Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-04-25@19:26:59 GMT

نخستین تصویر هاچ‌بک ملی ایران خودرو

تاریخ انتشار: ۳ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۳۸۱۰۴

نخستین تصویر هاچ‌بک ملی ایران خودرو

به تازگی تصویری از پروژه K121 ایران خودرو در فضای مجازی منتشر شده و نشان می دهد که این خودروساز برنامه تولید یک هاچ بک ملی را در سگمنت B دارد.

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر خبرگزاری آنا، در تصویر منتشر شده از جانب صفحه اینستاگرام Car.industry مشخص است که این تصویر تزئینی بوده و ارتباطی به نسخه نهایی K۱۲۱ ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با پیگیری های انجام شده از جانب اسب بخار، معلوم گردیده که K۱۲۱ هنوز به مرحله نمونه سازی نهایی نرسیده و الگوی استفاده شده در چراغ های عقب، طرح سپر و… متفاوت از نسخه نهایی است.

برای ساخت این تصویر از پژو ۲۰۸ نسخه GTi موجود در ایران خودرو و چراغ های عقب محصولات جدید رنو (کولئوس، تلیسمان، مگان و…) استفاده شده است.

ایران خودرو کی ۱۲۱ که یک هاچ بک در کلاس B به حساب می آید، مانند K۱۳۲ و K۱۲۵ بر مبنای پلتفرم PF۱ گروه PSA طراحی شده و الگوی اصلی آن مربوط به پژو ۲۰۸ نسل قبل است. پس از عقد قرارداد پژو و ایران خودرو در زمان برجام، این امکان برای طرف ایرانی فراهم شد تا به صورت قانونی محصولاتی را با نشان تجاری ایرانی بر روی پلتفرم PF۱ توسعه دهند.

با توجه به پروژه های قوای محرکه گروه صنعتی ایران خودرو، احتمال آن بسیار است که K۱۲۱ مانند K۱۳۲ با پیشرانه ۱٫۶ لیتری EC۵ و جعبه دنده ۵ سرعته دستی و ۶ سرعته اتوماتیک به بازار معرفی شود. پیشرانه EC۵ که نسخه ارتقا یافته TU۵ است، با داشتن زمان بندی هوشمند سوپاپ ها و پمپ روغن متغییر می تواند ۱۱۰ اسب بخار را با گشتاور ۱۵۰ نیوتن متر تولید کند.

با توجه به گفته های مدیران ارشد ایران خودرو پس از سدان K۱۳۲، کراس اوور K۱۲۵ به بازار عرضه می شود و سپس نوبت به تولید انبوه هاچ بک K۱۲۱ خواهد رسید.

منبع: اسب بخار

انتهای پیام/

منبع: آنا

کلیدواژه: ایران خودرو ایران خودرو هاچ بک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۳۸۱۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید بیش از ۵۸۷ میلیون کیلو وات ساعت انرژی خالص در نیروگاه نکا

نوراله ادبی فیروزجائی مدیرعامل شرکت مدیریت تولیدبرق نکا گفت: بیش از ۵۸۷ میلیون و ۴۳۲ هزار کیلووات ساعت انرژی خالص در فروردین ماه امسال در نیروگاه شهید سلیمی نکا تولید شد.

او افزود: در این ماه بیش از ۶۱ درصد انرژی تولید شده در واحد‌های بخاری و حدود ۳۹ درصد در واحد‌های بلوک سیکل ترکیبی بدست آمد.

ادبی فیروزجائی گفت: در طول این ماه واحد یک بخار طبق برنامه به منظور انجام تعمیرات نیمه اساسی، ۳ واحد دیگر بخار نیز مجموعاً به مدت ۳۶ روز جهت انجام تعمیرات میاندوره‌ای و تعمیرات غیرمترقبه و واحد یک گازی نیز به مدت ۱۵ روز برای انجام بازدید دور‌های و تعمیرات غیر مترقبه در مدار تولید نبودند.

او همچنین با اشاره به ضرورت آمادگی کامل همه واحد‌های نیروگاهی برای تولید پایدار انرژی در تابستان، افزود: از ۱۴ برنامه تعمیراتی پیشبینی شده برای ارتقاء میزان آمادگی واحد‌ها جهت تولید پایدار انرژی مورد نیاز شبکه در فصل تابستان، از دهم مهر تاکنون ۱۰ برنامه تعمیراتی و نیز پروژه تعویض لوله‌های سقف بویلر واحد ۲ بخار به سرانجام رسید و تعمیرات نیمه اساسی واحد یک و میاندور‌های واحد ۳ بخار و پروژه لایروبی حوضچه آبگیر واحد‌های بخاری بیوقفه در حال انجام است و پیش بینی می‌شود تا قبل از شروع روز‌های اوج مصرف با انجام همه برنامه‌های تعمیراتی و پروژه لایروبی، واحد‌ها برای تولید پایدار انرژی آماده شوند.

نیروگاه ۴۵ ساله شهیدسلیمی نکا شامل ۴ واحد بخار، ۲ واحد گازی و یک واحد بخار در بلوک سیکل ترکیبی است که با انجام برنامه‌ها و پروژه‌های بازسازی، تعمیراتی و رفع چالش‌ها و محدودیت‌های تولید می‌تواند نقش بسیار موثری در پایداری شبکه برق کشور داشته باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • یک پیش‌بینی ترسناک از هوای تابستان امسال
  • نیسان سیلفی e-Power جدید ۲۰۲۳ + عکس خودرو خارجی، قیمت ماشین Nissan Sylphy و مشخصات محصول
  • مرسدس جی کلاس برقی رونمایی شد؛ شاسی‌بلند چهار موتوره با گشتاور شگفت‌انگیز (+عکس)
  • سوسک سیاه که در ایران هم حسابی محبوب بود! (+عکس)
  • آمادگی نیروگاه نکا برای تامین برق در فصل گرم سال
  • خندان و با انگیزه: رونمایی از اولین نسخه پائز در ایران
  • تولید بیش از ۵۸۷ میلیون کیلو وات ساعت انرژی خالص در نیروگاه نکا
  • حمله پهپادی اسرائیل به یک خودرو در جنوب لبنان
  • ۱۰ ماشین آلمانی برتر تاریخ که شاهکارهای مهندسی عرصه خودروسازی به شمار می آیند (+عکس)
  • میزان رطوبت هوا در خانه چقدر باید باشد؟