Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-04-23@11:39:52 GMT

پیام ایران از مسکو به طرف‌های درگیر قره‌باغ

تاریخ انتشار: ۳ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۳۸۳۷۸

به گزارش سرویس سیاسی جام نیـوز، کاظم جلالی سفیر ایران در مسکو گفت: که مقامات ایرانی از نزدیک درگیری‌ها در منطقه قره باغ را زیر نظر دارند و هر گونه تجاوزی به مرزها یا خاک خود را تحمل نخواهند کرد. علاوه بر این، وی تأکید کرد که ایران با همه طرف‌های درگیر در این مناقشه "در تماس نزدیک و جدی" است.

 سفیر ایران گفت: «تمامی فعالیت‌ها در مناطق مرزی کشور به طور جدی و دقیق توسط جمهوری اسلامی ایران کنترل می‌شود و در این راستا، مقامات تهران در تماس نزدیک و جدی با همه طرف‌های متخاصم در منطقه قره باغ است و با اعلام غیرقابل قبول بودن هر نوع تجاوز از سوی هر یک از طرفین به خاک جمهوری اسلامی، درباره اقدامات احتیاطی از سوی تهران، به آنها هشدار جدی داده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

این دیپلمات افزود: «جمهوری اسلامی ایران به هیچ وجه تحمل تجاوز به مرزها و خاک خود را نخواهد داشت. در جریان حوادث اخیر بین جمهوری آذربایجان و ارمنستان، ما به هر دو طرف گفته‌ایم که هر کسی که این اصل را رعایت نکند، با پاسخ قاطع تهران روبرو شده و هر نوع تهدیدی، سریعاً رفع خواهد شد.»

 

تسنیم

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: قره باغ پیام ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۳۸۳۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رسانه عبری: تل‌آویو نگران گام بعدی مسکو است

به اعتقاد یک رسانه عبری زبان این نگرانی وجود دارد که روسیه از تعهد قدیمی خود به حفظ امنیت اسرائیل شانه خالی کرده باشد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه عبری خبرگزاری تسنیم، روزنامه عبری زبان یدیعوت آحارانوت در گزارشی که شنبه شب منتشر شد، اعلام کرد، اسرائیل نگران گام بعدی روسیه است، چون شاهد آن هستیم که مسکو از تعهدات قدیمی خود در رابطه با حفظ امنیت اسرائیل به تدریج شانه خالی کرده و خواستار اعمال تحریم علیه آن است.

به نوشته این رسانه عبری زبان، سخنرانی پنج شنبه شب سفیر و نماینده روسیه در سازمان ملل متحد در شورای امنیت و درخواست وی برای اعمال تحریم علیه اسرائیل به دلیل عدم اجرای قطعنامه شورای امنیت مربوط به آتش بس در نوار غزه نماد این تحول می‌باشد.

در بخش دیگری از این نوشتار آمده است درخواست نماینده دائم روسیه در سازمان ملل بیانگر شکل‌گیری مرحله جدید و نگران کننده‌ای در تنش‌های روز افزون بین اسرائیل و روسیه است.

ایتمار ایشنر نویسنده آن می‌افزاید گسترش روابط امنیتی بین روسیه و ایران، نگرانی‌های در قدس را صد چندان می‌کند، در حالی که عدم محکومیت حمله بی سابقه ایران علیه اسرائیل که با 350 فروند هواپیمای بدون سرنشین، موشک کروز و بالستیک انجام گرفت نیز به شدت اسرائیل را از مواضع روسیه سرخورده و ناامید کرد.

ایشنر افزود: محافل و نهادهای اسرائیلی با نگرانی خواصی مواضع و اظهارات مسکو از 7 اکتبر به بعد را دنبال می‌کنند و نگران آن هستند که گام‌های بعدی مسکو به تدریج منجر به تشدید واکنش‌های روسیه علیه اسرائیل شود. این در حالی است که روسیه هیچ نوع همدردی با اسرائیل از خود نشان نداده و از محکومیت حماس هم امتناع کرد و حتی پای از آن هم فراتر نهاده و دو بار میزبان رهبران حماس در روسیه بود.

اما با وجود تمامی این مواضع اسرائیل از واکنش روسیه نسبت به تهاجم ایران علیه اسرائیل شوکه و غافلگیر شد و تقریبا روس‌ها از اینکه بگویند ما در کنار ایران هستیم ابایی نداشتند.

در بخش دیگری از گزارش تحلیلی یدیعوت آحارانوت تاکید شده است، با نگاهی به آنچه که توسط محافل روسی اعلام می‌شود می‌توان به این نتیجه رسید، دیمتری راجوزین سناتوری که در سابقه خود چند پست و جایگاه بسیار عالی‌رتبه امنیتی هم ه دارد اعلام کرد، در صورت بروز جنگ بین ایران و اسرائیل، ایران اسرائیل را شکست خواهد داد، او همچنین افزود: اگر مهاجران جدید روسی تبار که در حال حاضر در ارتش اسرائیل خدمت می‌کنند را فاکتور بگیریم نظامیان خوبی در ارتش اسرائیل وجود ندارد.

