Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-24@12:19:16 GMT

پیش‌بینی افزایش ۵۰ درصدی قیمت طلا

تاریخ انتشار: ۳ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۳۸۵۳۰

پیش‌بینی افزایش ۵۰ درصدی قیمت طلا

به گزارش همشهری آنلاین، فارس به نقل از کیتکو نوشت: مایک مک‌گلون، کارشناس ارشد مؤسسه بلومبرگ اینتلجنس می‌گوید در زمان ریاست جمهوری ترامپ قیمت طلا ۵۰ درصد رشد کرده است و دلیلی وجود ندارد که در دور بعدی ریاست جمهوری در آمریکا شاهد تکرار این روند نباشیم.

وی گفت: در دوره رئیس‌جمهور بعدی آمریکا من دلیلی نمی‌بینم که شاهد افزایش ۵۰درصدی و یا حتی بیشتر قیمت طلا در بازار نباشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مک‌گلون می‌گوید: پس از انتخابات دو هفته دیگر مقاومت ۲ هزار دلاری قیمت هر اونس طلا به سطح حمایتی تبدیل خواهد شد.

وی ادامه داد: من شرایط کنونی طلا را شبیه به سال ۲۰۰۱ که شروع به رشد سنگین کرد می‌بینم طلا هم اکنون در حال از سرگیری روند صعود همانند ۲۰ سال پیش است.

انتظار می‌رود در صورت پیروزی دموکرات‌ها طلا حتی رشد بیشتری را تجربه کند.

مک‌گلون می‌گوید: من فکر می‌کنم که شاهد پیروزی دموکرات‌ها خواهیم بود و این برای طلا خوب است.

وی می‌گوید: ما شاهد اجرای بسته کمک اقتصادی جدید در آمریکا خواهیم بود و احتمالا بانک مرکزی فدرال هم مشارکت سنگینی در اجرای این بسته خواهد داشت. هر دوی این اقدامات برای طلا خوب بوده اما خبر بدی برای دلار است.

البته هنوز نمی‌توان درباره نتیجه انتخابات با اطمینان نظر داد و هنوز ممکن است علیرغم انتظار موجود برای پیروزی دموکرات‌ها اما بازار ممکن است با نتیجه‌ای متفاوت همانند اتفاقی که در سال ۲۰۱۶ رخ داد در شوک فرو رود.

مک‌گلون می‌گوید: با توجه به آنکه نتایج نظرسنجی‌ها نشانه‌ای از پیروزی ترامپ نداشت، بازار واقعاً در انتخابات قبلی شوکه شد.

وی ادامه داد: البته این دفعه شرایط خیلی متفاوت است چرا که جوبایدن، نامزد دموکرات‌ها، برخلاف کلینتون در سال ۲۰۱۶، نامزد پیشتاز است.

کد خبر 559648 برچسب‌ها قیمت طلا و فلزات گرانبها - جهان

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: دموکرات ها قیمت طلا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۳۸۵۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چای از لیست کالا‌های مشمول مالیات یک درصدی حذف می‌شود

 اول اردیبهشت ماه، حقوق گمرکی و مالیات بر ارزش افزوده کالاهای اساسی توسط هیئت دولت به میزان یک درصد تعیین و از سوی معاون اول رئیس جمهور ابلاغ شد.  

براین اساس کالاهای مانند گندم، برنج، شکر خام، روغن خام، دانه‌های روغنی، کنجاله سویا، جو، حبوبات، گوشت قرمز و گوشت مرغ مشمول این مصوبه هستند. نکته قابل توجه در این میان حذف کالای چای از این لیست است.  

در این راستا کارشناسان صنعت چای کشور با انتقاد از این تصمیم دولت، حذف چای از لیست مذکور و افزایش حقوق گمرکی و مالیات بر ارزش افزوده آن به ۱۰ درصد را تصمیمی نادرست خواندند.  

یکی از فعالان صنعت چای گفت: افزایش ارزش افزوده چای منجر به افزایش نرخ تمام شده آن و در نهایت رشد قیمت برای مصرف کننده نهایی می شود.  

 طاهری اضافه کرد: علاوه بر این شاهد گسترش قاچاق این کالا به کشور خواهیم بود و حضور تجار رسمی در صحنه واردات چای کمرنگ می شود.  

این فعال صنعت چای با بیان اینکه بیش از ۷۰ درصد از مصرف چای کشور وارداتی است، تاکید کرد که افزایش هریک از فاکتورهای تعیین کننده قیمت تمام شده، سبب افزایش فشار مضاعف بر مصرف کننده نهایی می شود.  

او ادامه داد: با توجه به اینکه سال گذشته نیز تغییر نرخ تخصیص ارز از تالار اول به تالار دوم منجر به افزایش قیمت چای شد، رشد مجدد قیمت برای بازار مشکلات زیادی را به وجود می آورد.   

این فعال بخش خصوصی با اشاره به محدودیت های وارد شده به  صنعت چای در یکسال و نیم گذشته، گفت:  مواردی چون توقف ثبت سفارش و عدم تخصیص ارز در سال گذشته مشکلات زیادی را به وجود آورد اما تلاش های تجار و فعالان صنف باعث شد که بازار دچار بحران نشود به همین جهت درخواست ما از دولت این است که در مصوبه اخیر خود بازنگری کرده تا آرامش نسبی بازار چای که با تلاشی فوق العاده، ایجاد شده دچار خدشه نشود.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • پیروزی ترامپ و بایدن در انتخابات مقدماتی پنسیلوانیا
  • افزایش ۶ درصدی مصرف برق
  • رشد ۱۷ درصدی قراردادهای ارتباط با صنعت دانشگاه شاهد در ۲ سال
  • چای از لیست کالا‌های مشمول مالیات یک درصدی حذف می‌شود
  • ماجرای دنباله دار افزایش ۵۰ درصدی قیمت پژو پارس؛ وزیر صمت و شورای رقابت چه می گویند؟ | قیمت های جدید را ببینید
  • چشم انداز قیمت سکه و طلا صعودی نیست
  • پیش‌بینی قیمت دلار برای فردا
  • پیش‌بینی قیمت دلار ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ثبات دلار کوتاه‌مدت است؟
  • افزایش سرمایه ۴۱۱۵ درصدی یک نماد بورسی
  • تداوم کاهش نرخ ارز و طلا با اقدامات بانک مرکزی