Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از گنبدکاووس، حفظ محیط زیست و توجه به این مقوله حیاتی نه تنها یک ضرورت عقلی و انسانی است بلکه بارها و بارها در متون دینی و اخلاقی ما مسلمانان نیز به آن اشاره شده است، موضوعی که سال هاست انسان‌های روی کره زمین را با خود درگیر کرده و موجب شده تنش‌های بسیاری در این حوزه میان کنشگران و فعالان محیط زیست به وقوع بپیوندد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بسیاری از سازمان‌های مردم‌نهاد و بخشی از سازمان‌های رسمی بین‌المللی نیز مدت‌هاست با وضع قوانین و پروتکل‌های متفاوت به دنبال کنترل برخورد ناصواب انسان‌ها با محیط زیست و تخریب آن با نگاهی آینده‌نگر به زمین و نسل‌های بعدی هستند.

اما متاسفانه در روزهای گذشته ارسال تصاویری از سوی شهروندان گنبدی نشان داد که تعداد چهار اصله درخت سبز در خیابان موسی‌بن جعفر (ع) این شهر و در مقابل یک ساختمان در حال ساخت توسط شهرداری قطع شده است، اقدامی که موجی از اعتراضات و نگرانی را از سوی مردم و دوستداران محیط زیست در شبکه‌های اجتماعی و فضای حقیقی به وجود آورد.

آنچه در تصاویر کاملا هویداست زنده و سرسبز بودن درختان کهنسالی است که با بی‌رحمی قطع شده‌اند، اتفاقی با توجه به ساختمان در حال ساخت آن نقطه به گفته مردم و ساکنان محله بیشتر برای رخ نمودن نمای ساختمان در حال ساخت در آینده به وقوع پیوسته تا یکبار دیگر منفعت‌های اقتصادی محیط زیست را قربانی خود کند.

برخی شایعات مبنی بر تعلق ساختمان مذکور به یکی از اقوام اعضای شورای اسلامی شهر گنبدکاووس نیز در شبکه‌های اجتماعی در حال انتشار است که البته تا این لحظه از سوی متولیان نه تائید و نه تکذیب شده است. اتفاقی که در صورت صحت قطعا موجب بروز نگرانی‌های عمیقی در این حوزه خواهد شد.

آنچه در روال طبیعی قطع درختان در شهرهای مختلف صورت می‌پذیرد داشتن دلایل کافی برای قطع درخت از جمله خشک شدن درخت، مزاحمت محرز و بیش از حد برای عبور و مرور افراد در پیاده‌رو و یا خیابان و یا تخریب پیاده‌رو و دیواره‌های منازل شخصی یا اماکن عمومی است که در برخی از موارد و محل‌ها به صورت طبیعی اتفاق افتاده و قطعا مورد ملامت و سرزنش نیز قرار نخواهد گرفت، اما با توجه به شواهد موجود در تصاویر به نظر نمی‌رسد دلایل قابل قبولی در این زمینه وجود داشته باشد، هرچند همچنان منتظر پاسخ مسوولان شهرداری و اعضای شورای اسلامی شهر گنبدکاووس پیرامون این موضوع خواهیم ماند اقدامی که با تصمیم درست و زیبای آنها برای راه اندازی و تجهیز جاده سلامت کاملا متناقض است.

انتهای پیام/83014

منبع: فارس

کلیدواژه: محیط زیست شبکه های اجتماعی شهرداری اعتراضات مردمی قطع 4 درخت سبز محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۳۸۷۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جمع آوری ته سیگار‌های رها شده در بوستان ملت رودسر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان؛ مدیر حفاظت محیط زیست رودسر، با اشاره به اینکه رفع معضلات زیست محیطی نیاز به فرهنگ سازی و آگاهی بخشی دارد افزود: همزمان با هفته زمین پاک، ۸ هزار فیلتر سیگار معادل (۱۰ کیلوگرم)، از بوستان ملت رودسر جمع آوری شد.  رحمان پورحسین با اشاره به اینکه این اقدام زیست محیطی با مشارکت گروه‌های مردم نهاد و جمعی از دانش آموزان انجام شده گفت: رها کردن ته مانده‌های سیگار، در محیط زیست به دلیل داشتن سموم بالا، آسیب جدی برای محیط زیست است.  وی با اشاره به اینکه هر یک ته سیگار هزار لیتر آب آشامیدنی سالم را آلوده می‌کند افزود: ته سیگار پسماندی است که باعث تولید مواد سرطان زا، آلودگی خاک، آب و حیات وحش می‌شود، هر ته سیگاه می‌تواند در یک لیتر آب در مدت ۴ روز نیمی باعث تلف شدن ماهیان درون آب باشد.

دیگر خبرها

  • کشف صد هزار حلزون در شهرضا
  • (ویدیو) هشدار جدی کارشناس محیط زیست به تهرانی‌ها
  • مرغ‌های زنبورخوار قربانی زیاده خواهی برخی از زنبورداران سودجو شدند + تصاویر
  • مرغ‌های زنبورخوار قربانی زیاده خواهی برخی از زنبورداران سودجو + تصاویر
  •  مراسم روز جهانی زمین پاک در خانه محیط زیست آستارا
  • یک خبر خوب برای محیط زیست؛ پروژه پتروشیمی میانکاله کاملا لغو شد
  • جمع آوری ته سیگار‌های رها شده در بوستان ملت رودسر
  • جمع آوری زباله های طبیعت توسط دوستدار محیط زیست
  • لزوم ورود مدیریت شهری به مسائل زیست‌محیطی برای جلوگیری از ایجاد بحران‌ها
  • تحقق پروژه کاشت ۱۱۰ هزار درخت در اصفهان تا پایان اردیبهشت ۱۴۰۳