگ، مالتا، هلند، نروژ، لهستان، پرتقال، اسلواکی، اسلوانی، کرواسی، اسپانیا، سوئد، سویس، رومانی و بلغارستان هستند.

"جوزپ بورل" نماینده عالی اتحادیه اروپا در امور خارجی و سیاست امنیتی روز دوشنبه / دیروز گفت: من از تصمیمی که امروز صبح توسط کمیسیون اروپا برای هماهنگ کردن قوانین اعطای ویزای چند بار ورود به کشورهای شورای همکاری خلیج فارس اتخاذ کرد استقبال می‌کنم.

"لودویک بوی" سفیر فرانسه در عربستان سعودی هم در توییتر نوشت: شهروندان سعودی از این پس با اولین درخواست می‌توانند ویزای شنگن را برای مدت 5 سال دریافت کنند. 

او گفت فرانسه به شدت از این تصمیم اروپا حمایت کرد. وی ادامه داد "ما مشتاقانه منتظر دیدن شهروندان بیشتری از عربستان سعودی در فرانسه هستیم، چه برای گردشگری و چه برای کار."

ویزای شنگن ، ویزای مشترک 29 کشور اروپایی است. افراد با دریافت ویزای شنگن از یک کشور عضو این پیمان می توانند از 28 کشور دیگر نیز آزادانه و بدون نیاز به دریافت ویزای جداگانه، سفر کنند. میان این 29 کشور نیز همه مرزهای دریایی ، هوایی و زمینی برداشته شده است و شهروندان آزادانه در رفت و آمد هستند.

در ماه گذشته، دو کشور رومانی و بلغارستان به صورت محدود، به شنگن پیوستند. این دو کشور فعلا در مرزهای هوایی عضو شنگن هستند و نه زمینی و دریایی.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: تلاش بحرین برای معافیت شهروندانش از ویزای شنگن آسان سازی ویزای شنگن برای مردم 60 کشور جهان: صدور اینترنتی ویزا در 20 دقیقه لغو ویزای شنگن برای شهروندان امارات

دیگر خبرها

  • نظامیان فرانسوی کنار اوکراین علیه روسیه می‌جنگند
  • یادگیری زبان فرانسوی
  • حمایت مردم فرانسه از عملیات تنبیهی وعده صادق
  • آقای گل تاریخ فرانسه قدم در راه مسی گذاشت!‏
  • اتحادیه اروپا : ویزای شنگن 5 ساله برای شهروندان کشورهای عربی خلیج فارس
  • شرکت بیمه طرفدار صهیونیست‌ها هدف معترضان خشمگین فرانسوی
  • خشم مسلمانان و اپوزیسیون هند از اظهارات اسلام‌ستیزانه مودی
  • انگلیس، روسیه را به دور زدن تحریم‌های غرب متهم کرد
  • به دلیل مصدومیت: ستاره فرانسه در یورو غایب است
  • وزیر دفاع فرانسه: ایران یک چالش امنیتی برای اروپا است