نویسنده همچنین به سخنان سرگئی ماردان یکی از تحلیل‌گران ارشد روزنامه کامسولسکایا پراودا استناد می‌کند که در گفتگویی با برنامه ولادیمیر سولوویف یکی از برنامه‌های گفتگو محور تلویزیون روسیه اعلام کرده بود، روسیه از ایران در مقابل اسرائیل حمایت می‌کند، ایران متحد سیاسی ماست، ایران یکی از معدود کشورهایی است که از روسیه در جنگ حمایت می‌کند.

او در این برنامه در رابطه (ادعای رژیم صهیونیستی در مورد) رهگیری 99 درصد از پرتابه‌های ایران هم گفت، تاسف برانگیز است که چند جنگنده آمریکا در این تقابل سرنگون نشدند.

در بخش دیگری از این نوشتار یدیعوت آحارانوت به گزارش خبرگزاری تسنیم اشاره کرده و می‌نویسد، خبرگزاری ایرانی تسنیم به نکات اصلی گفتگوی انجام گرفته بین پوتین رئیس جمهور روسیه و ابراهیم رئیسی رئیس جمهور ایران پرداخت و نوشت: رئیسی موضع اصولی و سازنده دولت روسیه در رابطه با دفاع مشروع جمهوری اسلامی علیه اقدامات تجاوزکرانه‌ای که رژیم صهیونیستی علیه کنسولگری ایران در سوریه انجام داد را مورد ستایش قرار داده و این اقدام رژیم صهیونیستی را اقدام تروریستی آشکاری در تضاد با قوانین بین المللی از جمله توافقنامه وین دانست.

براساس گزارش رسانه ایرانی (تسنیم) پوتین اقدام تروریستی که رژیم صهیونیستی علیه کنسولگری جمهوری اسلامی ایران انجام داد را محکوم کرد و آن را اقدامی مغایر با موازین و اعراف بین المللی توصیف کرد و تاکید کرد اقدام جمهوری اسلامی ایران واکنشی به این اقدام جنایتکارانه در چارچوب قوانین بین المللی برای مجازات متجاوز دانسته و بیانگر حکمت و عقلانیت رهبران ایران توصیف کرد.

پوتین در ادامه هم گفت: اطمینان دارد که جمهوری اسلامی ایران یکی از پایه‌های اصلی ثبات و امنیت در منطقه است.

این در حالی است که کرملین در بیانیه خود گفت: پوتین در مذاکرات خود با رئیسی ابراز امیدواری کرد تمامی طرف‌ها از خود خویشتنداری معقولانه‌ای بروز داده و اجازه دور جدیدی از کشمکش را که می‌تواند تبعات فاجعه باری برای منطقه داشته باشد را ندهند.

در این بین نیکولای پاتروشف مشاور امنیت ملی روسیه با تساحی هنگبی همتای اسرائیلی خود تماس گرفته و از وی خواست تا در رابطه با ایران و شرایط خاورمیانه خویشتنداری نشان دهد.

پاتروشف در رابطه با شرایط خاورمیانه هم بر اهمیت خویشتنداری تمامی طرف‌ها برای جلوگیری از افزایش درگیری تاکید و اعلام کرد روسیه بر حل منازعات از طریق کانال‌های سیاسی و دیپلماتیک تاکید دارد.

به نوشته یدیعوت آحارانوت، شاید آخرین موضع جنجال برانگیز روسیه روز پنج شنبه در جریان بررسی اعطای عضویت کامل به فلسطین در سازمان ملل بروز کرد که روسیه خود حامی اصلی آن بود.

سفیر روسیه در سازمان ملل متحد در این نشست خواهان اعمال تحریم علیه اسرائیل به دلیل نادیده گرفتن قطعنامه سازمان ملل در رابطه با آتش بس در ماه رمضان بود.

واکنش نماینده روسیه به وتوی آمریکا به قطعنامه فلسطیندرخواست روسیه از شورای امنیت برای بررسی فوری تحریم اسرائیل

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • «میر» روسیه در ایران فعال می‌شود | جزئیات پیوستن ایران به شبکه کارت‌های اعتباری روسیه
  • عزم مقام‌های عالی تهران - اسلام‌آباد برای توسعه روابط تجاری و اقتصادی
  • سخنگوی وزارت خارجه : آمریکا در ۳ هفته اخیر پیام‌های متعددی را از کانال‌های مختلف دیپلماتیک به ایران ارسال کرد
  • قدردانی وزیر امور خارجه پاکستان از مواضع تهران در حمایت از فلسطین
  • وزیر امور خارجه پاکستان از مواضع تهران در حمایت از فلسطین قدردانی کرد
  • پیام همدردی کولیوند در پی وقوع سیل در افغانستان
  • پیام دریادار سیاری به فرمانده کل سپاه+ جزئیات
  • پیام‌ تبریک دبیرکل اوپک به رئیس‌جمهوری برای عید فطر
  • تل‌آویو، بازنده شطرنج استراتژیک با تهران
  • رسانه عبری: تل‌آویو نگران گام بعدی مسکو است