Web Analytics Made Easy - Statcounter

خراسان شمالی- رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور گفت: استان خراسان شمالی می‌تواند دپارتمان ملی مهارت اصناف باشد؛ باید مدلی طراحی گردد که بر اساس آن بتوانیم اصناف استان را ساماندهی و خراسان شمالی را پایلوت کشوری قرار دهیم.

به گزارش قدس آنلاین؛ به نقل از روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای خراسان شمالی، علی اوسط هاشمی در جلسه با بخش خصوصی ، صنایع و ( صنعت آبنبات بجنورد ) و اتاق بازرگانی خراسان شمالی اظهار داشت: سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور به ایجاد دپارتمان‌های تخصصی و پیوست مهارت در مراکز کارگاهی و شرکت شهرک‌های صنعتی تاکید دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
  وی همچنین با تاکید بر اینکه فاصله مهارت با صنعت باید به حداقل برسد و حداکثر زمینه ارتقا مهارت در استان فراهم شود، بیان کرد: تفکر ارتقا سطح مهارت باید در جامعه نهادینه شود.  وی تقاضامحوری برای تربیت نیروی انسانی را الزامی دانست و همچنین بر سنجش مهارت و دستیابی به گواهینامه مهارت توسط نیروی انسانی تاکید کرد و افزود: کسب مهارت باید در ضمن کار و همیشگی باشد.  هاشمی افزود: اکنون ۴۵ درصد فارغ‌التحصیلان دانشگاه وارد کارگاه های آموزشی فنی و حرفه‌ای می‌شوند تا مهارت کسب کنند لذا باید متوجه شویم دانش گرایی به تنهایی کارایی ندارد. 

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: مهارت آموزی فنی و حرفه ای علی اوسط هاشمی فنی و حرفه ای خراسان شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۳۸۶۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۱۹ درصدی آموزش فنی و حرفه‌ای در استان مرکزی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان مرکزی با اشاره به اینکه در سال گذشته تلاش بر توسعه تعلیم مهارت پایه بوده است گفت: قریب به شش میلیون و ۵۰۰ هزار نفر ساعت آموزش ارائه شده که نسبت به سال ما قبل ۱۹ درصد رشد داشته است.

رستمی ادامه داد: آینده مشاغل و مشاغل آینده همواره مورد توجه است و در خصوص مشاغل آینده در سال گذشته قریب به شش هزار دانشجو و دانش آموز در این حوزه مورد تعلیم قرار گرفتند.

او افزود: در حوزه آینده مشاغل به شاغلین بنگاه‌های اقتصادی و صنعتی توجه شده تا این افراد بتوانند با تغییرات فناوری و اتفاقات پیش رو بازآموزی و دوره‌های ضمن خدمت را بگذرانند.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان مرکزی تأکید کرد: در سال جدید نیز با توجه به شعار سال، توسعه سطح مهارت مورد توجه و تأکید است تا رشد ۱۵ درصدی حاصل شود. 

رستمی با اشاره به اینکه سه طرح عمرانی و آموزشی امسال افتتاح می‌شود گفت: در این طرح‌ها، رشته‌ها و کارگاه‌های جدید مدنظر است که دانش بنیان بوده و تغییرات فناوری در آن مورد توجه است. 

او با اشاره به رشته‌های مختلف فرهنگ، صنعت، خدمات و کشاورزی ادامه داد: با توجه به بافت صنعتی استان تلاش بر این است که بتوان در حوزه صنعت بنگاه آموزش مهارتی را توسعه داد. 

رستمی گفت: طبق قانون رده سنی کارآموزان حداقل ۱۵ سال است که در سال گذشته طرح تابستانه مهارت برای دو هزار دانش آموز اجرا شد.

دیگر خبرها

  • مهارت آموزی ۴ هزار نفر از آسیب دیدگان اجتماعی در خراسان جنوبی
  • اولین کنفرانس ملی مهارت به میزبانی دانشگاه فنی و حرفه ای برگزار می‌شود
  • صدور بیش از 90 هزار گواهینامه مهارتی بین المللی در خوزستان
  • فنی و حرفه‌ای زرند در سطح استان کرمان، رتبه‌ دوم را کسب کرد
  • مهارت آموزی ۴ هزار آسیب‌دیده اجتماعی در خراسان جنوبی
  • رشد ۱۹ درصدی آموزش فنی و حرفه‌ای در استان مرکزی
  • رشد ۱۲ برابری صدور مجوز تاسیس آموزشگاه فنی و حرفه‌ای
  • صدور بیش از ۳ میلیون گواهینامه مهارت در دولت سیزدهم
  • سازمان فنی و حرفه‌ای پس از ۵ دهه دارای اساسنامه شد
  • دانش آموزان صدر نشین مهارت آموزی در خراسان جنوبی